CPU misschien beschadigd bij installatie, test mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 11:00
Ha allen,

Ik lijk op elk forum wel vraagtopics te maken; gevolg van voor het eerst een pc bouwen denk ik :)

Bij installatie van de intel I5-6600k in zijn socket stond in mijn manual dat bij het sluiten van het afdekplaatje de plastic cover die daarop zit er vanzelf af wipt. (met waarschuwing dit niet van tevoren te doen). Tijdens het weer dichtdoen van het afdekplaatje, waar een beetje kracht bij nodig is, hoor ik opeens flink gekraak. Ik in de stress het plaatje weer omhoog. Zie geen rare sporen, en bij het tweede keer doen, (nog wel met moeite en beetje gekraak) komt de cover wel los.

Ik heb het idee dat het voornamelijk het plastic van de cover was dat stug vast zat en ging kraken. Toch een beetje bezorgd, want de cpu is een van de kwetsbaardere dingen... Nu heeft het systeem na 3-4 dagen geen problemen gegeven en heb ik er ook een tijdje prime95 op laten draaien zonder fouten of crashes.

Zijn er wat jullie betreft nog dingen die ik kan doen (behalve het hele geval weer uit elkaar schroeven uiteraard), of lijkt er gewoon niet zoveel aan de hand en laat ik m'n newbie'ness goed zien :P?

Thanks!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Geen problemen verder Furacao, dit is gewoon iets waar je aan moet wennen. In het begin zijn nieuwe geluidjes altijd wel schrikken. Je zult de meest vreemde dingen horen als je een computer in elkaar zet, waarbij je denkt dat alles kapot gaat of dat je heel veel kracht moet zetten.

Weest niet bang, er is niets aan de hand!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:22
Je zou de processor kunnen stress testen. Burn in test zeg maar. Dan wordt deze op zijn max getest. Zijn er dan geen problemen,dan is er niets aan de hand.

Maar kapje niet verwijderen? Dit zat bij mijn mobo gewoon los. Als het in de handleiding staat zal het wel overigens.

Ik zou me niet echt druk maken. Als hij het nu nog gewoon doet, dan is er niets aan de hand.

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-01 11:00
Arunia schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:14:
Je zou de processor kunnen stress testen. Burn in test zeg maar. Dan wordt deze op zijn max getest. Zijn er dan geen problemen,dan is er niets aan de hand.
Dit had ik gedaan met Prime95, gaf verder 0 fouten. Goed om te horen dat het een goede graadmeter is.

Thanks voor de respons beide! Dan ga ik er vanuit dat het gewoon goed zit en dat ik er lekker mee aan de slag kan.

[ Voor 64% gewijzigd door Furacao86 op 11-09-2015 11:19 ]