Staff chat met lokale login, zonder email

Pagina: 1
Acties:

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 19:05
Zoek naarstig naar een oplossing voor simpele team-communicatie in een werkomgeving waar (een deel van) de gebruikers geen mailadres van het werk heeft.

Hierbij volstaat het om tekst te kunnen sturen aan één of meerdere, te selecteren gebruikers tegelijk. Het mooiste zou een cloud applicatie met toegang vanuit windows (lokaal of als firefox/chrome extensie/app) maar -en nu komt het- zonder nood aan een mailaccount voor het aanmaken van een gebruikersaccount en het inloggen daarna. Al vanalles bekeken, van Slack en HipChat tot onbedoeld gebruik van IM-apps. Heb het gevoel dat ik iets faliekant over het hoofd zie... Bij voorbaat dank voor enig mogelijk meedenken ;)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom voldoet e-mail niet? Waarom voldoet HipChat niet? Al gedacht aan Whatsapp of Telegram? Al gedacht aan een willekeurige Jabber (XMMP)-client?

Geef dus even meer info over je situatie.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• retspan
Room42 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:23:
Geef dus even meer info over je situatie.
Tuurlijk: gaat over een werkplek waar iedereen reeds moet inloggen op branche-specifieke software, waar degelijke functionaliteit helaas (nog) ontbreekt. Dit is cloud-based en wordt gebruikt in Firefox, met het andere internetgebruik in Chrome. Daarin staat ook Googlemail for work open (Gapps), geconfigureerd voor de algemene bedrijfsmail en bijhorende adressen. Achter deze systemen nemen dagelijks 3 shiften plaats, ingevuld door een man of 4-5. Hoe discutabel ook, is deze werkomgeving in principe niet geschikt voor gebruik van persoonlijke, mobiele apparaten.

HipChat komt een eind in de buurt maar de clients bleken een nogal ingewikkelde login-logout te hebben, waarbij ik nu al zeker weet dat tenminste één van de twee nodige stappen met regelmaat vergeten zal worden, met als ongewenst gevolg dat de éne werknemer toegang krijgt tot de (soms) persoongerichte mededelingen van de ander.

Ik hoopte eigenlijk op een chat-window vanuit de system tray met oersimpele aan- en afmelding maar allicht maak ik het mezelf moeilijk en worden het voorlopig gewoon gratis (non-gmail) mailaccountjes.

[ Voor 8% gewijzigd door retspan op 10-09-2015 16:41 ]

• retspan
Hmmm, icm firefox sync is DIT misschien nog niet zo gek...

[ Voor 57% gewijzigd door retspan op 10-09-2015 17:09 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
retspan schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:04:
Hmmm, icm firefox sync is DIT misschien nog niet zo gek...
"DIT" is gewoon een mailclient voor in de browser... Waarom geen webmail dan? Ik zou dan gewoon een hosted oplossing kiezen. Neem een Dynamic Hosting-accountje bij PCextreme (update: niet doen, is een rotbedrijf) en je bent voor 1,95 per maand klaar.
[...] gratis [...]
PS: Waarom nou "gratis"? Het is toch een business? :X En gratis bestaat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:47 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• retspan
Room42 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:16:
[...]

"DIT" is gewoon een mailclient voor in de browser... Waarom geen webmail dan? Ik zou dan gewoon een hosted oplossing kiezen. Neem een Dynamic Hosting-accountje bij PCextreme en je bent voor 1,95 per maand klaar.

[...]

PS: Waarom nou "gratis"? Het is toch een business? :X En gratis bestaat niet.
Bedankt voor je input maar moet met vanalles rekening houden, zoals het feit dat een deel van de bedoelde gebruikers beperkt computer-/webliterate is en het allemaal echt zo herkenbaar en eenvoudig mogelijk moet (icoontje van simplemail in hoofdnavigatie firefox helpt al). Dat is bovenal de aanleiding om een 'gratis' (lees: bekend) platform te willen gebruiken, in afwachting van aanpassing van de branche-specifieke software.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat dacht je van een magneetbord of een whiteboard op een centrale plek?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-02 16:29
lokale irc server of een xampp server lijkt me het beste hier voor.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wat dacht je van Skype? Gratis en makkelijk.
Pagina: 1