Soundbar werkt maar op 1 HDMI poort

Pagina: 1
Acties:

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
Hoi allemaal,

Vandaag was ik mijn televisie aan het verplaatsen en toen ik alles weer aansloot merkte ik dat mijn soundbar het niet deed. Vervolgens heb ik de hdmi in een andere poort gedaan en toen deed hij het wel. Na wat testen kwam ik erachter dat de soundbar via 1 hdmi poort geen geluid geeft. De soundbar gaat wel gewoon aan en reageert op de afstandsbediening, er is alleen geen geluid te horen. Zou deze hdmi poort stuk zijn? Is er een manier waarop ik dit kan testen? Als ik de Apple TV of Playstation op die poort aansluit doen deze het gewoon prima (maar dan gaat het dus alleen om beeld en zit de soundbar op een andere hdmi poort aangesloten).

Bedankt voor de hulp alvast!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik denk dat dit met ARC te maken heeft. Waarschijnlijk heeft maar 1 HDMI poort deze functie en hierdoor werkt je geluid alleen als je soundbar daar op aangesloten is.

Welke TV gaat het om en in welke poort doet je geluid het WEL, dit is waarschijnlijk de enige poort met ARC. Ik denk dus dat geen van je HDMI poorten stuk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Frunz op 11-09-2015 13:57 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

• Hyperdunk_15
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06-2024
De TV is een Sony 50W685A. Ik heb de Soundbar nu in HDMI poort 1 zitten en ik zie daar inderdaad ARC opstaan, bij de andere niet. Ik denk dus dat dat het antwoord is haha. Ik heb er totaal geen verstand van, vandaar deze waarschijnlijk domme vraag..