Macbook Pro 2012 geen backlight scherm

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik heb een Macbook Pro 2012, en de backlight van het scherm werkt niet meer. Hij blijft donker maar ik zie nog wel dat hij werkt.

Iemand ervaring of tips hoe ik dit kan oplossen? Of een adresje?

Ik heb iets gezien met het solderen van de zekering.... Maar dit kan ik niet zelf, dus misschien weet iemand waar ik naar toe kan om het te laten fiksen.

Scherm vervangen kan ik denk zelf wel, maar een scherm kost wel al snel 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08
Weet je zeker dat dit geen softwareprobleem is? Heb je al een smc en pram reset gedaan en fn+F2? Ik heb hetzelfde gehad met mijn macbook pro mid 2012, meerdere keren zelfs, en heb het altijd op die manier kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Kan met de zekering op het logicboard te maken maar ook met het scherm, heb vaak genoeg gezien dat een scherm deze zekeringen kan slopen.

Heb je het apparaat particulier gekocht en heb je hier nog een bon van ?

Tegenwoordig hanteert Apple namelijk geen vaste Consumentenwet periode meer in nederland waardoor ook apparaten uit 2012 middels een consumentenwet claim hersteld kunnen worden. (mits deze wordt goedgekeurd en er niets vreemds gevonden wordt natuurlijk).

[ Voor 7% gewijzigd door joon op 11-09-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Boktor schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 08:24:
Weet je zeker dat dit geen softwareprobleem is? Heb je al een smc en pram reset gedaan en fn+F2? Ik heb hetzelfde gehad met mijn macbook pro mid 2012, meerdere keren zelfs, en heb het altijd op die manier kunnen oplossen.
Wat bedoel je precies met SMC en PRAM reset?
joon schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 11:35:
Kan met de zekering op het logicboard te maken maar ook met het scherm, heb vaak genoeg gezien dat een scherm deze zekeringen kan slopen.

Heb je het apparaat particulier gekocht en heb je hier nog een bon van ?

Tegenwoordig hanteert Apple namelijk geen vaste Consumentenwet periode meer in nederland waardoor ook apparaten uit 2012 middels een consumentenwet claim hersteld kunnen worden. (mits deze wordt goedgekeurd en er niets vreemds gevonden wordt natuurlijk).
Ik denk ook dat het die zekering is, maar ik kan zelf niet solderen. En in de winkel doen ze het voor 200 euro. Terwijl die zekering 40 cent is. Heb hem 2e hands gekocht dus geen bonnetje van helaas :(

[ Voor 50% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 11-09-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Is het een MBP 13" 2012 ? je kan e.v.t. wel zelf die zekering doormeten dan weet je meteen of dat het ook wel is.

SMC reset:
Mac uit en aan de adapter, Shift + ctrl + alt indrukken en terwijl je die indrukt de powerknop indrukken, je zal als de mac aan het laden is dan ook de magsafe led groen moeten zien springen om zo te zien dat het is gelukt.

NVRAM/PRAM reset:
Mac uit, alt + cmd + p + r indrukken en macbook aanzetten, toetsen ingedrukt houden tot de mac opnieuw chimed en dan loslaten.

Succes :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit is vaak het zekeringetje inderdaad. Ik heb ze op voorraad liggen zelfs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:04:
Dit is vaak het zekeringetje inderdaad. Ik heb ze op voorraad liggen zelfs :D
Kun je ook solderen toevallig? Is dit iets wat jij zou kunnen fixen? Hoeft niet voor niets natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

SamuraiP1zzaCat schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:19:
[...]

Kun je ook solderen toevallig? Is dit iets wat jij zou kunnen fixen? Hoeft niet voor niets natuurlijk :)
Heb je mijn blog of m'n interview of m'n FP artikel wel eens gezien?

Bas z'n knutselblog
reviews: Hardware 112: tweaker sebastius helpt je uit de brand
video: Gathering of the Tweakers - Elektronica-hobbyist sebastius

(tldr; Ja ik kan dat. Stuur me een DM als je hulp nodig hebt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:33:
[...]

Heb je mijn blog of m'n interview of m'n FP artikel wel eens gezien?

Bas z'n knutselblog
reviews: Hardware 112: tweaker sebastius helpt je uit de brand
video: Gathering of the Tweakers - Elektronica-hobbyist sebastius

Ah ben jij dat, ja ik heb aantal dingen van je gezien inderdaad :) Good stuff! Ik ga mijn macbookje even open maken en kijken of ik die zekering kan vinden. Mocht het niet lukken dan stuur ik je een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:33:
[...]
Ik heb mijn Macbook weggebracht bij Amac voor dit backlight probleem, ik bleek namelijk nog 2 maanden garantie te hebben. 3 jaar had ik met Apple Care.

Ik heb een foto gemaakt van het vermoedleijke euvel voordat ik hem wegbracht.

Nu zeggen ze bij Amac dat het waterschade is .... Enige wat ik heb gedaan is met nailpolish remover en een watenstaafje die doorgeklapte zekering schoongemaakt om te kijken of misschien alleen vieizgheid was. Maar zoals je op de foto kunt zien is dat ding gewoon doorgebrand.

Iemand enig idee wat ik kan doen? Voor zover ik weet is er nooit iets met vocht gebeurd, maar ja nu zegt Amac, je hebt vochtschade, geen garantie, 1600 euro reparatie oftewel je Macbook is total loss.

Is dit trouwens het juiste opnderdeeltje?
http://www.ikfix.nl/hn2d0...ay/nl/product/2456/?CPI=0

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/rwr4ki65v/IMG_1628.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 21-09-2015 16:02 ]

• SamuraiP1zzaCat
Het wordt steeds mooier bij AMAC, ik krijg een foto terug als bewijs van vochtschade. Krijg ik een foto die niet van mijn Macbook is.Je ziet dat bij mijn Macbook de zekering is doorgebrand, die is miraculeus weer helemaal intact. Ook zijn de schroeven anders.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/6kgosftxj/macbook_bewijs_AMAC.jpg

Wat kan ik hier nu mee? Ik heb echt het idee dat ik genaaid word. Kan ik hier mijn rechtsbijstand ook voor inschakelen?

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:52
Ik weet het niet,de foto lijkt gewoon van hetzelfde board met een andere belichting. een zekering brand niet uit zichzelf door. Dat gebeurt meestal door vocht. Ik twijfel trouwens of het wel een zekering is. De backlight zekering die meestal klapt ziet er anders uit en is kleiner. Ze sturen een foto van exact dezelfde plek. Zij verdachten dus hetzelfde onderdeel als jij. Apple repareert dit niet, die vervangen het logicboard. Maar hoe denk je zelf dat het onderdeel is doorgebrand? Dat gebeurt zelden spontaan.

[ Voor 11% gewijzigd door mobby1971 op 24-09-2015 17:59 ]

• sebastius

sebastius

Ik zie geen vochtschade, maar wel een geklapt component. Ik zal vanavond even opzoeken wat het precies is in de boardview-file en het schema :)

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:25:
Ik zie geen vochtschade, maar wel een geklapt component. Ik zal vanavond even opzoeken wat het precies is in de boardview-file en het schema :)
Thanks! Volgens mij hebben ze wel die display connector ook gesloopt, als links oo kecht mijn Macbook is,

• sebastius

sebastius

Nee hoor die is gewoon losgehaald :)

• SamuraiP1zzaCat
Er zijn wel wat pootjes afgebroken volgens mij

• sebastius

sebastius

Ik heb even in het schema gekeken. De chip die ze aanwijzen is de U5400, dat is een INA213 chipje. Dat doet de CPU High Side Current Sense (IC0R).

En lullig gezegd is dat niet je defect. Sterker nog, hij hoort er zo uit te zien, hij zit onder een blob epoxy. Ik heb hier een identiek bordje liggen (helaas total loss) waar die chip er precies zo uit ziet.

Ik zie op beide foto's GEEN indicatie van vochtschade op de aangewezen plek.

Wel zie ik op de AMAC foto zijn twee VIA's die heel heet geworden zijn (koper-oranje van kleur, vlak boven de connector). Daarnaast zitten twee caps die te maken hebben met de backlight. Ik denk dat er iets is doorgefikt. Maar vochtschade? Kan ik niet zo uitsluiten. (Via's zijn een prima indicator van problemen, zodra ze rood kleuren hebben ze het warm gehad en is er iets stuk in het traject. Meestal veroorzaakt vochtschade dit wel, maar het is niet onomstotelijk bewezen).

Edit: ik zie nog meer. Zo te zien zijn er echt spoortjes verdampt van de print af ter hoogte van het midden van de connector!

Edit2: Op je eerdere grote foto zie ik overigens wel (subtiele) hints van vochtschade en meer doorgefikte via's. Dit gaat een heftig project worden.

[ Voor 12% gewijzigd door sebastius op 24-09-2015 23:02 ]

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:59:
Ik heb even in het schema gekeken. De chip die ze aanwijzen is de U5400, dat is een INA213 chipje. Dat doet de CPU High Side Current Sense (IC0R).

En lullig gezegd is dat niet je defect. Sterker nog, hij hoort er zo uit te zien, hij zit onder een blob epoxy. Ik heb hier een identiek bordje liggen (helaas total loss) waar die chip er precies zo uit ziet.

Ik zie op beide foto's GEEN indicatie van vochtschade op de aangewezen plek.

Wel zie ik op de AMAC foto zijn twee VIA's die heel heet geworden zijn (koper-oranje van kleur, vlak boven de connector). Daarnaast zitten twee caps die te maken hebben met de backlight. Ik denk dat er iets is doorgefikt. Maar vochtschade? Kan ik niet zo uitsluiten. (Via's zijn een prima indicator van problemen, zodra ze rood kleuren hebben ze het warm gehad en is er iets stuk in het traject. Meestal veroorzaakt vochtschade dit wel, maar het is niet onomstotelijk bewezen).

Edit: ik zie nog meer. Zo te zien zijn er echt spoortjes verdampt van de print af ter hoogte van het midden van de connector!

Edit2: Op je eerdere grote foto zie ik overigens wel (subtiele) hints van vochtschade en meer doorgefikte via's. Dit gaat een heftig project worden.
Hmm... ok, jeetje, mijn Macbook deed het nog prima, niks geen problemen, alleen de backlight van het scherm deed het niet meer. Op extern display deed alles het prima.

Is het uberhaupt nog te redden?

• sebastius

sebastius

Nou ja dat is moeilijk in te schatten zonder een board op m'n tafel te hebben natuurlijk. Er zijn allerlei mogelijkheden en opties nog, en die variëren in haalbaarheid en prijs :) Fijn is dat 95% van je macbook het nog gewoon doet :) Backlight herstellen is mogelijk in veel gevallen. De moeilijkheidsgraad wisselt echt per macbook en wat er mee is.

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op donderdag 24 september 2015 @ 23:32:
Nou ja dat is moeilijk in te schatten zonder een board op m'n tafel te hebben natuurlijk. Er zijn allerlei mogelijkheden en opties nog, en die variëren in haalbaarheid en prijs :) Fijn is dat 95% van je macbook het nog gewoon doet :) Backlight herstellen is mogelijk in veel gevallen. De moeilijkheidsgraad wisselt echt per macbook en wat er mee is.
Ik laat mijn Macbook wel terugkomen. Als ik hem terug heb, zou jij dan kunnen kijken wat het kost, als je hem wilt repareren natuurlijk O-) , en of het uberhaupt haalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Toch nog even een bump op dit topic, omdat ik het gevoel heb dat veel meer mensen te maken krijgen met de "vochtschade" smoes bij hun apparatuur.

Wat kan ik hier als consument nu mee? Ik heb garantie en mijn displayconnector is stuk, waarschijnlijk overhit geraakt. Nu zegt de reparatiedienst van AMAC, "Ja dat is vochtschade". Hoe constateren ze dit? Er is helemaal niets gebeurd met mijn Macbook, en ineens is er vochtschade geconstateerd.

Kan ik hier iets mee met mijn rechtsbijstand? Zij moeten toch bewijzen dat het vochtschade is? Een foto van het kapotte onderdeel wat ik nu krijg is toch niet voldoende lijkt mij?

Ik heb hetzelfde een keer gehad met Bart Smit en een PS3, die was 2 jaar en 2 weken oud. Wilden ze ook geen garantie geven. Toen ik het pas echt hard ging spelen en ook de media erbij haalde (BNR in mijn geval) werd mijn PS3 gerepareerd.

Ik heb gewoon vaak het idee dat de reparateurs zoiets hebben van, gewoon afschepen die handel, en pas als ze echt moeiljk gaan doen dan kijken we er nog wel eens naar.

Iemand tips over hoe ik om kan gaan met de vochtschade claim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Wat de reparateur van AMAC aangeeft d.m.v. markeren klopt niet, maar ik zie wel vochtschade, zowel naast en op je logicboard, dit ziet er wel uit als oude vochtschade er zit ook lichte verkleuring op je display connector.

Kan het eventueel wel markeren voor je, maar in dit geval hebben ze wel gelijk (ook al is het verkeerd gemarkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29
Is dit een onbewerkte foto van Amac of is dit een stuk wat jij eruit hebt gehaald en een rood vierkant op hebt geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Pendora schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:06:
Is dit een onbewerkte foto van Amac of is dit een stuk wat jij eruit hebt gehaald en een rood vierkant op hebt geplaatst?
Ik heb inderdaad aleen de rode vierkantjes gemaakt omdat ik er van overtuigd was dat het foto's zijn van een andere macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
Vochtschade is een heel naar ding in garantie-land. De reparateur beweerd dat het zo is en als winkel en consument heb je geen poot om op te staan als je zegt dat het niet zo is. Soms wil de winkel op zijn kosten nog wel iets repareren of vergoeden op zijn kosten uit coulance.

Ik heb het inmiddels vaak genoeg meegemaakt achter de balie bij de Media Markt. Lastige gevallen omdat je als winkel tussen het woord van de consument en fabrikant/reparateur inhangt, maar wel voor de garantie moet zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Marijn100 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 07:56:
Vochtschade is een heel naar ding in garantie-land. De reparateur beweerd dat het zo is en als winkel en consument heb je geen poot om op te staan als je zegt dat het niet zo is. Soms wil de winkel op zijn kosten nog wel iets repareren of vergoeden op zijn kosten uit coulance.

Ik heb het inmiddels vaak genoeg meegemaakt achter de balie bij de Media Markt. Lastige gevallen omdat je als winkel tussen het woord van de consument en fabrikant/reparateur inhangt, maar wel voor de garantie moet zorgen.
Gek is dat, want de reparateur kan niet bewijzen dat het vochtschade is, hij kan het alleen vermoeden. En toch sta je als klant machteloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:33:
[...]

Gek is dat, want de reparateur kan niet bewijzen dat het vochtschade is, hij kan het alleen vermoeden. En toch sta je als klant machteloos!
Meestal sturen zo foto's mee waarop witte aanslag te zien is op de printplaten of andere onderdelen aan de binnenkant van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Marijn100 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:52:
[...]

Meestal sturen zo foto's mee waarop witte aanslag te zien is op de printplaten of andere onderdelen aan de binnenkant van het apparaat.
De foto's die ik heb terug gehad als "bewijs" laten alleen het kapotte onderdeel zien, een doorgebrande connector op het logicboard.... waarop ze vochtschade basseren vertellen ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
SamuraiP1zzaCat schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:54:
[...]

De foto's die ik heb terug gehad als "bewijs" laten alleen het kapotte onderdeel zien, een doorgebrande connector op het logicboard.... waarop ze vochtschade basseren vertellen ze niet.
Daar moeten ze ook bewijs voor aanleveren in foto's o.i.d. als ze dat kunnen, ben je eigenlijk qua garantie niet meer gedekt helaas. Vraag wel of ze hem weer goed in elkaar zetten. Ze willen hem wel eens in losse stukjes terugsturen als hij "totalloss" verklaard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joon
Ok aangezien ik gewoon genegeerd word en men vrolijk doorgaat over het feit dat dit geen vochtschade is..
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rZEl1BV.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T0EB7kA.jpg

1: Dit is de plek waar het rooster van de bottom case de behuizing raakt, een stukje sponzig metaal vangt dit op waar duidelijk vocht langs is gelopen omdat dit wit is uitgeslagen(corrosie)
2: groene meuk naast en op de chips in de regio van de displayconnector, dit hoort hier niet te zitten.
Referentiepunt lijkt me duidelijk, dit is gewoon jou logicboard met andere verlichting.

Onder het treklabeltje van je displayconnector zit ook nog schade verborgen wat ik heb gemarkeerd voor je.

Er zitten meerdere wit uitgeslagen plekken op de behuizing rond dat punt wat het duidelijk maakt dat het toestel in dat gebied in aanraking is geweest met vocht, zowel op je eigen foto als die van AMAC.

Dit wijst wel aan dat dit geen recente vochtschade is.

[ Voor 3% gewijzigd door joon op 06-10-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:29
@Joon
Nee hoor ik ben het met je eens. Ik was ook benieuwd of Amac die foto's zo had gestuurd. Er is rotzooi binnen langs de ventilatie gaten naar binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
Het wordt nog mooier. Ik had mijn Macbook weggebracht voor een kapotte backlight, verder geen problemen met de Macbook. Ik ga naar de winkel, laat het probleem zien, en ze zeggen ok we sturen hem op, je hebt immers toch nog garantie. 1 week later krijg ik te horen dat mijn Macbook total loss is vanwege vochtschade...

Heb ik vandaag mijn Macbook weer opgehaald, en hij doet nu helemaal niets meer..... Hij gaat niet aan ,niets, en hij stonk ook toen ik hem aan wilde zetten.

Wat kan ik hier nu mee? Ik ben nu van de regen in de drup beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

They fucked up, they pay.

Als je het tenminste kunt bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
sebastius schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:15:
They fucked up, they pay.

Als je het tenminste kunt bewijzen.
Ik heb ze een mail gestuurd, hoe ga ik dit in hemelsnaam bewijzen? Zij zullen weer zeggen: Tja vochtschade, we kunnen niets voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:21
Je kunt ook eerst even je eigen verzekering bellen, misschien vergoeden hun de schade wel. Wees overigens wel eerlijk bij de verzekering en ga geen dingen verzinnen. Als je niet vaak iets claimt dan zijn sommige verzekeringen wel coulant.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
kfaessen schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:29:
Je kunt ook eerst even je eigen verzekering bellen, misschien vergoeden hun de schade wel. Wees overigens wel eerlijk bij de verzekering en ga geen dingen verzinnen. Als je niet vaak iets claimt dan zijn sommige verzekeringen wel coulant.
Wat moet ik zeggen? Ja waterschade geconstateerd, vergoeden jullie dit? Ik ken niet een verzekering die dit dekt? Dan moet ik zeggen dat mijn vriendin water erop heeft gemorst ofzo? Dat is fraude...

Is dit een oplossing?
http://www.ebay.com/itm/M...51907?hash=item3ab29720a3

Of kan ik dat gewoon maar beter niet doen?

[ Voor 15% gewijzigd door SamuraiP1zzaCat op 07-10-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
SamuraiP1zzaCat schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:26:
[...]

Wat moet ik zeggen? Ja waterschade geconstateerd, vergoeden jullie dit? Ik ken niet een verzekering die dit dekt? Dan moet ik zeggen dat mijn vriendin water erop heeft gemorst ofzo? Dat is fraude...

Is dit een oplossing?
http://www.ebay.com/itm/M...51907?hash=item3ab29720a3

Of kan ik dat gewoon maar beter niet doen?
Goh je weet blijkbaar al wat de verzekering zegt, zo'n glazen bol wil ik ook wel.

Maar even serieus, mijn pa heeft eens op zijn eigen nieuwe GSM gestaan per ongeluk. Dat heeft hij ook vergoed gekregen, zelfs nadat hij gewoon eerlijk had gemeld wat er was gebeurd.

Bij mijzelf is een keer een telefoon in bad gevallen, ook eerlijk gemeld bij de verzekering en ook vergoed gekregen.

Beide waren gewoon stomme eigen fouten maar de verzekering heeft het beide toch vergoed. Dus als je het niet waagt heb je zeker niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
kfaessen schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:16:
[...]

Goh je weet blijkbaar al wat de verzekering zegt, zo'n glazen bol wil ik ook wel.

Maar even serieus, mijn pa heeft eens op zijn eigen nieuwe GSM gestaan per ongeluk. Dat heeft hij ook vergoed gekregen, zelfs nadat hij gewoon eerlijk had gemeld wat er was gebeurd.

Bij mijzelf is een keer een telefoon in bad gevallen, ook eerlijk gemeld bij de verzekering en ook vergoed gekregen.

Beide waren gewoon stomme eigen fouten maar de verzekering heeft het beide toch vergoed. Dus als je het niet waagt heb je zeker niks.
Heb gebeld met Inshared, daar heb ik mijn inboedelverzekering. En ze vergoeden dit niet... Zou ik alleen mijn reisverzekering nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 21:28
veel kapot aan dit logic board.

Je 30 pin LVDS aansluiting op het moederbord is al kapot, een aantal banen zien er doorgebrand uit.

Daarbij kan je WLED driver en wat andere dingen ook beschadigd zijn. Veel mensen denken dat alleen de zekering de oorzaak kan zijn van defecte backlight.

Met betrekking tot het nieuwe moederbord wat je aangeeft: Hierover moeten ook invoerkosten betaald worden. Reken dus op +- 400 als je hem zelf inbouwt.

dit model gaat voor 500-600 op marktplaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Er zou een hoop kapot kunnen zijn inderdaad, maar het zou ook zo maar kunnen dat bijna alles nog werkt :)

Maw meten is weten.

Gr. Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaap1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoe is dit afgelopen? Backlight van mijn Macbook werkt sinds gisteren ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:08
Vanmorgen werkte bij mij ook de backlight niet meer, voor de zoveelste keer. Ik hoorde de Apple chime, maar vervolgens bleef alles op zwart.

Wat ik vervolgens heb gedaan is een SMC-reset en een PRAM-reset en na een paar startpogingen deed hij het weer.

Voor de mensen boven mij met hetzelfde probleem, probeer dit eens uit, want uit eigen ervaring blijkt het vaak ook een softwarematig issue te zijn.
Pagina: 1