waar persoonlijke extensie op een domeinnaam vinden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat ik nu een hele domme vraag ga stellen...

Maar waar kan ik ergens een extensie op voor een domeinnaam claimen?

Als ik zoek op jansen bij de diverse hostingpartijen dan krijg ik het gebruikelijke rijtje:
jansen.nl bezet
Jansen.legal vrij
etc...

Nu zou ik bijvoorbeeld graag jansen.tilburg willen hebben. Maar daar kan ik niks over vinden?
Ik wil graag voor het hele gezin een persoonlijk emailadres opzetten:
Piet@jansen.tilburg

Weet iemand of en waar dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:43
Sinds kort bestaan er wel opties voor instellingen om bijvoorbeeld .amsterdam te registeren. Alleen dit zijn enorm dure grapjes. Volgens mij gaat het hier om 220.000 euro per jaar en zitten er een hoop regels aan vast. Ik verwacht dat TLD's als .tilburg en .legal niet in handen mogen vallen van een particulier zoals jijzelf.

Rondklikken achter deze link helpt misschien: http://newgtlds.icann.org/en/

Al met al, hou je bij de domeinen die voor het TLD komen (TLD is bijvoorbeeld .nl, .com, .co.uk etc..) Dan zit je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:12
Zoekterm die je zoekt is Top level domain, of TLD.

.tilburg is helaas nog niet bestaand, dat aanvragen kost rond de 185.000,- us dollars zonder garantie of het door de keuring heen komt en is dus ook niet echt heel makkelijk te doen :P
Bron, zie punt 5

Als ik jou was zou ik gewoon een bestaande TLD uitzoeken uit een lijst, maar ook daar kunnen de kosten van een domeinnaam vrij prijzig zijn soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik vermoedde al zoiets...Wel jammer dat grote gemeentes hier niet meer mee doen.
Zij kunnen die TLD's (thx!) dan toch weer onderverhuren?

Nou heb ik hier nog wel een wat geld liggen.... :+

Toch maar niet doen dus.

maar eens op zoek naar een werkbare middenweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:02
readytoflow schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:30:
Ik vermoedde al zoiets...Wel jammer dat grote gemeentes hier niet meer mee doen.

Nou heb ik hier nog wel een wat geld liggen.... :+

Toch maar niet doen dus.

maar eens op zoek naar een werkbare middenweg.
Misschien een leuk alternatief bedenken zoals jansenmail.nl of mailjansen.nl, familiejansen.nl, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
jansen.email of gelijkaardig kan ook... Ik zou zeggen, neem eens een kijkje bij de (g)tld's, kijk of je er wat creatief mee kunt omspringen en beslis dan iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok. Heb iets anders gevonden.

.Amsterdam bestaat al wel toch? Dus dat was wel mogelijk geweest?

Toch apart dat de grote gemeentes hier niet meer meen doen.

.Legal was wel gewoon mogelijk overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door readytoflow op 11-09-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37

Onbekend

...

Waarom zouden alle gemeenten eventjes eenmalig $ 185.000,-- willen aftikken? Er zullen vast heel wat vragen gesteld worden of dat geld niet beter besteed kan worden. ;)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:30:
Ik heb toch liever dat gemeentes gemeenschapsgeld zinnig uitgeven, in plaats van ondernemertje spelen met geld van anderen ten bate van een doel dat echt niet nodig is - we hebben immers al tig extensies.

Wellicht ben ik een pessimist, maar het is dan natuurlijk wachten op de koppen over 5 jaar hoe men zich verkeken heeft op de zaak (te veel kosten, te weinig animo of een combinatie) en hoeveel geld er richting diverse adviserende en uitvoerende partijen is geschoven.
Onbekend schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:37:
Waarom zouden alle gemeenten eventjes eenmalig $ 185.000,-- willen aftikken? Er zullen vast heel wat vragen gesteld worden of dat geld niet beter besteed kan worden. ;)
Die twee ton is alleen om de boel te mogen gebruiken, dan moet er ook nog een apparaat bij om het spul uit te baten. Reken dus maar op een veelvoud :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:57
Onbekend schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 23:37:
En jaarlijks nog een hoop. Niet nodig voor een overheidsinstantie

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:37

Onbekend

...

Ik zag dat dat jaarlijks zo'n $ 17.000,-- was. Voor grotere gemeentes is dat misschien nog wel te doen, maar het blijft een hoog bedrag. Geld geld kan i.i.g. nuttiger besteed worden. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

De uitbreiding van de TLD is grotesk en alleen bedoeld om meer geld te krijgen, met name van degene die al een domein hebben zodat het eigen merk/domainnaam beschermd wordt.

Een oplossing zou zijn dat de ISP deze uitbreiding te boycotten in hun DNS, dan is dat weer opgelost...

Everything is better with Bluetooth

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kortom: alleen de gemeentes waarbij er een ambtenaar is die om een prestigeproject verlegen zit, gaan deze dingen aanschaffen. En gelukkig hebben ze in Tilburg wat beters te doen. Die spoorzone vernieuwen was al duur genoeg ;)

Sowieso, lokaal is dit een leuke gimmick, maar op internationaal vlak tel je als bedrijf natuurlijk niet echt mee met een .schubbekutteveen domein :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• readytoflow
  • Niet online
Ok ok...jullie hebben een punt! En mij overgehaald dat het dus voor de meeste gemeentes niet zinnig is om dit te doen.

Nu ben ik wel even in de war. Ik heb een adres bedacht. Bijvoorbeeld: Piet@jansen.email.
Nu heb ik deze gechecked bij 4 hosting partijen. Bij 2 is ie beschikbaar en bij 2 niet.
Bij Argeweb niet en bij TransIP wel bijvoorbeeld.

Van wat ik lees zijn het beide goede partijen. Hoe kan dit dan?
Als ik een domein heb gekozen en betaald dan wil ik er wel zeker van zijn he...

Nog weer wat verder gekeken...ik wil het volgende:
Persoonlijke emailadressen voor 4 gezinsleden.
Gebruik maken van agenda functies om afspraken vast te leggen (dat mag voor het hele gezin in één agenda). Dit moet ook (vooral) werken op iOS devices.

[ Voor 20% gewijzigd door readytoflow op 12-09-2015 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

.email is een nieuw TLD net zo als .amsterdam. Best mogelijk dat niet alle providers het ondersteunen (ik zeg boycotten die handel :) )

Je kan bij een provider een abonnement afnemen zodat je je eigen email kan hosten (kies een die .email ondersteund).

Je kan ook je eigen server inrichten dan hoef je alleen voor de domeinnaam te betalen en je dns te managen (let op je hebt wel een vast ip nodig, of een dynamische dns dienst + een apparaat (pc,modem, wifidevice, of anders) die die dyn dns continue kan checken )

Agenda, of je neemt een dienst af (google, outlook.com, etc etc) of je host het zelf, er zijn een aantal open source pakketen,check of ze 4 gebruikers ondersteunen.

NB bij diensten als outlook.com , kan je ook je eigen domein er aan koppelen, zodat ze ook je email doen. Chekc of ze .email ondersteunen

succes, hiermee kan je zelf verder onderzoek doen

[ Voor 9% gewijzigd door jeanj op 13-09-2015 22:58 ]

Everything is better with Bluetooth

Pagina: 1