Toon posts:

4 Monitoren op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb ff in de search gezocht maar er was niet echt zoveel over te vertellen.

Ik wil met een win98 bak, 4 monitoren aan hangen, en dan gewoon een grote monitor van maken, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18
4 monitoren? hmm wat wil je er op draaien? als je er een win app op wil draaien is het goed te doen , gamen niet echt op alles tegelijk:)
ik zou nemen:
een g400/450 Dualhead (of een Geforce twinview) dan heb je al 2 beeldschermen op AGP, daarnaast zal je 2 pci kaarten moeten plaatsen, als het om aps gaat werkt alles wel als he om gamen gaat zal je er iets van voodoo gevallen in moeten steken.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

of twee matrox kaarten :) eentje pci en eentje AGP zou ook kunnen :)
of deze : STB MVP PRO 128 Quad Head
specs:
Multiple cards can be installed in a single system

Virtual Desktop drivers for Windows NT 4.0, NT 3.51

Four independent nVIDIA high performance 128 bit 2D/3D graphics engines to ensure maximum workstation performance

32-bit NT 4.0 Microsoft WHQL (Windows Hardware Quality Labs) certified drivers for high performance

Direct Draw and OpenGL Hardware Support

16 MB SGRAM (1600MB/s), 4MB per viewport

16.7 Miljoen kleuren bij 8640x480 bij max 160Hz

16.7 Miljoen kleuren bij 800x600 bij max 140Hz

16.7 Miljoen kleuren bij 1024x768 bij max 120Hz

65.535 kleuren bij 1280x1024 en 1600x1200 bij max 85Hz

maar er zit wel een prijsje aan :(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar herken Win98 dat allemaal, want stel, ik ben bezig met photoshop, dan wil ik op sherm 1, al me pop ups zoals layers etc.. op monitor 2, wil ik me artwork, op monitor 3 een browser, en op de 4e irc, ofzo

Maar trek win98 wel 4 beeldschermen, of moet ik dan dure software hebben???

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Matrox heeft ook G200 quad-head kaarten. Wel prijzig....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:18
Op dinsdag 19 juni 2001 10:24 schreef dj-krok het volgende:
Ja maar herken Win98 dat allemaal, ....
Maar trek win98 wel 4 beeldschermen, of moet ik dan dure software hebben???
Windows 98 ken 9 monitoren aansturen das dus geen probleem, en met photoshop werkt het heerlijk (werk hier met 2 monitoren)
voor photoshop zou ik gaan voor een dualhead en 2 elcheapo pci kaarten das de goedkoopste oplossing en ik denk voor jou doel zat :)

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx guys, nuff said!

Verwijderd

HE, Gellie die kaart van STB zou ik niet doen. Want STB is al heel lang falliet.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Check even bij www.abgcomputers.nl, die hebben 2 van dit soort kaarten liggen. Ze zijn wel duur...

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

He ik zag ook bij ABG :) a ƒ795,- vandaar :P
maar idd STB is failliet, ik hoef ook niet, heb al troubles zat om twinview fatsoenlijk aan de praat te krijgen :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Milmoor
  • Laatst online: 12:14

Milmoor

Footsteps and pictures.

De dualhead Matrox-oplossing is stoer, maar duur. Ik heb een el cheapo 3d kaartje, een oude Matrox Mystique en een S3-Virge 3D in een Win98 machine gehad. Werkt perfect, maar kost wel veel PCI sloten. Zolang het maar WHQL certified drivers zijn gaat het wel goed (zie . Dit doet alleen geen cloning, maar daarvoor kan je eventueel een monitor-splitter gebruiken.
Kijk maar eens bij MS. Win98 kan tot 9 monitoren aan...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 10:21 schreef Da_BoR het volgende:
4 monitoren? hmm wat wil je er op draaien? als je er een win app op wil draaien is het goed te doen , gamen niet echt op alles tegelijk:)
ik zou nemen:
een g400/450 Dualhead (of een Geforce twinview) dan heb je al 2 beeldschermen op AGP, daarnaast zal je 2 pci kaarten moeten plaatsen, als het om aps gaat werkt alles wel als he om gamen gaat zal je er iets van voodoo gevallen in moeten steken.
Je kunt ook een G450 pci nemen (die zijn er toch... :? )
Ben je tenminste verzekerd van superieure 2D! >:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Zo vel een vet iedee 4 mnitoren op 1 pc. Hoeveel inch zijn die dingen eigenlijk.

Verwijderd

Een vraagje: Wat als je die Matrox MG450 PCI installeert naast een Ati Radeon64Vivo? Kan je dan met 3 of 2 schermen werken? Hopelijk geraken de drivers van de Matrox nie in de knoop...

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Matrox heeft WHQL certified drivers. Je hebt dan dus ondersteuning voor drie beeldschermen...

Verwijderd

WHQL staat dus daarvoor? OK, thx, das al dat ik moest weten... :)

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mwa, eigenlijk betekent het dat de drivers aan een set eisen van MS voldoet, en door Windows Hardware Quality Labs getest is. En multi-monitor support is er daar onderdeel van.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik hang m hier maar onderaan, ik heb een agp kaart (soow! :9 ) en kan ik er dan een pci vid kaart bij hangen, zodat m'n beeld verdeeld wordt over 2 monitoren?
doet windows (98SE) dat automatisch?
of moet ik speciale software ervoor installeren?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Veldmuis:
Je hebt inderdaad de juiste thread, maar je hebt niet verder gekeken dan je neus lang is. Kijk maar eens bij de link in mijn eerste berichtje hier: antwoord op al je vragen.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 09:54 schreef Joost E. Boere het volgende:
Veldmuis:
Je hebt inderdaad de juiste thread, maar je hebt niet verder gekeken dan je neus lang is. Kijk maar eens bij de link in mijn eerste berichtje hier: antwoord op al je vragen.
sorry |:(
was pas net wakker
Pagina: 1