• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01 22:11
Groeten,

Ik ben op zoek naar dé manier om al mijn media (iTunes, Spotify, Netflix, fysieke dragers) op mijn Tv en home cinema te toveren.

Huidige setup:

TV
Receiver / Speakers
Xbox One
Telenet Digicorder

Windows 10 PC
iPhone
iPad

=> Wat fysieke dragers en netflix betreft is er geen probleem, deze kan ik prima kijken via mijn Xbox one. Ik heb echter ook reeds een grote itunes filmbibliotheek en deze zou ik ook graag naar mijn Tv toveren. Net als mijn spotify muziek (kan in minder ideale oplossing wel door iphone aan receiver te koppelen)

Nu ben ik een beetje zoek wat betreft de beste oplossing. De nieuwe Apple Tv lijkt wel wat, maar dan heb ik weer een extra apparaat naast mijn Xbox one. Of is een vaste media server (bv. Mac Mini) misschien een handigere oplossing? Of bestaan er nog programma's die ervoor zorgen dat ik alle media op mijn Xbox One kan krijgen?

Alvast dank voor uw kennis te delen :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01 21:00

iChaos

It's Lupus.

Ik neig toch wel naar een opstelling met een NUC in jouw situatie. De Mac Mini zal het waarschijnlijk ook allemaal kunnen in de volgende setup, maar een NUC is een stuk goedkoper:

- De desktop client voor Spotify. Installeren, starten wanneer het systeem opstart en direct minimaliseren (kan ook geautomatiseerd worden). Dankzij Spotify Connect zul je vanaf je iPhone en iPad Spotify op de NUC direct kunnen besturen (en als je geen Premium hebt kun je op deze manier alsnog wel de muziek starten die je wilt in plaats van de Shufflemodus, al zij het met reclames tussendoor)

- Kodi voor het bekijken van al je tv series, films en muziek die je lokaal hebt staan.

- Netflix heeft een Metro app die als het goed is ook met een afstandsbediening bestuurd kan worden. In Kodi een snelkoppeling maken om de Netflix-app te starten, en je hebt een omgeving die volledig met een afstandsbediening bestuurd kan worden. Als je een draadloze muis/toetsenbord hebt kun je uiteraard ook een snelkoppeling naar iTunes erin zetten om dat ook vanaf de bank te besturen.

In ieder geval zou ik persoonlijk de nieuwe Apple TV vrij snel van mijn lijstje wegstrepen omdat hij begint bij 150 EUR oid., maar voor iets meer dan 200 EUR heb je een NUC staan die veel meer kan en waar je zelf veel aan kunt aanpassen.

Ik zat ook nog te denken aan Plex (vereist een Plex Pass, wat ook wat geld kost als je hem op de One wilt gebruiken), maar je iTunes video's kunnen daarmee voor zover ik weet alsnog niet gespeeld worden vanwege de DRM, dus op je Xbox One zijn de keuzes dan wel erg beperkt.

• X-Z
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 19:35

X-Z

Fysieke media -> XOne
Spotify / iTunes (muziek) Library -> Sonos Connect aan je reciever
Netflix / iTunes (film) Library / Downloads -> NUC / Mac Mini / MacBook

Heb zelf recent m'n HTPC (beneden) en NUC (boven) verkocht en ben overgestapt op een Macbook. Deze gebruik ik als primaire pc en als ik een keer een filmpje wil kijken wat niet op TV / HBO komt prik ik er een HDMI kabel in (beneden via reciever / boven rechstreeks aan tv)

M.i zonde om hier twee dedicated apparaten voor te laten staan terwijl ze - in mijn geval af en toe een film of serie - bijna niet gebruikt worden.