Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer wel op het netwerk maar niet verbonden met internet

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Hoe krijg ik een pc wel aanwezig op m'n netwerk maar niet verbonden met het internet?

Ik heb geprobeerde de gateway op 0.0.0.0 in te stellen maar de netwerk instellingen accepteren dit niet.

Het gaat om een oude HP Compaq computer met Windows XP. Op deze kale (out of the box) Windows XP installatie wil ik helemaal geen updates toe staan zodat de pc lekker snel blijft. Het is niet de bedoeling dat de pc uberhaupt op internet komt, maar ik wil wel bestanden kunnen delen via het netwerk.

Mijn YouTube Channel

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
Gateway moet natuurlijk niet 0.0.0.0 zijn, maar het IP van je router(vaak 192.168.0.1). Maar normaal als je alles automatisch zet, moet je een IP van de DHCP server krijgen en gaat ook alles goed.

http://specs.tweak.to/16567

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:45
Netste methode is de pc in de router blokkeren. Gewoon alle inkomende en uitgaande verbindingen weigeren.
Hoef je verder niet teveel te klooien. Moet je het wel op MAC adres doen, of ervoor zorgen dat de PC altijd een vast IP-adres bedeeld krijgt.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

In je router kijken of er een optie is tot het maken van "acces Policies" Vaak kan je daarin een PC specifiek internet toegang blokkeren.
Zoals hierboven ook staat.

[ Voor 9% gewijzigd door xAn52 op 10-09-2015 20:33 . Reden: te langzaam. ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:20
Snowwie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:26:
Op deze kale (out of the box) Windows XP installatie wil ik helemaal geen updates toe staan zodat de pc lekker snel blijft. Het is niet de bedoeling dat de pc uberhaupt op internet komt, maar ik wil wel bestanden kunnen delen via het netwerk.
Beetje off-topic, maar hoezo kies je dan niet voor tenminste Windows 7 als je wilt dat het lekker snel blijft (voor zover dat mogelijk is)?

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-11 14:17
Default gateway gewoon niet instellen. Dus fixed ip en klaar.

U+

• Snowwie
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:42:
Default gateway gewoon niet instellen. Dus fixed ip en klaar.
Dat werkt perfect, dank je :)
Ketho schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:33:
Beetje off-topic, maar hoezo kies je dan niet voor tenminste Windows 7 als je wilt dat het lekker snel blijft (voor zover dat mogelijk is)?
Het is een oude P4 met 512MB (gedeeld) geheugen, daar wil ik liever geen Windows 7 op draaien.

Ik heb deze pc maar voor 1 reden, het feit dat ie nog een ouderwetse seriële poort heeft en een floppy drive. Daarmee kan ik dan ADF bestanden over zetten naar mijn Commodore Amiga 500.

[ Voor 56% gewijzigd door Snowwie op 10-09-2015 20:52 ]

Mijn YouTube Channel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zou je dan niet ipv een 14-jaar oude insecure OS gewoon een lightweight Linux-distro (of een xBSD) erop zetten?

Net zo makkelijk, veel veiliger en wat je wilt kan daar prima mee.

Oslik blyat! Oslik!

• Snowwie
Dat is een mogelijkheid, echter moet ik dan wel een alternatief vinden voor "Amiga Explorer", aangezien dat enkel op Windows draait.

Mijn YouTube Channel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is dat wel nodig? Als ik het zo zie kan het zonder extra tools:
http://www.area536.com/pr...s-from-linux-pc-to-amiga/

Oslik blyat! Oslik!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:21

lier

MikroTik nerd

Is het nodig om de computer in het netwerk te hangen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1