Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik heb nu al 2 dagen een probleem waar ik als arm studentje geen oplossing op weet te verzinnen, een reparateur laten komen is helaas prijzig dus ik zou het geweldig vinden als ik hier een oplossing vind!

Sinds 2 dagen heb ik dus al geen internet, verbinding met de router werkt wel en alle lampjes op de modem branden gewoon (ook send/receive). Ik heb de router als oorzaak geëlimineerd door de kabel uit de modem in de computer te pluggen.

Nu geeft probleemoplosser dat "ethernet geen geldige IP-configuratie" heeft. Ik heb in cmd ipconfig /renew gedaan maar dit geeft een error: unable to contact your dhcp server.

Bij ipconfig/ all is de default gateway leeg, misschien dat het hieraan ligt?

Ik zou het echt op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen, ik verbruik nu prijzig 4g en reparateur gaat denk ik ook wat centen kosten.

Alvast bedankt!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Probeer eens
ipconfig /release

En vervolgens
ipconfig /renew

Wel met pc op de router aangesloten en de router ingeschakeld.

Hoe zit het verder met andere apparaten? krijgen die wel verbinding?

Probeer eventueel anders ook eens een handmatig ip adres in te stellen.

200 fish found!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat even geprobeerd met die ipconfig dingen, nu krijg ik geen error bij renew. Ik heb even de pagina van de router bezocht (192.168.1.1:80) deze pagina geeft aan dat ik het verkeerde dynamische of statische ip adres in heb gesteld. Heb de router al opnieuw geconfigureerd, op dynamisch. Apparaten zie ik netjes in de pagina van de router en geen van de apparaten heeft internet. Hoe stel ik een nieuw ip in?
Het wan lampje op de router brandt ook

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 19:12 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En als je de stroom nu eens van je modem haalt en na een minuut terugsteekt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb dat sinds 2 dagen al meerdere keren geprobeerd, het mocht echter niet baten. Net ook weer maar geen succes. Misschien dat het handig is te vermelden dat ik zo'n hele oude kabelmodem heb.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Kijk even ook of dhcp is ingeschakeld en wat je ip range is.

Je kunt via de router een statische ip adres instellen voor je pc. Je hebt echter wel het mac adres nodig van de nerwerkkaart die gebruikt wordt om verbinding te maken.

(bijv. het mac adres geven van de draadloze nerwerk kaart terwijl je via kabel probeert te verbinden gaat niet werken).

200 fish found!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou sowieso je provider bellen. Die kunnen wellicht op afstand zien wat er aan de hand is, en als het echt zo'n oud modem is maken ze misschien gelijk van de gelegenheid gebruik je een nieuwe toe te sturen (kun je ook naar vragen natuurlijk).

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt het over routen en modem. 2 devices neem ik aan.
Welke provider heb je ? Daarvan de router instellingen googlen (als er al aparte router instellingen zijn) en anders je router eens een factory reset geven en opnieuw instellen.

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 09:56
Je hebt natuurlijk een default gateway nodig buiten je netwerk te komen.

Zoals je zegt werkt DHCP niet. Stel dit eens statisch in op de netwerkadapter van je PC, met de juiste ranges en juiste gateway. Kijk dan even of het werkt.

Direct je laptop in je modem pluggen werkt ook niet zonder de nodige instellingen op je netwerkadapter te maken. Denk aan je statische IP-adresseringen.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoteldebotel op 11-09-2015 13:09 ]

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:37
Advies: Contact je provider, deze kunnen zien wat er fout gaat en mogelijk ook helpen met een oplossing.
Pagina: 1