Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop aanschaffen school/gamen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Mensen, ik ga voor mijn nieuwe studie een nieuwe laptop aanschaffen. mijn budget ligt rond de 800 euro, 100 euro meer of minder is niet erg.

Wat ga je met je laptop doen?
Als OS heb ik niet veel voorkeuren, windows 7 heb ik nu veel mee gewerkt mar over windows 8.1 hoor ik goeie verhalen en aangezien je gratis up kan daten naar windows 10 heb ik daar niet echt een voorkeur bij. Met mijn laptop wil ik vooral middelzware(?) games gaan spelen zoals LoL, WoW, CSGO etc. ik zou ook graag een laptop willen die high end games aankan, hoeft natuurlijk niet op ultra settings. voor school zijn er geen speciale eisen

Wat is je budget?
Mijn budget ligt zoals eerder gezegd rond de 800 euro. 100 euro meer of minder zal geen probleem zijn

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben wel van plan om de laptop vaak mee te nemen. ik heb daarom voorkeur bij een 15,6" laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
zelf heb ik voorheen een ASUS laptop gebruikt en dit beviel me erg goed, maar qua merk heb ik niet echt voorkeuren of merken die ik echt niet wil gebruiken. alles is welkom zou ik zeggen..

Alvast bedankt voor jullie aandacht en eventuele reacties :)

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Heey Tjolsthoorn,

Kun je iets met deze link?

http://tweakers.net/categ...JQl5ihZRSsZmhmaKMXW1tYCAA

Hierbij gekozen voor prijs tussen 750-1050, 15,6 Inch en 1920 x 1080.

Verder kun je nog specifiek op zoek gaan naar een geschikte videokaart, maar dat maakt met deze games niet zo veel uit welke het is, als het er maar één is.

Groet

[ Voor 32% gewijzigd door TheunG op 11-09-2015 11:51 ]

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Bedankt voor je snelle reactie! ik had inderdaad al zelf op die prijsklasse en grootte gekocht. ik heb alleen zelf vrij weinig verstand van computers en heb daarom deze post gemaakt en weet dus niet welke videokaart geschikt zal zijn voor mij. ook vroeg ik me af of het het waard is een ssd aan te schaffen of een laptop te kopen waar de ssd al aanwezig is. misschien weet iemand daar iets meer van?

Groeten Thomas Olsthoorn

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 13:24 ]

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-11 09:51
100 euro boven je budget, maar je zou kunnen kijken naar:
pricewatch: MSI Gaming Series GP60 2QF-1056NL

Wat ik heb begrepen is dat een GTX kaart toch wel handig is voor de wat zwaardere games. Voor de lichte games zal de GT serie waarschijnlijk ook wel afdoende zijn.

Deze heeft al een SSD aan boord (en een i7 proc):
pricewatch: Asus A555LB-DM348H

En deze heeft een SSHD aan boord (en ook een i7 proc):
pricewatch: HP Pavilion 15-AB045ND

Vergelijk de procs is en zoek wat benchmarks van de videokaarten. Dan weet je wat je ongeveer nodig hebt.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Verwijderd

Voor een beetje (futureproof) gamen zou ik minimaal een 850/950M aanraden.
Ga verder voor een degelijk scherm en CPU. De rest kun je vaak zelf ooit upgraden mocht dat nodig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hey

heel erg bedankt voor alle reacties! jullie hebben me allemaal heel erg geholpen. ik twijfel nu inderdaad tussen de asus en de HP.
pricewatch: Asus A555LB-DM348H
pricewatch: HP Pavilion 15-AB045ND

het grootste verschil wat ik tegenkom is de verbinding met het ethernet waarbij de asus vele malen sneller is. ik vroeg me af of dit een groot verschil maakt? nogmaals erg bedankt!

Groeten Thomas

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor opleiding ga je doen? Om alles te kunnen is je budget wat krap, en mocht je een architecten/techniek/ontwerp opleiding doen, dan zou je misschien wat moeten offeren om een laptop te hebben die voor je opleiding goed is.

Voor veel opleidingen is 1920*1080 eigenlijk een absoluut minimum (zeker bij de IT-achtigen...); maar voor sommige game laptops kom je hooguit aan 1366*768; een resolutie met een hoogte die op laptops van 20 jaar geleden voorkwam, maar tegenwoordig niet meer echt courant is...

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn opleiding heb ik eigenlijk geen speciale eisen, het is eigenlijk meer dat ik hem meeneem naar school en hem daar gebruik voor werkstukken etc. dus geen grote grafische progammas of programmeren.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Nee, dat zei je, maar het soort opleiding kan ons wel degelijk helpen je advies te geven, al zeg je: filosofie.

Verwijderd

Topicstarter
mijn opleiding is International finance and accounting, Bedrijfseconomie maar dan engelstalig

• vedici91
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-10-2020
Ik ben zelf ook op zoek naar hetzelfde soort laptop als jij en ik ga waarschijnlijk binnenkort deze halen: http://tweakers.net/price...0-59444967/specificaties/

Misschien dat dit ook iets voor jou is? Zit wel 100 euro boven je budget, maar dan heb je wel een wat betere videokaart onder andere.

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-10 17:16
Ik heb zelf een Asus laptop gekocht: pricewatch: Asus N551JB-CN021H en ben er erg tevreden over. Hij is net binnen je budget (de 100 euro erbij dan). Full HD IPS-scherm, goede videokaart en de behuizing is erg stevig. Je kan er twee externe beeldschermen op aansluiten indien nodig. Daarnaast nog enkele handigheden zoals keyboard verlichting en een 'zacht' toetsenbord zodat de keys weinig lawaai maken. Daarnaast kan je de hdd, ram en wifi-kaart er gemakkelijk uithalen door twee schroeven los te halen zodat je in de toekomst nog het een en ander kan vervangen, een ssd erin bijvoorbeeld. Asus heeft verschillende modellen in deze serie, de verschillen zitten 'm voornamelijk in hdd grootte, wifi adapter en soms videokaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Isitlightagain op 18-09-2015 14:12 ]

Pagina: 1