• Proxxima
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:00
Hallo mensen,

Ik heb een Asus T300 Chi laptop/tablet convertable.

Helaas raakt de machine regelmatig het contact met het toetsenbord kwijt.
Het lijkt een driver in Windows welke hapert, want na een herstart werkt hij weer.
Gek genoeg raakt hij de verbinding ook kwijt als ik rechts onderin het scherm
naar de netwerkverbindingen ga. Als ik dat open dan ben ik zomaar ineens
mijn toetsenbord connectie kwijt. (zeg 30% van de keren...)

Het ledje op het toetsenbord gaat dan snel blauw knipperen als teken dat hij geen connectie heeft.
Herstart van Windows en hij draait weer als een zonnetje. Ik heb al gekeken naar een
nieuwe blue tooth driver maar deze bied ook geen oplossing...

Weet iemand raad? Is hiervoor een nieuwe driver of mogelijk een ander probleem?

Alvast bedankt!

Groeten, Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Exact hetzelfde probleem. En helaas is het niet het enige probleem met deze convertible. Over het algemeen vind ik het een fijn apparaatje. Met name het toetsenbord tikt lekker. Echter loop ik tegen teveel ergernissen aan. Zo heb ik ook problemen met het beeld. Met name interface elementen van Windows (10) kleuren vaak zo donker dat tekst onleesbaar wordt. Titelbalken, startmenu en ook metro apps zien er soms ineens raar uit. Uiteraard heb ik al verscheidene drivers getest. Tekst is vaak erg onscherp tot ik even inzoom of uitzoom. Even scrollen en de tekst wordt weer onscherp.

De touchpad doet ook raar. De cursor beweegt vaak niet vloeiend maar springerig. Verder vind ik dat het toetsenbord erg snel in slaapstand gaat. Gebruik 'm even niet (ik denk iets van 20 minuten) en hij moet eerst een paar seconden wakker worden voor er weer connectie is. Dat is bijzonder vervelend. En totaal onnodig gezien het lage energieverbruik. Ik zou graag een dag batterijduur inleveren voor bruikbaarheid.

Ik heb eveneens problemen met het aansluiten van USB 3 apparaten. Mijn externe harde schijf verliest om de haverklap even de connectie. Met een USB 2 kabel is er niets aan de hand.

Beeld, toetsenbord, USB-aansluiting, 3 zaken die gewoon goed moeten zijn en toch te vaak haperen. Asus is bereidt om de convertible in te nemen voor reparatie dus dat zal ik dan maar doen. Ik vrees echter dat het gewoon terkortkomingen zijn van het product in het algemeen. Jammer want ondanks de gebreken ben ik wel enigszins gehecht geraakt aan het apparaat. Voor een kleine laptop werkt het gewoon erg prettig en ook als grote tablet is het af en toe leuk om even een spelletje te spelen. Als permanente tablet is hij wel veel te zwaar. Je hand gaat gewoon pijn doen als je 'm te lang vasthoudt en met de andere hand bedient.

Eens kijken wat Asus gaat zeggen. Misschien ruil ik 'm anders maar gewoon om voor een kleine laptop met vergelijkbare specs. Dan wel liefst met een touch screen want daar ben ik nu toch net iets teveel aan gewend geraakt.