Spellen crashen, upgrade nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Baszieh
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik zoek een?
Component dat het volgende probleem oplost:
Sinds enkele dagen speel ik het spel 'Payday 2'. Echter valt hij vaak regelmatig uit tijdens het spelen. Het spel verdwijnt gewoon, waardoor ik opeens naar mijn bureaublad zit te staren.
Ook andere spellen crashen, naar mijn idee, vaker sinds vorige week, toen ik een betere videokaart in mijn PC heb gezet.

Aan welk component kan dit mogelijk liggen? Ik dacht zelf dat de voeding nu wellicht niet meer toereikend is, is dat mogelijk?

Wat is je budget?
Zo min mogelijk. Genoeg om het probleem op te lossen, wellicht met een paar tientjes erbij als dat grote verschillen in prestatie maakt (en dus een veel betere prijs/kwaliteit verhouding heeft)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik vind alles best.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem:
Operating System
Windows 10 Pro 32-bit

CPU
Intel Core 2 Duo E8500 @ 3.16GHz 29 °C
Wolfdale 45nm Technology

RAM
4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)

Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. EP45-DS3R (Socket 775) 32 °C

Graphics
PLE2407HDS (1920x1080@60Hz)
2048MB ATI AMD Radeon HD 6900 Series (Sapphire/PCPartner) 40 °C

Storage
698GB SAMSUNG HD753LJ ATA Device (SATA) 18 °C

Optical Drives
TSSTcorp CDDVDW SH-S223F ATA Device

Audio
Realtek High Definition Audio

Voeding: NeoPower 550. Antec Neo HE550, 550 watt

Oude videokaart: R4850, van Radeon

Alvast bedankt voor de hulp!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:53

D4NG3R

kiwi

:)

De voeding was (toen deze uitkwam) niet slecht als ik reviews mag geloven, maar ondertussen is ze al wel weer een dikke 8 jaar oud..

Hoe vallen de temperaturen uit terwijl componenten stress ondervinden? Laat terwijl je gamed bijv eens HWMonitor op de achtergrond draaien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:36
Ik denk eerder dat het een software probleem is.

Heb je de drivers van je oude videokaart goed verwijderd (in safe mode met bv driver sweeper)? En vervolgens de nieuwste drivers van de AMD website geplukt?

Ben je 'tegelijkertijd' met de problemen ook overgestapt op Windows 10? Wellicht werkt die niet helemaal lekker samen met je 'oude' hardware, kun je W7/8 nog proberen (of uberhaupt een verse installatie)?

[ Voor 14% gewijzigd door mitsumark op 11-09-2015 09:11 ]

• Baszieh
Dank voor jullie reactie.

@D4NG3R: Ik heb HWMonitor laten draaien en na de crash z.s.m. een screenshot gemaakt van de waarden: http://i62.tinypic.com/2w6azie.png (1e kolom is 'huidig', 2e kolom 'laagste', 3e kolom 'hoogste').

@mitsumark: Ik ga dat even checken, heb het inbouwen door iemand anders laten doen.
Ik meen dat ik Windows 10 al had voor de problemen opspeelden. Maar de afgelopen periode zo druk geweest dat ik de tijdlijn even niet helemaal voor ogen heb, om heel eerlijk te zijn.

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik zou voor de crashes eerder de schuld aan windows 10 geven, ik ervaar zelf ook op me laptop met enige regelmaat problemen wanneer de GPU wordt ingeschakeld en heb ook al verschillende crashes gehad tijdens het gamen.

Als je tijd/zin hebt zou ik terug stappen naar Windows 7 of 8.1 en kijken of je systeem dan nog steeds kuren vertoont, wat eventueel ook een mogelijkheid is dat je Drivers van Windows 8.1 gaat gebruiken.

• Baszieh
mitsumark schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:11:
Ik denk eerder dat het een software probleem is.

Heb je de drivers van je oude videokaart goed verwijderd (in safe mode met bv driver sweeper)? En vervolgens de nieuwste drivers van de AMD website geplukt?

Ben je 'tegelijkertijd' met de problemen ook overgestapt op Windows 10? Wellicht werkt die niet helemaal lekker samen met je 'oude' hardware, kun je W7/8 nog proberen (of uberhaupt een verse installatie)?
Drivers correct verwijderd en gedownload.

Als het probleem er in zit dat Windows 10 niet goed werkt op mijn oude hardware, is het dan te bepalen welke onderdelen ik moet veranderen? Of kan het aan alle componenten liggen?
Pagina: 1