LDM Span Recovery van een Raid 6 array met R-Studio

Pagina: 1
Acties:

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 02:11
Ik heb een probleem met het herstellen van me data van Raid 6 array. Deze recovery is noodzakelijk omdat me Intel RAID Controller SRCSATAWB kapot is gegaan omdat de plastic drukkertjes/pinnentjes die met de veertjes de koelblok op zijn plek moest houden gesprongen waren. Vermoedelijk zijn de veertje terug op de Raid kaart gekomen en daar mee de kaart gesloopt. Heb hier nog contact over gehad met Intel maar die wijzen alles af want de kaart is niet meer binnen de garantie. Al ben ik van mening dat dit niets met garantie te maken heeft maar meer met productie fout, want die drukkertjes/pinnentjes hadden nooit mogen springen. Maar goed ik heb geen zin om hier achter aan te gaan. Inmiddels ben ik overgestapt op een FreeNas server met 11x4TB in RaidZ3.

Nu wil ik mijn oude 8x2TB in Raid 6 herstellen naar me nieuwe server maar ik loop tegen een probleem. Ik heb een deel van mij opslag op een niet al te handige manier gepartitioneerd. Ik heb via me Raid controller 3 Volumes gemaakt namelijk:

1x3TB Basis
1x1TB LDM Span
1x8TB LDM Span

Het probleem zit hem in het volgende, ik heb op een bepaald moment de volume 8TB van basis naar een LDM volume gemaakt en uitgebreid met de volume van 1TB.

Inmiddels heb ik al mijn 8x2TB schijven zijn naar me nieuwe server gebackup als .dsk files zodat ik ze makelijk met R-Studio aan de slag kan zonder de originele schijven hoeft te gebruiken.

Raid configuratie zelf heb ik al gevonden van me Raid 6 array en kan de data van de 3TB volume dat een basis/normale volume herstellen. Ik heb inmiddels wel de LDM gevonden van de 1TB maar kan niet het begin vinden van de 8TB volume.

Mijn vraag is nu hoe nu verder? aangezien dit gewoon niet makelijk te zoeken is via google aangezien ik niet weet waar ik op moet zoeken.

[ Voor 11% gewijzigd door AndreStarTrek op 10-09-2015 23:21 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je orginele disks met RAID data met MDADM starten en de data er af kopieren. Andere dingen = data weg.

• AndreStarTrek
johnkeates schreef op donderdag 10 september 2015 @ 23:22:
Je orginele disks met RAID data met MDADM starten en de data er af kopieren. Andere dingen = data weg.
Wat is MDADM? Misschien dat je wat meer kan beschrijven.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Gebruik een Linux Live system vanaf USB of CD ofzo, en MDADAM detecteert automatisch de fakeraid array.

OH je had een LSI1078 RAID, da's een ander verhaal. Misschien dat MDADM hem alsnog leest, maar ik dacht dat je met fakeraid zat.

[ Voor 40% gewijzigd door johnkeates op 11-09-2015 01:10 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 14:45

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Waarom probeer je niet een andere controller te vinden?
HP SmartArray P400 is ook lsi1078 en koop je voor weinig.

Met een beetje geluk herkent deze je array en kan je zo de data teruglezen.

Anders met Testdisk proberen ,die snapt ook lsi raid configs.

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• AndreStarTrek
fordrwd4ever schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:13:
Waarom probeer je niet een andere controller te vinden?
HP SmartArray P400 is ook lsi1078 en koop je voor weinig.

Met een beetje geluk herkent deze je array en kan je zo de data teruglezen.

Anders met Testdisk proberen ,die snapt ook lsi raid configs.
Die zijn idd niet duur, maar zou zo kaart echt meteen mijn raid array zien? De chip is het zelfde maar de kaart bouwer is anders, maak dat niet uit? O en ik gebruik sata schijven geen sas schijven, geen idee of dat zo maar kan op zo p400. Sata lijkt ook gewoon te moeten werken volgens deze handleiding

Daarbij heeft de kaart die ik heb MiniSAS aansluiting en deze aansluiting herken ik niet, hoe heten deze aansluiting en zijn die kabels een beetje betaalbaar? Inmidels gevonden SFF8484 en als ik ze uit china bestel niet al te duur 2x€5.52=€11.04

P.S. Voor de duidelijheid ik kan de raid wel uit lezen alleen kan niet alle partitions juist uitlezen.

[ Voor 22% gewijzigd door AndreStarTrek op 12-09-2015 15:57 ]

• AndreStarTrek
Heb inmiddels avago (eigenaar van LSI) even een mail gestuurd of de P400 zou kunnen werken met me array.

Ik hoor nog steeds graag ervaringen/ideeen als die er zijn.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
P400 gaat waarschijnlijk niet werken. HP heeft die controller van eigen firmware voorzien en gebruikt SmartRAID, een systeem waarbij je tussen diverse HP RAID controllers kunt swappen. Over het algemeen is dat niet compatible met de chipset waarop de controller is gebaseerd.

• AndreStarTrek
_JGC_ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 16:26:
P400 gaat waarschijnlijk niet werken. HP heeft die controller van eigen firmware voorzien en gebruikt SmartRAID, een systeem waarbij je tussen diverse HP RAID controllers kunt swappen. Over het algemeen is dat niet compatible met de chipset waarop de controller is gebaseerd.
Hmm, klinkt weer niet al te positief.

Zou de lsi megaraid sas 8708elp moeten werken? Die ziet er namelijk identiek uitziet.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Doet die RAID6? Alternatief is misschien de Dell PERC6.

• AndreStarTrek
_JGC_ schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:50:
Doet die RAID6? Alternatief is misschien de Dell PERC6.
Volgens dit document wel.
Pagina: 1