Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rzpmrgk.sys veroorzaakt BSOD

Pagina: 1
Acties:

• witkop525
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-10 04:31
Geen idee of dit de juiste plek is om te de post te maken, dus mijn excuus hiervoor als dit niet het geval is.
Vandaag probeerde ik mijn pc weer aan het werk te krijgen en het bleek dat na het opstarten van mijn pc en ik probeerde in te loggen, ik hierna een BSOD (Blue screen of death) kreeg te zien. Hier stond dat het om rzpmgrk.sys ging. Nou heb ik dus op internet gelezen dat dit te maken heeft met een driver van Razer.

Ik heb geprobeerd om in veilige modus Razer Synapse te verwijderen, maar het leek alsof Windows 10 wat problemen heeft met het term "verwijderen" te begrijpen. Er flitste even snel een venster en daarna gebeurde er verder niks.

Weet iemand/Heeft iemand avies voor mij voor wat ik verder kan doen om mijn probleem aan te pakken?

Have a nice day! :3

Verwijderd

Razer en Win10 gaan, gezien de hoeveelheid meldingen op het internet, blijkbaar niet zo goed samen.

• witkop525
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:39:
Razer en Win10 gaan, gezien de hoeveelheid meldingen op het internet, blijkbaar niet zo goed samen.
Dat lijkt wel weer te blijken. Al moet ik zeggen dat in Windows 8, Razer ook nog al wat dingen veroorzaakte.
Het lijkt er ook op dat Windows 10 een schil gebruikt om het "configuratie scherm" en nu lukte mij het dus tot zover dat ik een bericht te zien kreeg waarin het volgende staat als ik op verwijderen klik:

"Kan geen toagang krijgen tot de Windows Installer-servie. Dit kan optreden als de Windows Installer onjuist is geïnstalleerd."

De service werkt namelijk niet in safe mode, dus nou moet ik andere manier zien te vinden om Razer Synapse te verwijderen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
witkop525 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:44:
[...]
De service werkt namelijk niet in safe mode, dus nou moet ik andere manier zien te vinden om Razer Synapse te verwijderen?
Je kan IObit uninstaller gebruiken. Deze gebruikt eerste de standaard uninstaller en gaat daarna scannen op restjes. Mocht de standaard uninstaller niet werken, slaat hij dit over en gaat vervolgens ook scannen op restjes (Wat er dus veel zullen zijn)

• witkop525
Ik heb SafeMSI gebruikt van CNet en daarna kon ik wel gewoon Synapse verwijderen. Ik heb nu opnieuw opgestart en deze keer geen BSOD. Het lag dus echt aan Synapse. Bedankt voor de moeite.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Er zijn een paar vendors die het elke keer bij een nieuwe Windows versie (die doorgaans ruim een jaar voor release door hen en de rest van de wereld te testen valt) voor elkaar krijgt om het niet werkend te krijgen:

* Creative -- elke soundblaster die je koopt, sinds DOS/Windows 3/Win95 al -- werkt eigenlijk niet op de nieuwe versie. Levende "reverse engineered driver" community dan ook
* nVidia -- elke iteratie van WDM zijn ze traag met het bijwerken, met vista wel als hoogtepunt: NV4DISP.DLL BSOD's gaven heel Vista een rotte reputatie. Ook nu weer is het nog niet helemaal 100% op het niveau waar het zou moeten zitten
* Killer -- berucht hoe slecht die NIC's nu werken onder Win10

en last but not least, inderdaad, Razer... niet dat Logitech véél beter is maar goed... net iets te veel niet helemaal nette 'hacks' in die zooi.
Pagina: 1