Toon posts:

Game pc +/- €800

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling:
Graag wil ik een game pc hebben waarmee ik redelijk wat kan, voor een redelijk budget.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zie ik de maximale prijs rond de €800. Ik word helemaal gelukkig als dit inclusief montage zou kunnen :D

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet geschikt zijn om actuele games op een redelijk niveau te kunnen draaien (het liefst natuurlijk op een zo hoog mogelijk niveau). Als het even kan is een beetje stilte ook wel prettig, maar daar hoeft hij niet per se €80 duurder voor te worden.

Ga je overklokken?
Aangezien ik maar een zeer beperkte kennis van pc's heb, zal ik niet gaan overklokken.

Dit is wat ik tot nog toe samengesteld heb
Ik heb met advies van kennissen al een systeem samen gesteld. Ik zou graag horen of dit het optimale systeem is voor deze prijs, of welke andere suggesties er zijn. Ook wou ik graag weten of ik hier nog een losse processor koeler aan toe moet voegen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,80€ 179,80
1ASRock B85M Pro4€ 63,-€ 63,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 209,95€ 209,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 48,95€ 48,95
1Crucial Ballistix Sport S2CP4G3D1609DS1S00€ 46,50€ 46,50
1LG GH24NSC0 Zwart€ 12,60€ 12,60
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
1Kingston SSDNow KC300 120GB€ 68,50€ 68,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 751,26

Het interne geheugen wat hier aangegeven staat komt niet exact overeen met het interne geheugen wat ik voor ogen had. Dit is de Crucial Ballistix Sport - DDR3 1600Mhz CL9 Kit - 8GB Ik ga er vanuit dat dit geen heel groot verschil maakt, ondanks dat deze niet op de tweakers site staat aangegeven.

Als laatste heb ik gehoord dat Direct x 12 niet volledig compatible gaat zijn met de huidige videokaarten. In hoeverre zal ik hier last van gaan krijgen en in hoeverre zal dit de tijd voordat ik mijn videokaart moet gaan vervangen verkorten?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Scoutvinder

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Beste Scoutvinder,

Je hebt hopelijk wel in de gaten dat je gebruik maakt van een micro-ATX. Het gaat over je moederbord, je heb verschillende formaten, de micro-ATX plaats je normaal gesproken in een kleine kast. Verder zou ik als ik jou was kijken naar een 250GB ssd, bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Crucial BX100 250GB

Net wat meer opslag, tegen vrijwel zelfde prijs.

Een andere moederbord is bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3

Voor de rest niks mis met het systeem!

[ Voor 20% gewijzigd door TheunG op 11-09-2015 11:02 ]

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik zou een andere Gpu kiezen. De prijs-kwaliteit verhouding van de 960 is simpelweg niet goed. Je betaald vrij veel voor een kaart die tov andere kaarten in die prijsrange minder kan.

Je komt dan bijna wel automatisch uit op amd kaarten. De 970 is waarschijnlijk wat te veel van het goede qua budget. Omdat ik vanwege Cuda gelimiteerd ben om met Nvidia te werken zit ik niet goed in de AMD kaarten maar dan kan iemand anders je vast goed mee helpen.
Ik weet alleen dat de 960 niet interessant is.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
Leijenaar schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:10:
Ik zou een andere Gpu kiezen. De prijs-kwaliteit verhouding van de 960 is simpelweg niet goed.
Zoals hij al zegt helemaal gelijk. Een r9 280 bied gelijkwaardige performance met 1gb meer geheugen en is ook nog even duur.

Moederbord niks mis mee heeft de features die jij nodig hebt. SSD FF vervangen door wat TheunG je aanbiedt en je bent klaar om te gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Puddi Puddin op 11-09-2015 21:58 ]

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
TheunG schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:57:
Beste Scoutvinder,

Je hebt hopelijk wel in de gaten dat je gebruik maakt van een micro-ATX. Het gaat over je moederbord, je heb verschillende formaten, de micro-ATX plaats je normaal gesproken in een kleine kast. Verder zou ik als ik jou was kijken naar een 250GB ssd, bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Crucial BX100 250GB

Net wat meer opslag, tegen vrijwel zelfde prijs.

Een andere moederbord is bijvoorbeeld deze:

pricewatch: Gigabyte GA-Z97P-D3

Voor de rest niks mis met het systeem!
Ik begrijp je niet helemaal,
B85M is een budget bordje (wel een goede) . Ja dan wel mATX, een mATX kast heeft dan voorkeur, maar verre van noodzakelijk.

Dat moederbord wat je aangeeft is duur. Zeker als hij een non-k cpu heeft.
Neem de B85M Pro4 of een iets beter bordje de Gigabyte Sniper B6.
SSD vervangen voor de BX100 of iets duurder met powerloss caps 850EVO. Minimaal 250G.

Verder zou ik de 960 nooit aanraden. Als er budget voor is een 970, anders een 380. (380 kost bijna niks meer dan een 280, ookal hebben ze dezelfde perfomance, zou ik de 380 nemen)

HDD eventueel vervangen voor een stillere WD Green (5400RPM) is ietsje trager maar wel stiller en minder vibraties.

[ Voor 1% gewijzigd door wout123 op 11-09-2015 23:41 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips. Ik zal inderdaad voor het interne geheugen de 250 gb kaart nemen.

Wat betreft de videokaarten twijfel ik nog. Ik overweeg nu om een van de volgende kaarten te nemen:
MSI GeForce GTX 960 - Gaming - 2GB GDDR5
MSI Radeon R9 380 - Gaming - 4G GDDR5

Als ik echter op tweakers de vergelijk functie gebruik tussen deze twee kaarten, lijkt de 960 beter uit de bus te komen op o.a. de nominale snelheid, de geheugensneleheid, het aantal poorten en het verbruik. Het enige waar ik duidelijk kan zien dat de AMD de overhand heeft is de snelheid van de rekenkernen.

Tevens hoorde ik dat AMD vaker problemen heeft met drivers en er langer over doet om deze problemen te verhelpen.

Wat zijn hier jullie ervaringen mee? En hoe staat de r9 380 volgens jullie in verhouding tot de gtx serie van nvidia (ik heb ook iemand horen beweren dat de amd 380 vergelijkbaar is met de gtx 970).

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Geheugensnelheid gaat de r9 380 echt wel van de GTX 960 winnen (256 bit bus vs 128). Maar dat maakt allemaal niet uit. De specs van een kaart zijn helemaal niet interessant, alleen de daadwerkelijke performance in benchmarks. De architecturen van deze kaarten zijn zo verschillend dat het helemaal niet relevant is of ze op 100 of 1000 MHz draaien. (Pentium 4's op 4 GHz verloren bijvoorbeeld ook hard van core2duo cpu's op 2.4 GHz). Dus kijk naar game benchmarks ipv van specs om te zien welke kaart nou echt sneller is.

Qua drivers: Ik heb eigenlijk in al mijn jaren AMD drivers geen echte problemen gehad. Wanneer games net uit zijn is het soms wachten op de eerstvolgende driver update voor grote verbeteringen, maar dat is waarschijnlijk idem voor Nvidia (misschien iets minder omdat ze meer investeren in support voor hun kaarten bij developers). Maar echte chronische grootschalige problemen zijn er niet.

En over het verschil tussen de GTX 960 en de r9 380. De 380 heeft meer Vram en een grotere bandbreedte en zal daardoor beter overweg gaan met hogere resoluties/gamesettings die meer Vram vragen. Wel gebruiken ze wat meer stroom. Welke kaart nou echt beter is hangt per spel/setting af. Ik zou persoonlijk voor de r9 380 gaan, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een ander, meer indirect voordeel van de R9 380 is dat ie wss wat beter gaat presteren op DX12. En natuurlijk meer nuttig geheugen, kan ook leuk worden over een jaartje.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1