• zwolle.
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Dag!
Ik wil muziek streamen van mijn Android (Vodafone Smart Prime 6) naar mijn stereo.

Mijn telefoon (hier de specs) heeft Bluetooth 4.0 (a2dp); geen dlna voor zover ik weet.
Mijn stereo heeft alleen audio-ingangen. Die moet ik dan nog aanpassen door er bv. een bluetooth-ontvanger voor te plaatsen.

Kan ik met Bluetooth audio streamen naar mijn stereo? Zo ja, op welke manier?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:36
Die Yamaha werkt alleen als je stereo een digitale input heeft. Anders moet je zoiets hebben:
http://www.audiostreamershop.nl/product/473038

(in de beschrijving hebben ze het over 'speakers', maar je sluit hem natuurlijk gewoon met tulp-stekkertjes op je stereo aan)

[ Voor 31% gewijzigd door dreamscape op 11-09-2015 11:01 ]

Punctuality is the politeness of kings

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 17:49
Ik heb zo'n logitech bluetooth adapter voor 3 tientjes en die werkt uitstekend. Snel te koppelen en gaan. Ik gebruik hem met de antieke Samsung Galaxy S (Android 2.3 volgens mij).

• zwolle.
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Dank jullie wel voor de update; super!

Het soort ontvanger begrijp ik. Idd heb ik geen digitale ingang. Maar mijn vraag zit dan nog aan de 'zend-kant': hoe weet ik of ik met mijn specifieke telefoon bluetooth audio kan streamen als dat niet expliciet in de specs staat?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:56

Koppensneller

winterrrrrr

Als de verzendende en ontvangende kant beide A2DP ondersteunen komt het in principe goed :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
dreamscape schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:00:
Die Yamaha werkt alleen als je stereo een digitale input heeft. Anders moet je zoiets hebben:
http://www.audiostreamershop.nl/product/473038
Je hebt ze ook voor €11 bij de action.. (zelfs met ingebouwde accu) DAC zal mogelijk niet de beste kwaliteit zijn maar van audio over bt moet je ook niet teveel verwachten.
Pagina: 1