Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolle.
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Dag!
Ik wil muziek streamen van mijn Android (Vodafone Smart Prime 6) naar mijn stereo.

Mijn telefoon (hier de specs) heeft Bluetooth 4.0 (a2dp); geen dlna voor zover ik weet.
Mijn stereo heeft alleen audio-ingangen. Die moet ik dan nog aanpassen door er bv. een bluetooth-ontvanger voor te plaatsen.

Kan ik met Bluetooth audio streamen naar mijn stereo? Zo ja, op welke manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54

DarkSide

theres no place like ::1

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Die Yamaha werkt alleen als je stereo een digitale input heeft. Anders moet je zoiets hebben:
http://www.audiostreamershop.nl/product/473038

(in de beschrijving hebben ze het over 'speakers', maar je sluit hem natuurlijk gewoon met tulp-stekkertjes op je stereo aan)

[ Voor 31% gewijzigd door dreamscape op 11-09-2015 11:01 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Ik heb zo'n logitech bluetooth adapter voor 3 tientjes en die werkt uitstekend. Snel te koppelen en gaan. Ik gebruik hem met de antieke Samsung Galaxy S (Android 2.3 volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwolle.
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Dank jullie wel voor de update; super!

Het soort ontvanger begrijp ik. Idd heb ik geen digitale ingang. Maar mijn vraag zit dan nog aan de 'zend-kant': hoe weet ik of ik met mijn specifieke telefoon bluetooth audio kan streamen als dat niet expliciet in de specs staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:49

Koppensneller

winterrrrrr

Als de verzendende en ontvangende kant beide A2DP ondersteunen komt het in principe goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

dreamscape schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:00:
Die Yamaha werkt alleen als je stereo een digitale input heeft. Anders moet je zoiets hebben:
http://www.audiostreamershop.nl/product/473038
Je hebt ze ook voor €11 bij de action.. (zelfs met ingebouwde accu) DAC zal mogelijk niet de beste kwaliteit zijn maar van audio over bt moet je ook niet teveel verwachten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1