• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11 21:12
Mijn Intel NUC (met i5) met daarop (laatste stable) openelec springt sinds een dag of 2/3 steeds vanzelf aan.

Heb dit apparaat al geruimetijd en heb dit probleem nooit gehad, maar sinds een paar dagen springt dit apparaat uit zichtzelf gewoon aan (en blijft aan) op willekeurige tijden. Er zijn geen plugins etc recentelijk geinstalleerd.

Het apparaat wordt echt 'uitgezet', dus niet in slaapstand en wordt aangezet via IR, deze optie zit in de bios van de NUC. Waarom hij nu aanspringt kan ik niet vinden, het apparaat werkt verders ook normaal.
Op moment van aanspringen wordt er ook geen ander apparaat bediend zover ik weet.

Iemand wellicht een tip/idee wat dit zou kunnen veroozaken of hoe ik dit kan achterhalen waarom en hoe (ir, cron, etc) deze nuc aanspringt?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:26
Mijn NUC moet ik sinds een tijdje 2x aanzetten. Dwz, druk ik 1x de aan-knop in, dan sluit ie na een paar seconden weer af. Druk ik nogmaals de aan-knop in, dan blijft ie aanstaan en start ie OpenElec op.
Dit was niet toen ik hem net had gekocht enkele maanden geleden.

@rob3rt :

je kan in het uiterste geval je NUC aansluiten op een stekkerdoos met een fysieke aan/uitknop.
Heb ik ook gedaan, m'n tv, NUC en decoder zitten hierop aangesloten.

[ Voor 26% gewijzigd door EverLast2002 op 11-09-2015 13:48 ]

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:10
Ik merk dit nu ook sinds een maand, brandt dat blauwe lampje plots als je er langs loopt. Vaag

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan het zijn dat een ander IR signaal jouw NUC laat opstarten? Wellicht buren/overburen? Dat lijkt mij de meest waarschijnlijke verklaring.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 21:22
Er is een tijd geweest dat dit probleem werd veroorzaakt door de Wake-On-Lan optie. De NUC leek netwerk pakketjes verkeert te interpreteren en te denken dat hij een WOL-request kreeg waardoor hij aan ging. Probeer het eens met deze optie uit.

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:10
de bios loopt wel wat achter, ik zal hem even updaten en kijken of het weg is en wol uitzetten

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:23
Ik heb met mijn NUC ook wel gehad dat 'ie telkens op een vaste tijd zichzelf aanzette (elke dag om 18:20 of zo). Er is in de BIOS een optie specifiek daarvoor, maar die stond bij mij toen uit. Na een BIOS reset was het toen opgelost.

ofwel: probeer eens een BIOS 'reset to defaults'? (wel eerst even de kritische settings noteren, dat je die daarna weer goed in kan stellen...)
Pagina: 1