8 schermen op een pc voor een beursstand!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:23
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

videokaart(en) waarmee ik makkelijk 8 pc schermen kan aansturen

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

liefst zo laag mogelijk, geen kaart van 1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

i7 systeem

Ik weet dat der voorheen infinity kaarten waaren van AMD met heel zooitje DP poorten maar zijn der tegenwoordig nog zulke kaarten en moet ik aan 1 of 2 videokaarten denken?

Daarnaast kan je meerdere monitoren op een poort aansluiten?

ik hoor graag van jullie!

M.v.g.
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij meer dan 6 monitoren op 1 kaart kom je eigenlijk automatisch bij Matrox uit (dan zit je op kaarten die tot 12 schermen kunnen). Verwacht geen megaperformance van die dingen, maar veel monitoren aansturen doen ze prima
http://www.matrox.com/graphics/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53
De vraag is wat die monitoren moeten tonen. Moeten ze allemaal verschillend beeld tonen of hetzelfde beeld of eem mix hiervan?. Als hetzelfde beeld getoond moet worden zou ik er "gewoon" een HDMI spplitter tussen zetten ipv een een dure videokaart aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
budget: geen limiet? dan een M9188 van matrox :)
http://www.matrox.com/gra...ds/m_series/m9188pciex16/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
ja het liefst zo laag mogelijk! Het is voor een maatje van me die zal hier wel snel op reageren wat de precieze doeleinden zijn voor de monitoren setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
4 schermen voorop de stand die 1 geheel vormen en achterop 4 schermen die 1 geheel vormen. Beide paren tonen hetzelfde filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 08:41
misterd11 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:03:
4 schermen voorop de stand die 1 geheel vormen en achterop 4 schermen die 1 geheel vormen. Beide paren tonen hetzelfde filmpje!
dus 8x hetzelfde filmpje? dan zou je dus zoals hierboven klaar zijn met een splitter/repeater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk meer 4 filmpjes op 2 schermen per stuk.

In principe heb je dan aan 4 splitters + videokaart die 4 schermen aan kan gegoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 676850

Hoi mensen van Tweakers,

Daniel heeft voor mij de vraag gesteld, hieronder een precieze omschrijving:

Voor het eerst gebruiken wij 8 beeldschermen voor een beursstand. Wij kunnen deze beeldschermen van een bedrijf lenen. De uitgangen zijn HDMI/Displayport. Wel moeten wij zelf een PC regelen met de juiste hardware en software. Helaas zijn wij geen computer experts, dus ik vraag aan jullie met welke specs wij nodig hebben om deze HD schermen te besturen?

Het doel van onze 8 schermen: Er komen 4 schermen aan de voorkant en 4 schermen aan de achterkant. Er wordt 1 filmpje afgespeeld op de 4 schermen (die vloeiend doorloopt). Precies dezelfde filmpje wordt ook op de 4 schermen aan de achterkant afgespeeld.

Mijn vraag is: Wat moet onze PC voldoen? Welke grafische kaarten hebben wij nodig, hoeveel, welk merk etc?
Ons budget: Liefst zo laag mogelijk.
Formaat schermen: 1920x1080 pixels

Alvast bedankt! :)

Groeten,

Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 18:51

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

pricewatch: Aten VS0108H 8-Port HDMI Splitter

Hier heb je bijvoorbeeld een 8 poort hdmi splitter die je kan gebruiken. Je kan ook kiezen voor VGA, als je VGA schermen hebt. Die zijn volgens mij iets goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Laatst online: 05-06 17:45
Anoniem: 676850 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:06:
Hoi mensen van Tweakers,

Daniel heeft voor mij de vraag gesteld, hieronder een precieze omschrijving:

Voor het eerst gebruiken wij 8 beeldschermen voor een beursstand. Wij kunnen deze beeldschermen van een bedrijf lenen. De uitgangen zijn HDMI/Displayport. Wel moeten wij zelf een PC regelen met de juiste hardware en software. Helaas zijn wij geen computer experts, dus ik vraag aan jullie met welke specs wij nodig hebben om deze HD schermen te besturen?

Het doel van onze 8 schermen: Er komen 4 schermen aan de voorkant en 4 schermen aan de achterkant. Er wordt 1 filmpje afgespeeld op de 4 schermen (die vloeiend doorloopt). Precies dezelfde filmpje wordt ook op de 4 schermen aan de achterkant afgespeeld.

Mijn vraag is: Wat moet onze PC voldoen? Welke grafische kaarten hebben wij nodig, hoeveel, welk merk etc?
Ons budget: Liefst zo laag mogelijk.

Alvast bedankt!

Groeten,

Kevin
De 4 schermen wil je dus behandelen alsof het 1 groot scherm is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jesserr schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:07:
[...]

De 4 schermen wil je dus behandelen alsof het 1 groot scherm is, toch?
Ja precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom dan niet gewoon 1 groot scherm/beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:38
Waarschijnlijk omdat ze die 8 schermen kunnen lenen itt 2 grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TERW_DAN schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:24:
Waarom dan niet gewoon 1 groot scherm/beamer?
Dat kan helaas niet, want we hebben een beperkte ruimte gereserveerd. 1 zo'n grote scherm gaat hem niet worden (we staan overigens midden op een terrein, dus er komen mensen langs, voor en achter ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is een grafische kaart met 6 mini displaypoorten. Is het een idee om de eerste 4 poorten te koppelen met een splitter per poort?

Hieronder de link:
http://www.centralpoint.n...-cgax-7856m6-num-3379561/

Gr,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Qua techniek kom je aan het rommelen. Ik zou 2 pc's met quad display nemen, dat is nog te managen voor leken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 17:37
Eigenlijk wil je zo iets:

1 HDMI splitter in je pc naar 2 HDMI 'schermen'. (immers voor- en achterkant is hetzelfde beeld)
Dan wil je per HDMI stekker je beeld opsplitsen over 4 schermen.
Volgens mij wil je dan zoiets er tussen http://www.matrox.com/gra...cts/gxm/dh2go/digital_se/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamanl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:39

Lamanl

So little done, so much to do

Volgens mij kunnen de meeste video kaarten(gtx 950, 960, 970) 3-4 monitoren aan. 2-3 videokaarten in de pc met moederboard die dat ondersteund en de juiset software er bij moet dit toch kunnen? of vind wondows dat niet leuk?
en/of de video afspelen met BSplayer die kan uitgerekt worden over meerdere schremen

[ Voor 4% gewijzigd door Lamanl op 11-09-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 17:37
Je bent in ieder geval niet de eerste die dit zoekt:
http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2356620

Wat je dus wilt is een 'videowall': http://www.matrox.com/gra...tions/video_display_wall/
YouTube: Datapath x4 - Video Wall Controller

Hoppa http://www.digitalsignage.../product/datapath-x4.html
Alleen.. die prijs!! 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door DonJunior op 11-09-2015 13:11 ]

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:06

Mojo

The Power Within

Je hebt genoeg videokaarten die 6 displays aan kunnen sturen, eyefinity van AMD ondersteund dit in elk geval.

Vervolgens definieer je 4 outputs en splits je elke output passief van 1 naar 2, zodat je praktisch 2x4 schermen aanstuurt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-06 10:02
4 schermen samen als 1 laten werken. waarbij dat grote geheel gedupliceerd op 4 andere schermen moet worden. (dus in totaal 8 "video-streams" => 8 HDMI kabels (per monitor 1))

Ligt het aan mij of denken de tweakers hier te moeilijk?

1video kaart met 4 (al dan niet HDMI, combi met displayport kan)) uitgangen.
Op de uitgang van de video kaart direct splitsen.
http://www.allekabels.nl/hdmi_kabels/hdmi_splitters.html 17,95 x 4.
de uitgaande signalen worden gesplitst in 2 (welke naar de voor en achter monitor gaan) waardoor je 4 x 2 krijgt => dus 8 "Video-streams"

als je wilt ken ik dit ook voor je uittekenen.

DE CRUX ==> signaal verlies => lengte kabel / splitter. hier zal je zelf onderzoek naar moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-06 23:29
Probleem is alleen dat voor zover ik weet consumenten kaarten "slechts" 3 monitoren over dvi/hdmi aan kunnen sturen. Wil je meer op 1 kaart zal je over moeten op displayport.

Met 2 kaarten zou het wel mogelijk moeten zijn lijkt me, dan moet je software hebben die van 4 schermen 1 maakt...actual multiple monitors een optie wellicht? Met VLC kan je hetzelfde bereiken...

Volgens de specs moet een GT 720 al in staat zijn 2 monitoren aan te sturen, waarbij je een verloop van DVI -> HDMI zou kunnen gebruiken. Als je dan 2 van deze kaarten gebruikt in combinatie met de eerder genoemde splitters zou je volgens mij een eind moeten komen...

[ Voor 38% gewijzigd door Spekkie88 op 11-09-2015 17:46 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05 22:06
Wat ouder topic, maar kan je ook niet 2 budgetkaarten er in steken die beide 4 uitgangen hebben, zodat je er dus 8 hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wat ouder? Bijna 6 jaar geleden...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In het volledig hypothetische geval dat de beurs nog stééds niet geweest is, denk ik dat de beurs wel geannulleerd is vanwege corona. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:53
Dit is een topic uit 2015, geen idee of het mogelijk is om 2 losse videokaarten te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:07

br00ky

Moderator Harde Waren
smok84 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:42:
Wat ouder topic, maar kan je ook niet 2 budgetkaarten er in steken die beide 4 uitgangen hebben, zodat je er dus 8 hebt?
Aub oude koeien in de sloot laten
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.