Beste mede-tweakers,
Gisteravond heb ik mijn nieuwe build in elkaar gezet:
Moederbord: Asus Z170M-Plus
Processor: 5-6600K
Voeding: Be quite straight power! 10 400 Watt
Kast: Pandora Core
Harde schijf: Samsung 850 EVO 250gb
Koeler: Scythe Big Shuriken 2 rev. B
Monitor: Dell U2414H
Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA -
Videokaart: geen
Echter, wanneer ik de pc aanzet gebeurt er niets. De ventilatoren draaien en de leds branden, maar dat is dan ook alles. Geen ‘beep’ of iets dergelijks. De monitor geeft ‘no input signal’ weer. De monitor is aangesloten via een HDMI-kabel. Ik heb de voeding reeds vervangen met een voeding die ik nog thuis heb liggen (zonder resultaat), maar andere onderdelen kan ik niet vervangen.
Daarnaast heb ik de volgende checklist doorlopen m.u.v. ‘de beeptest’ (zoals aangegeven hoor ik geen ‘beepjes’.
http://www.tomshardware.c...leshooting-checklist.html
Wat zou het probleem kunnen zijn? Heb ik de monitor verkeerd aangesloten (lijkt me sterk omdat ik uberhaupt geen beepjes hoor)? Is wellicht hardware DOA? Heb ik incompatible hardware of vergeet ik iets belangrijks?
Ik zou het fijn vinden wanneer jullie even meedenken. Zie ik iets over het hoofd?
Met vriendelijke groet,
Tim
Gisteravond heb ik mijn nieuwe build in elkaar gezet:
Moederbord: Asus Z170M-Plus
Processor: 5-6600K
Voeding: Be quite straight power! 10 400 Watt
Kast: Pandora Core
Harde schijf: Samsung 850 EVO 250gb
Koeler: Scythe Big Shuriken 2 rev. B
Monitor: Dell U2414H
Geheugen: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA -
Videokaart: geen
Echter, wanneer ik de pc aanzet gebeurt er niets. De ventilatoren draaien en de leds branden, maar dat is dan ook alles. Geen ‘beep’ of iets dergelijks. De monitor geeft ‘no input signal’ weer. De monitor is aangesloten via een HDMI-kabel. Ik heb de voeding reeds vervangen met een voeding die ik nog thuis heb liggen (zonder resultaat), maar andere onderdelen kan ik niet vervangen.
Daarnaast heb ik de volgende checklist doorlopen m.u.v. ‘de beeptest’ (zoals aangegeven hoor ik geen ‘beepjes’.
http://www.tomshardware.c...leshooting-checklist.html
Wat zou het probleem kunnen zijn? Heb ik de monitor verkeerd aangesloten (lijkt me sterk omdat ik uberhaupt geen beepjes hoor)? Is wellicht hardware DOA? Heb ik incompatible hardware of vergeet ik iets belangrijks?
Ik zou het fijn vinden wanneer jullie even meedenken. Zie ik iets over het hoofd?
Met vriendelijke groet,
Tim