(Sanitair-)reparatie duurt te lang, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 11:25

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Ergens halverwege juli ging het binnenwerk van mijn (wand-)toilet kapot, waardoor ik niet meer kon doortrekken, een reparatie die ik zelf niet kon uitvoeren. Ik heb een loodgieter gebeld die de zaak heeft geïnventariseerd, maar omdat het in het weekend was en geen onderdelen van dat toilet beschikbaar had kon hij de reparatie niet meteen uitvoeren. Ik heb hem tevens gevraagd de zo goed als kapotte toiletbril te vervangen.

De week daarop is hij even langs geweest om in elk geval de basis te maken, maar hij miste een onderdeel bij het pakket dat hij bij zijn leverancier had gehaald waardoor hij de klus niet in zijn geheel kon afmaken. Leverancier bleek op vakantie, kut, maar goed, ergste euvel was wel gerepareerd. Daarna een paar weken niks gehoord. Halverwege augustus heb ik eens gebeld hoe het zat. Nou, hij had de onderdelen net binnen en kon op korte termijn wel langskomen.

De bril was nog niet binnen, maar de rest zou hij fixen. Hij kwam er al snel achter dat er nog een onderdeel stuk was, dat had hij niet eerste instantie niet gezien. Irritant, want daardoor kon hij alsnog de reparatie niet afmaken. We hebben afgesproken dat wanneer hij zowel het onderdeel als de wc bril binnen zou hebben, hij weer contact zou opnemen, dan konden we e.e.a. afronden.

Jullie raden het al, tot op de dag van vandaag niks gehoord. Ik ben vrij geduldig, maar na bijna twee maanden met een half afgemaakte klus te zitten vind ik het bijna wel welletjes geweest. Ik ben van plan om morgen eens te informeren wanneer hij van plan is om de reparatie af te ronden. Ik heb de neiging om een deadline te stellen en daarna dan maar met een ander in zee te gaan.

Maar goed, hij is al wel aan het werk geweest en er zijn ook onderdelen besteld (en al deels geïnstalleerd). Ik heb geen idee wat mijn rechten zijn, if any. Er zijn geen afspraken gemaakt over de termijn, maar redelijkerwijs kan je toch wel stellen dat een (voor een loodgieter) eenvoudige reparatie geen maanden lang hoeft te duren. Het is verder geen shady bedrijf ofzo, het is een particulier die wit werkt, en ook prima reviews heeft op verschillende sites. Hij is alleen communicatief niet heel erg sterk.

Iemand ervaringen met dit soort dingen of advies op het gebied van wat mijn rechten zijn?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Heb je al betaald?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router