Toon posts:

Aanschaffen nieuwe TV voor in woonkamer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoii allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe televisie. Het liefst 55"+ en UHD, maar minimale eisen zijn 50"+ en Full HD.

Ik zoek een?
Ik zoek een televisie. Het liefst Ultra-HD, maar sta ook open voor Full HD als je kunt aantonen/uitleggen waarom die beter zou zijn.

Wat is je budget?
Het maximale bedrag is 1500 euro. De tv kopen we over een aantal maanden pas, omdat we nu bezig zijn met de verbouwing in ons nieuwe huis. Prijzen dalen, dus we staan ook open voor televisies rond de 1600 euro, die wellicht in die maand(en) in prijs omlaag zullen gaan. Goedkoper = beter.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We kijken graag films op Netflix of kijken 's avonds op de bank een serie/fimpje. Ook heb ik verschillende consoles staan (PSX / SNES / PS4 / N64) en zou dus graag goed kunnen gamen. Geen hardcore gamer, maar wel frequent gamer. FIFA of enkele anders spellen moeten soepel lopen. (ook online)

Wat heb je zelf al gevonden?
Hieronder een lijstje met een aantal tv's die ikzelf heb gevonden. Voorkeur gaat uit naar UHD, en uit de onderstaande 5 zou de Panasonic licht mijn voorkeur hebben, maar dat komt vooral door de looks en reviews.

#ProductPrijsSubtotaal
1Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver€ 1.163,03€ 1.163,03
1Samsung UE55H7000SL Zwart€ 1.199,-€ 1.199,-
1Sony Bravia KD-55X8505B Zwart€ 1.295,-€ 1.295,-
1Sony Bravia KDL-55W805B Zwart€ 849,-€ 849,-
1Sony Bravia KDL-55W955B Zwart€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.505,03

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zou graag willen weten of de tv's die ikzelf heb gevonden, voldoen aan de eisen en of er wellicht andere tv's zijn die ik over het hoofd zie.

Alvast dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leest iemand hier wel eens wat adviezen terug die al gegeven zijn? Er wordt wel erg veel in herhaling gevallen met name over televisies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:54:
Leest iemand hier wel eens wat adviezen terug die al gegeven zijn? Er wordt wel erg veel in herhaling gevallen met name over televisies. 8)7
Ik ga er even vanuit dat je ook een goed advies kunt geven, omdat jij waarschijnlijk wel de adviezen terug leest. In plaats van bovenstaande post, had je ook normaal advies kunnen geven of helemaal niks hoeven te tikken.
In elk geval bedankt voor je +1, maar ik zou je willen vragen om me in het vervolg (mocht er een vervolg zijn) een berichtje te sturen.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt dus de conclusie trekken ..... lees eens wat terug, lees wat reviews en schaf een toestel aan. Goed advies toch? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:48:
Je kunt dus de conclusie trekken ..... lees eens wat terug, lees wat reviews en schaf een toestel aan. Goed advies toch? >:)
Nice troll post. ;)
Post alsjeblieft niks meer, aangezien je niks zinnigs te zeggen hebt.

Dank! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Toch wel eens met MusicMasters

Er verschijnen wekelijks verzoeken over TV's die grotendeels hetzelfde zijn.
Daarbij lopen er topics over de Panasonics , Samsungs en de Sonys waarin ook gebruikers ervaringen staan.
Hier moet je al een redelijke conclusie kunnen trekken over welke TV bij jou past.

Ook lopen er topics over het nut van 4k. Met daarin de voor en tegenstanders waarvoor het wel of geen nut heeft. En als je die leest kan je ook je eigen conclusie trekken over wat jij nu belangrijk vindt.

Netflix valt verder gewoon onder smart TV en gaat op elke moderne TV wel.
Gamen gaat ook op elke TV. Al is de input lag voor sommige belangrijk. Dan kom je vooral uit de de 2014 modellen van Sony.
4k heeft voor de meeste kijkafstanden niet zo veel nut. Maar vindt zelf dat je best voor een 4k tv kunt gaan (als je maar een goede neemt en geen budget 4k met slechte kijkhoeken etc).

Kort gezegd. Hebben alle merken hun goede en slechte eigenschappen.
Kwaliteit is bij alle (Samsung ken ik niet zo goed) goed.
Dus moet je kijken naar USP's. BV android TV. In dat geval kom je uit bij Sony.

Dus kijk even in die topics. Stel eventueel een specifieke vraag in die topics zodat je je keuze kunt maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:28:
Toch wel eens met MusicMasters

Er verschijnen wekelijks verzoeken over TV's die grotendeels hetzelfde zijn.
Daarbij lopen er topics over de Panasonics , Samsungs en de Sonys waarin ook gebruikers ervaringen staan.
Hier moet je al een redelijke conclusie kunnen trekken over welke TV bij jou past.

Ook lopen er topics over het nut van 4k. Met daarin de voor en tegenstanders waarvoor het wel of geen nut heeft. En als je die leest kan je ook je eigen conclusie trekken over wat jij nu belangrijk vindt.

Netflix valt verder gewoon onder smart TV en gaat op elke moderne TV wel.
Gamen gaat ook op elke TV. Al is de input lag voor sommige belangrijk. Dan kom je vooral uit de de 2014 modellen van Sony.
4k heeft voor de meeste kijkafstanden niet zo veel nut. Maar vindt zelf dat je best voor een 4k tv kunt gaan (als je maar een goede neemt en geen budget 4k met slechte kijkhoeken etc).

Kort gezegd. Hebben alle merken hun goede en slechte eigenschappen.
Kwaliteit is bij alle (Samsung ken ik niet zo goed) goed.
Dus moet je kijken naar USP's. BV android TV. In dat geval kom je uit bij Sony.

Dus kijk even in die topics. Stel eventueel een specifieke vraag in die topics zodat je je keuze kunt maken.
Ik ben het totaal oneens met Musicmasters, aangezien we het hier over een aankoopadvies topic hebben. Ook al staat de eerste pagina vol met TV aankoopadvies topics, dan is dat gewoon toegestaan en zou ik, en menig ander, mogen verwachten dat er gewoon volwassen op gereageerd wordt.

In ieder geval dank voor je serieuze post, maar ben een leek met tv's. Weet niet waar ik op moet letten enz. Heb toevallig gehoord dat Philips slecht is om wat voor reden dan ook, vandaar dat ik daar niet naar kijk, maar dat is het enige wat ik ervan weet.
Ik heb zelf echt wel gezocht in de pricewatch en ik ben d.m.v. reviews op bovenstaande 5 tv's uitgekomen, maar misschien zijn er nog wel andere modellen die eraan zitten te komen of die er nu al zijn die meer aan bovenstaande wensen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:14:
[...]

Nice troll post. ;)
Post alsjeblieft niks meer, aangezien je niks zinnigs te zeggen hebt.

Dank! :O
Graag gedaan en happy viewing verder. (Jammer dat zelfredzaamheid steeds minder wordt in deze maatschappij. Ze noemde ons de patat generatie, wat is jullie generatie dan?).

NB: mijn hobby is hifi en video en vind het juist fijn mensen te helpen die helemaal vastlopen maar keer op keer dezelfde vraag voorbij zien komen is gewoon zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:46:
[...]

Ik ben het totaal oneens met Musicmasters, aangezien we het hier over een aankoopadvies topic hebben. Ook al staat de eerste pagina vol met TV aankoopadvies topics, dan is dat gewoon toegestaan en zou ik, en menig ander, mogen verwachten dat er gewoon volwassen op gereageerd wordt.

In ieder geval dank voor je serieuze post, maar ben een leek met tv's. Weet niet waar ik op moet letten enz. Heb toevallig gehoord dat Philips slecht is om wat voor reden dan ook, vandaar dat ik daar niet naar kijk, maar dat is het enige wat ik ervan weet.
Ik heb zelf echt wel gezocht in de pricewatch en ik ben d.m.v. reviews op bovenstaande 5 tv's uitgekomen, maar misschien zijn er nog wel andere modellen die eraan zitten te komen of die er nu al zijn die meer aan bovenstaande wensen voldoen?
Een leek zijn of vragen stellen is ook niet erg.
Maar wat we wel vragen is dat je bv ook de zoek opdracht hier op tweakers gebruikt.
Kans is dat jij een vraag wilt stellen die al eerder gesteld is, en waar al antwoorden op zijn gegeven.

Zoek even naar de Sony 2015, Panasonic topics. En lees je even in.
Dan komen er verschillende TV;s naar boven. En waarom iemand speciaal voor dat ene type is gegaan.
Dan weet je al wat meer wat bij je past. Zoals gezegd zijn er ook discussies over smart TV platformen.
En bv android TV. Als je dat interessant lijkt dan zijn de Sony's voor jou.
Maakt het je niets uit, kan je ook bij een panasonic shoppen.

Die topics zijn juist superhandig als je opzoek bent naar een nieuwe TV. iit tot als je bv op zoek bent naar een sharp kan je over deze modellen juist veel gebruikers ervaring vinden.
Ik weet zeker dat je dan al een aantal TV;s zult schappen en je nog 1 of 2 type overhoudt waar je je op kunt focussen.

suc6 iig.
(ps mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de sony's vanwege Android TV omdat ik graag Kodi wil draaien. En omdat ik denk dat android TV een 'toekomst" heeft en alleen maar uitgebreider zal worden.)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
Ik snap inderdaad de reactie van Musicmaster ook en er valt wat voor te zeggen. Belangrijke nuance daarin is het feit dat het botvieren van je frustratie nooit een goed idee is ;) Het advies dat gegeven wordt is wel een goede, ga je inlezen en verdiepen. Je zegt dat je er niet veel vanaf weet, dit is je kans om er wat over te leren.

Persoonlijk zou ik je het advies willen geven om UHD helemaal te laten gaan en voor een goede FHD tv te gaan. De reden die ik daarvoor heb:
  • Nieuwe techniek
  • Je gaat het verschil (aarschijnlijk) niet zien
  • (Nog) weinig content beschikbaar
  • 4k streamen, is niet echt 4k (meer een gevoel dan iets anders :| )
  • Bottom/Mid range UHD tegenover een Toprange FHD
Pagina: 1