Hallo! Ik heb een beetje een vaag probleem met mijn draadloze 2.4Ghz netwerk. Het instellen van kanalen op mijn Linksys EA6300 gaat zeer moeizaam. Ten eerste werkt kanaal 6 totaal niet, ik krijg daar geen sterk signaal op en je kunt dan ook geen verbinding maken met apparaten. Kanaal 11 staat al vol met draadloze netwerken uit de buurt en kanaal 1 is ook problematisch. Als ik kanaal 1 instel is deze niet erg stabiel, deze gaat op een gegeven moment gewoon over op kanaal 1+5 en dan werkt t helemaal slecht. Op 1 staan in principe niet heel veel netwerken wel twee hele sterke. Opvallend is wel dat alle netwerken geconcentreerd staan op/om kanaal 11 en kanaal 1. In het midden is het dus helemaal leeg, hoe kan dit? En waarom is het zo lastig om een kanaal stabiel te krijgen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want aan Linksys/Cisco klantenservice heb ik ook niets.
Misschien is er een stoorbron aanwezig waardoor je zenders rond kanaal 6 niet ziet, of mijdt iedereen in de omgeving dit kanaal omdat het toch niet werkt.
Verwijderd
Je kan het proberen, om je router een keer naar iemand mee te nemen, en daar aanzetten (aan internet hangen hoeft niet persé. Zo kan je zien of het probleem daar ook voordoet. Daarmee sluit je uit dat het de hardware is.