Lenovo T510, wie heeft de recovery DVD (of wil er 1 maken)

Pagina: 1
Acties:

• SpeedE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-04-2023
Sorry dat ik zo bij je binnenval, maar ik hoop dat je een T510 had en nu heb ik een verzoekje:

Ik ben op zoek naar een kopie van een recovery DVD Windows 7 professional van deze thinkpad en maak een redelijk bedrag over als je een kopie zou willen posten in een verder lege envelop
Dit omdat ik via de veiling zo'n PC zonder recovery partitie en zonder DVD heb gekocht en nou kan ik er niks mee, want windows 10 laat zich zonder OEM installatie niet installeren helaas.

Als je een server hebt mag je de ISO ook daar posten en de link daarna sturen, dat scheelt weer een DVD
Please?
NB Je kunt als je de laptop nog hebt met Windows 7 Professional alsnog de DVD produceren (recovery DVD maken)
Alvast erg bedankt, Eddy

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
Waarom niet gewoon een standaard Windows 7 installatie er op gooien? SN staat als het goed is onder op de laptop. Drivers zijn te downloaden bij Lenovo.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Rolfie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:22:
Waarom niet gewoon een standaard Windows 7 installatie er op gooien? SN staat als het goed is onder op de laptop. Drivers zijn te downloaden bij Lenovo.
Dat hoeft niet per definitie. Als je bij Lenovo een Windows 8-machine met downgrade koopt heb je er geen COA (die sticker met code) bij. Ding is dan geinstalleerd met een OEM-key van Lenovo die je niet via de gewone weg geactiveerd krijgt.

Op m'n werk heb ik uitgezocht hoe dat allemaal in elkaar steekt en het resultaat daarvan is een Windows 7-dvd'tje wat netjes een schone installatie doet (gelijk ook maar een collectie Lenovo-drivers ingebakken, als je dan toch een nieuwe image bakt is dat wel handig). Na afloop van de installatie is het systeem ook keurig (automatisch, ja) geactiveerd.

Die installatie gebruikt dezelfde productcode als Lenovo in de fabriek gebruikt. Licentietechnisch is daar niet zoveel mee aan de hand. Het is alleen wel zo dat Lenovo er niet zo blij mee is: die splitsen je liever een recovery DVD in de maag met allerhande crapware erop :+

En nee, ik ga hier niet zeggen hoe dat allemaal in elkaar steekt, iets teveel grijs gebied voor op Tweakers ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Carpento op 10-09-2015 19:34 ]

• SpeedE
@ Rolfie,
ik heb echter ook geen kale win 7 Pro DVD
Kan alleen engelse Win7 ISO's vinden en die staan vast geen Nederlandse Win 10 toe, als de licentiecode al wordt gepakt bij initiële installatie van Win 7 engels.
Microsoft heeft wel downloadable Win7 ISO Nederlands, maar dan moet een geldige niet-OEM-licentie hebben en je raadt het al, er zit alleen een OEM licentie op.
Overigens ben ik wel met een engelse installatie begonnen, maar daar zal zo wel een probleem mee ontstaan

@Carpento:
Maar ik heb een win 7 machine...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar er zit standaard een verborgen recovery partitie op. Of heb je die ooit eens verwijderd om die 10GB aan ruimte terug te krijgen?

• SpeedE
Allemaal bedankt, maar de echte oplossing voor mij is toch door Dav1d aangereikt,
2500 sterren voor het gratis (!!!) toezenden van een recovery !!
Thanks Dav1d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Carpento schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:31:
En nee, ik ga hier niet zeggen hoe dat allemaal in elkaar steekt, iets teveel grijs gebied voor op Tweakers ;)
Zo grijs is een royalty OEM disk nou ook weer niet. Meeste disks activeren wel automatisch, maar alleen als je aan bepaalde afhankelijkheden hebt voldaan. Veelal is dat een controle van de hardware, BIOS/UEFI en HP gebruikt soms nog een extra disk die je alleen nodig hebt om de andere disk te starten.

Voor de TS, je had ook bij Lenovo voor een paar euro een setje disks kunnen bestellen.
Pagina: 1