• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb een Eminent EM7485 gekocht en daar een Western Digital Green (WD30EZRX) ingebouwd. Via de mediaplayer de schijf geformateerd naar NTFS. Alles werkt, alleen vind ik de doorvoersnelheid waarmee ik de films van mijn pc (SAMSUNG HD103UJ harde schijf) overzet naar de mediaplayer wat flauwtjes, ik haal maar 10 MB/s, volgens mij hoort dit veel hoger te zijn. De WD is zonder jumpers geplaatst, mijn pc, router etc zijn allemaal 1Gbit, utp kabels zijn CAT6.

Iemand enig idee wat ik vergeten ben of waar dit fout loopt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via de mediaplayer de schijf geformateerd naar NTFS.
Ah! Daar kan het mis gaan, misschien dat die media player van jou een foute alignment gebruikt.

Dit kun je controleren als je de disk in je PC stopt. Want met foute alignment zal met name schrijfacties veel trager verlopen - voor random writes moet de hardeschijf dan eerst lezen om te kunnen schrijven. En dat gaat dan heel traag.

Als je de HDD in je computer hebt, zou ik kunnen controleren of die alignment goed is. Dit kan met diverse tools, ik vind een Linux livecd of een BSD livecd wel fijn werken. Laat maar weten welke route je wilt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
marcelsmit schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:56:
Alles werkt, alleen vind ik de doorvoersnelheid waarmee ik de films van mijn pc (SAMSUNG HD103UJ harde schijf) overzet naar de mediaplayer wat flauwtjes, ik haal maar 10 MB/s, volgens mij hoort dit veel hoger te zijn.
Dat is via netwerk neem ik aan? Wat haal je als je de speler via USB 3.0 aan de computer hangt? Dan weet je namelijk in welke richting je het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
CiPHER: Dat klinkt erg technisch, ik zal me eerst even in moeten lezen. Mijn pc heeft niet hoger dan Sata 2, dus daar zal ik ook geen juiste waardes op krijgen. Ik kan ook maar moeilijk te weten komen of de mediaspeler sata 3 gebruikt voor de hdd, maar aangezien hij ergens bij een internetwinkel als pakket werd verkocht met een sata3 schijf, ging ik daar vanuit.

Nielson: Dat is via netwerk idd. Mijn pc heeft ook geen usb3, alleen usb2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Sata 2 of 3 maakt niks uit. Formateer de schijf eens in een pc en zet de hd dan zo in je hardware.

Dus test eens wat meer, en hoe copieer je de files via netetwerk? wat voor netwerk verbinding wordt opgebouwd, 100 of 1000.

Ook ivm met je green wd, kontroleer of je unload niet te snel oploopt.
kontroleren kun je met smart, de unload kan bij deze schijven snel oplopen, door te snel te gaan slapen en weer wakker worden. Of dit nu nog zo is weet ik niet, vroeger tenminste wel. Met wdidle3 kon je dit vroeger anders instellen.

[ Voor 57% gewijzigd door jan99999 op 11-09-2015 05:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Dit zijn allemaal dingen waarvan ik geen idee heb wat het is :$ is dat ook te testen terwijl ie nog in de mediaspeler zit? er staan namelijk al heel veel films op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Beste marcelsmit,

De processor in de EM7485 heeft het grootste gedeelte van zijn kracht gereserveerd voor het afspelen van media. Het overzetten van bestanden heeft een lage prioriteit. Daardoor duurt het overzetten van media op een harde schijf in de mediaspeler langer dan wanneer dit op een pc wordt gedaan. Wij hebben getest met een SATA harde schijf van 7200rpm via USB 3.0. Deze haalde 60MB/s, dit is afhankelijk van het type harde schijf.

Groeten,
Eminent

https://www.act-connectivity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EminentEurope: geldt dit ook voor schijven die met NTFS-bestandssysteem zijn geformatteerd? Welke driver gebruiken jullie voor het mounten van NTFS filesystems? Gaat dat via FUSE?

• ACT Connectivity Solution
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 12:06
Dit geldt ook voor harde schijven die als NTFS zijn geformatteerd.

https://www.act-connectivity.com

• marcelsmit
Maar deze schijf haalt niet hoger dan 10 mb/s, meestal is het maar rond de 7, das wel erg traag volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ik heb de schijf aan mijn pc gehangen en even een bestand van de schijf naar mijn hdd in de computer overgezet en vice versa, maar dan haalt de schijf dus dik 170 mb/s, razendsnel dus. We kunnen dus concluderen dat het niet aan de schijf ligt. Waar zou ik verder kunnen zoeken? ik heb de mediaspeler aan mijn ziggo modem aangesloten en mijn pc ook, alles 1 gbit en de kabels ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Die media spelers zijn gewoon mega traag... Zelf een 7185 oid gehad en dat was gewoon ruk. Ook maar ~10-12mb/s. Je kan van alles proberen, zolang je nog 10mb/s haalt zit je nog goed, bij mij ging het langzamer en langzamer naarmate de schijf voller en voller kwam te staan. Op het laatst nog 3mb/s...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

marcelsmit schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:29:
Ik heb de schijf aan mijn pc gehangen en even een bestand van de schijf naar mijn hdd in de computer overgezet en vice versa, maar dan haalt de schijf dus dik 170 mb/s, razendsnel dus.
170MB/s is onmogelijk; de disk heeft een sequential write van 147MB/s af fabriek en als je een aantal reviews leest, zit je bij 4KB random I/O nog niet eens op de 80MB/s. Jouw test lijkt me dus niet correct of je vergeet waarden te vermelden (want je hebt gelezen en geschreven maar vermeld maar 1 waarde).

Ik denk dat als je met HDTune of ATTO gaat testen, dat je amper de 170MB/s aan zal tikken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Ja ik ben later alles over gaan zetten en zat zo'n beetje tussen de 80 en 100 mb/s, maar daar gaat het niet om. Punt is dat als ik bestanden van min pc upload naar de eminent met die wd green schijf erin, haal ik minder dan 10 mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:00

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Klopt, het is een media-speler, geen NAS, en dus niet geoptimaliseerd voor het snel verwerken van bestanden. Mijn WD Live doet het ook niet sneller.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Duik nou eerst eens even in de gebruiksaanwijzing van de mediaspeler: ik durf te wedden dat er een 100 Megabit el cheapo netwerkaansluiting in zit en geen 1 Gigabit aansluiting. Of hang het ding rechtstreeks op je PC en kijk of je 100 of 1000 Megabit haalt.
100 Megabit / 8 = 12,5 Megabyte theoretische netwerksnelheid, wat in de praktijk 10 Megabyte of minder betekent. Euvel verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Hij heeft een Gigabit netwerkaansluiting, 1000 mbps dus, dan zou je 100 mb/s kunnen halen.
Pagina: 1