Wandschakelaar zowel draadloos als bedraad.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 551631

Topicstarter
Aangezien ik niet echt een idee heb in welk topic dit thuishoort maak ik maar een nieuwe aan.

Ik ben opzoek naar een schakelaar die zowel fysiek schakelt als draadloos. Ik wil namelijk 2 hotelschakelingen draadloos benaderbaar maken en de huidige bekabeling blijven gebruiken.
Zelf heb ik al schakelaars van livolo gevonden maar die passen qua uiterlijk totaal niet in.mijn huis. Ik ben dus opzoek naar iets wat oogt als een ouderwetse wipschakelaar.

Dus weet iemand een schakelaar zoals die van livolo die zowel zenden als ontvangen en ook nog fysiek schakelen?
Ze mogen in de 433mhz band functioneren of onder z wave(plus)

Alvast bedankt

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:20

Topicstarter
Dankjewel, had ik nog niet gezien.
Echter loopt mijn neutraal leiding niet terug door de schakel'las'doos
Dus kan er jammergenoeg niks mee.

Anoniem: 477788

Anoniem: 551631 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:37:
Aangezien ik niet echt een idee heb in welk topic dit thuishoort maak ik maar een nieuwe aan.

Ik ben opzoek naar een schakelaar die zowel fysiek schakelt als draadloos. Ik wil namelijk 2 hotelschakelingen draadloos benaderbaar maken en de huidige bekabeling blijven gebruiken.
Zelf heb ik al schakelaars van livolo gevonden maar die passen qua uiterlijk totaal niet in.mijn huis. Ik ben dus opzoek naar iets wat oogt als een ouderwetse wipschakelaar.

Dus weet iemand een schakelaar zoals die van livolo die zowel zenden als ontvangen en ook nog fysiek schakelen?
Ze mogen in de 433mhz band functioneren of onder z wave(plus)

Alvast bedankt
Volgens mij heeft Kaku (433) als Fibraro/Qubino inbouw modules die je achter je huidige schakelaar inbouwt en hem op die manier draadloos maakt. Meestal heb je dan een blauwe draad nodig die je waarschijnlijk vanaf de lamp kunt trekken.

Zelf gebruik ik Qubino Flush dimmers, waarmee ik draadloos via Zwave kan schakelen en met een standaard pulsdrukker. Ik weet alleen niet hoe dit met een hotel schakeling werkt.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 477788 op 10-09-2015 22:01 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Wisselschakeling bedoel je? Beide schakelaars ook draadloos maken lijkt met dan het simpelste? Dus beide schakelaars vervangen door een draadloze en achter één nog een draadloos schakelelement inbouwen. Achter de andere gewoon rechtstreeks doorverbinden.

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:03
Of een fibaro inbouw. Die met bistabiele schakelaars om kan gaan. Bij de lamp inbouwen. Daar heb je de schakeldraad, nuldraad en waarschijnlijk ook een fase.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 551631 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:55:
Echter loopt mijn neutraal leiding niet terug door de schakel'las'doos
De RSL 640553 van Conrad heeft geen neutraal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 477788 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:58:
[...]

Volgens mij heeft Kaku (433) als Fibraro/Qubino inbouw modules die je achter je huidige schakelaar inbouwt en hem op die manier draadloos maakt. Meestal heb je dan een blauwe draad nodig die je waarschijnlijk vanaf de lamp kunt trekken.

Zelf gebruik ik Qubino Flush dimmers, waarmee ik draadloos via Zwave kan schakelen en met een standaard pulsdrukker. Ik weet alleen niet hoe dit met een hotel schakeling werkt.
Al die schakelaars kunnen niet verwerkt worden in een hotelschakeling/wisselschakeling.
Jammer genoeg. en de inbouw dimmers zijn alleen receivers dus die zenden niet ook nog eens een signaal als deze aan word geschakeld. wat ik dus eigenlijk wel wil.

Makkelijkste zou inderdaad zijn inbouw dimmer/schakelaar en 2 wandzenders. maar ik wil eigenlijk niet elk jaar batterijtjes moeten gaan wisselen van als ze leeg zijn.
Heb er daar nu drie van in huis en vind dat nu al irritant als er eentje niet functioneerd.
Laat staan als er nog 4 zenders bijkomen, daarbij vertrouw ik niet zo op alles wat draadloos is. en wil ik het ook nog over een draadje werkend kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
he paul en nickyb2,

Zijn inderdaad allebij bijna goede oplossingen voor mijn probleem.
Jammer genoeg heeft de e-domotica een vaste fase spanning nodig om te kunnen functioneren, welke ik niet heb in de lasdoos van mijn lamp

En de fibaro heeft een nulleiding nodig die ik dan weer in geen van beide lasdozen van mijn schakelaars heb.

Dus ik moet of een nieuwe leiding gaan trekken, wat absoluut niet mijn voorkeur heeft in een 100 jaar oud huis. of toch alsnog draadloze klikkertjes op gaan hangen.

Ik begin bang te worden dat het jammergenoeg niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Volgens mij heeft de Fibaro geen neutral nodig?

Afbeeldingslocatie: http://www.vesternet.com/media/wysiwyg/Application_notes/APNT1_Fibaro_Dimmer_Wiring.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 12:27:
Volgens mij heeft de Fibaro geen neutral nodig?

[afbeelding]
Ik ben geen onderlegt elektro technicus, maar volgensmij in het geval van een hotelschakeling heb je achter schakelaar 1 de blauwe draad niet, want je krijgt de L1 binnen en schakeld die over 2 (zwarte) schakeldraden. en achter schakelaar 2 krijg je 2 schakeldraden binnen en stuur je de blauwe weer richting de lamp waardoor je deze dimmer in geval van een hotelschakeling niet kan gebruiken.
Want de lamp zelf fungeert als nul volgens mij.

Corrigeer me als ik het fout heb.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:18
Met hotelschakeling bedoel je toch dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.zegstudios.nl/hotel/hotel.jpg
(even een plaatje uit een ander topic gejat ;))

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 12-09-2015 10:40 ]

Topicstarter
D-Three schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 10:40:
Met hotelschakeling bedoel je toch dit?
[afbeelding]
(even een plaatje uit een ander topic gejat ;))
Inderdaad precies zo. Ik heb dus in beide lasdoze achter de schakelaars 3 draden (2x schAkel en een x fase of kabel naar de lamp) en achter de lamp het geschakelde draad en een nul leiding. Dus ik kom overal een kabel te kort om het met een enkele zender/ontvanger te kunnen schakelen

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 23:15
Vraag,.. Sinds kort ook bezig met het aansturen lichtschakelaars. Zie door de bomen de bos niet meer.
Al rondkijken kwam ik wat tegen op ebay
http://www.ebay.com/itm/1...?var=&hash=item3f4f37966f

Aansturing is op 433 mhz, hierdoor kan ik deze aansturen met de rasperry pi? Is de bovennstaande inbouw goed?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701893

kan er iemand mij helpen met livolo schakelaars
hebben jullie er ervaring in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 701893

Hey
Kzou graag livolo schakelaars kopen
Van die touch screen gedoe

Heeft er iemand ervaring in die producten
En waar kan je ze het best kopen of bestellen
Prijs kwaliteit

Via livolobelgium
Of tog aliexpres?

Iemand ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Wat type schakelaars zijn die Livolo's eigenlijk? Zijn het pulsschakelaars (NO) of gedragen ze zich zoals tuimelschakelaars?
Pagina: 1