Welke mediaspeler? incl of excl harde schijf?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo allemaal,

Een jaar geleden ongeveer dezelfde vraag gesteld, maar wegens omstandigheden de Mede8ter 800x niet kunnen kopen. Nu ga ik een nieuwe poging wagen, maar inmiddels is er in de markt wellicht het een en ander veranderd. Ik ben zoek naar een goede media speler die 1080 bluray fijnloos afspeelt. Ook moet hij ondertiteling vanuit .mkv bestanden aankunnen en het liefst ook als de bestanden los in een map staan (bijv .mp4 + .srt met dezelfde naam). Is de Mede8ter nog steeds de beste (of 1 van de beste) op de markt?

Ik twijfel ook of ik er 1 zal nemen met harde schijf of zonder. Aangezien ik tegenwoordig alles in 1080p download ben ik bang dat de ingebouwde harde schijf snel vol zat zitten. Wellicht is het dan goedkoper om 2 externe harde schijven te kopen (1 voor series en 1 voor films).

Graag ontvang ik jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:30

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

*bookmarked*

Mijn eigen extra eis hiervoor is nog ondersteuning voor DTS passthrough e.d. :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

1080 is tegenwoordig een eitje voor een media speler.
Je kan prima een RP2 nemen bv. Lekker klein, kan kodi draaien en die voldoet aan de eisen voor mkv afspelen en srt betanden etc.
Maar ook de vele android media spelers kunnen dat prima. Alsmede een Mede8ter of vergelijkbaar apparaat.

Geen idee wat je HD capaciteit wensen zijn. Maar is een NAS misschien een optie.
Dan is de storage lekker centraal en kan je ook makkelijk van media apparaat veranderen of vanuit meerdere plekken tegelijk bij je media.

Verder is DTS ook voor veel apparaten geen issue. Soms wel opletten op DTS HD MA en DD true HD.

Gaat het verder alleen om een echt media apparaat of wil je er wat meer mee kunnen?
Een NUC is tegenwoordig ook een veelgebruikte HTPC. Met vrijheid van windows (of openelec).
Kan je ook apps installeren etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je al een flinke NAS hebt staan, dan alleen een streamapparaat.

Zelf geef ik de voorkeur aan een harde schijf in het apparaat, dat maakt dat hij los functioneert, dus ook als het netwerk vol zit, of ik ruimte nodig heb op de NAS.

er zijn ook steed meer mensen die alles direct van internet streamen, en helemaal niet meer downloaden en op schijf zetten. Ligt aan je kijkgedrag, en of een een dikke internet pijp hebt.

Als ik zo lees dan is mede8ter 1 van de betere, al hebben ze in het begin meer steken laten vallen, en is er niet echt een communitie ontstaan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
bedankt voor de reacties! een NAS is gewoon een ander woord voor externe harde schijf begrijp ik? (ben een beetje een noob wat dat betreft). Neemt bij streamen vanaf een NAS de kwaliteit niet af? en is het mogelijk dat het streamen niet goed lukt? (bijv door overbelastnetwerk of storting?) Zo niet, dan zie ik alleen maar voordelen van een NAS.

Extra vraag. Kan de Mede8er (of andere mediaspeler) waarbij de harde schijf erbij in zit langzamer worden naarmate de schijf voller raakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee nas is een afkorting voor "Network attached storage" maw een harde schijf die je via het netwerk kan bereiken.

extra antwoord: Nee het os staat op het flash geheugen van de mediaspeler zelf. (dus zelfs zonder hd wordt hij niet langzaam)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een NAS is retehandig. Een of twee HDD's er in, en er draait een webbased GUI op. Slaat alles voor je op, en dient als centrale opslag voor je films, foto's en andere data. Gaat vanzelf slapen als je hem niet gebruikt, maar is wel altijd beschikbaar. Hoeft je PC dus niet de hele tijd aan te staan om te streamen.
De meeste NAS'en (zeker die van Snology) hebben behoorlijk wat programatuur beschikbaar, waarbij een DLNA server en een downloadclient iig tot de standaarduitrustig behoort.
Als je eenmaal zo'n ding hebt wil je niet anders :)
1 woord: Synology :)

Heb je natuurlijk nog steeds een streamertje nodig, maar die dingen kosten de wereld niet meer. Met en RPi doe je al heel veel tegenwoordig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruben-fcu
Wederom bedankt voor de reactie's! Ik ga toch maar eens kijken voor zo'n NAS. Ik ken nog wel iemand die daar harde schijven in kan zetten. Echter zie ik ook voor Synology heel veel keuze. Op welke specificaties moet ik letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Persoonlijk vind ik de gui en wat ze tegenwoordig "apps" (in Kodi add-ons) noemen belangrijk en ben ik heel tevreden met een Raspberry Pi2 met Kodi. Opslag kan gewoon met USB aan het telenetmodem hangen. Momenteel is dat een 128 GB USBstick (ik kijk bijna alles streaming dus ik hoef bijna niks te downloaden) maar een externe harddisk kan ook als meer ruimte nodig is. Een nas geeft meer mogelijkheden, waarschijnlijk ook wat meer snelheid. Maar voor het afspelen van media is dat niet echt nodig immo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Qua synology nassen heb je verschillende typen. De instap versies hebben een J aanduiding.
En de snellere hebben een +.
Dan zijn ze onderverdeeld in het aantal HD;s wat je kwijt kunt.
Maar voor opslag is een 215j al meer dan voldoende.
Draait hier prima als opslag voor fotos, films en series alsmede data.
En dient ook als download station en om fotos te delen met vrienden.
Voor mij is de extra kracht van een + model niet nodig en dus zonde van mijn geld.
Verder heb ik er een NUC aangekoppeld met win10 zodat ik netflix in DD kan kijken
En daar draait dan kodi op om mijn films en series, en foto's gemakkelijk mee te bekijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien dit een aankoopadvies topic betreft, krijgt het een verhuizing naar CEA.
Pagina: 1