Probleem met videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• gaabertjeNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-03-2021
He mensen,

mijn probleem is dat HDMI aangesloten op een HD-TV vreemd beeld geeft. Erg scherp, pixels kruimellig.Tenminste niet zoals het hoort.Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd via NVIDIA control panel en windows scherminstellingen maar zonder succes. Nou ben ik vandaag langs een computer winkel geweest waar een meneer vertelde dat ik ook kon proberen om HDMI op mijn moederbord aan te sluiten en dat ik dan omdat ik windows 8 heb via de grafische kaart via het moederbord HDMI heb en de grafische krachten behoudt. Nou weet ik niet hoe dat werkt en kan het ook niet op internet vinden hou ik dat aanzet maar ik krijg geen beeld via mijn moederbord... Ook heb ik nog 2 andere beeldschermen en die zijn aangesloten met vga en dvi. Daar ziet alles er gewoon "smooth" uit. De meneer van de computer winkel vertelde mij ook dat ik de drivers opnieuw moest installeren, maar ik ben bang dat dat misgaat omdat het ook is misgegaan bij een vriend. Dus graag hulp!

wat ik al heb geprobeerd:
2 soorten hdmi kabels en 2 hdmi poorten op tv

specs: (zie link met foto's)
http://imgur.com/hzM3R1Y,WpWh1Ii

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je een foto maken van je scherm en aanstippen wat precies het probleem is.
Heb je al eens een andere HDMI poort van je tv geprobeert, bij sommige tv's heb je een speciale pc poort.

Drivers herinstalleren is super simpel. Je kan het in de volgende stappen doen.
- Nieuwe drivers van de Nvidia website ophalen.
- Oude drivers via het configuratie scherm -> programma's deinstaleren.
- Booten in veilige modus en dan DDU (Display Driver Uninstaller) draaien.
- Rebooten en dan de nieuwe drivers installeren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eens met punt voor punt opnoemen waar je pc uit bestaat. Ik blijf het opvallend vinden dat mensen probleemtopics posten zonder ook maar iets van de specificaties te noemen. Ik verwacht hier op zijn minst een naam van een videokaart ;).

Overigens, afhankelijk van de grootte van je pc kan ik het best voorstellen dat het er gek uitziet. Als je een HD (720p? 1080p?) TV hebt van 40 inch, wordt het beeld natuurlijk vrij stevig opgeblazen.

Persoonlijk heb ik trouwens nog nooit van het verhaal gehoord dat je je monitor aansluit op je moederbord en vervolgens wél de grafische power van de GPU pakt... De meeste moederborden hebben zelfs al moeite om uberhaupt beeld weer te geven als er een dedicated GPU inzit. Veel schakelen de iGPU uit.

• gaabertjeNL
br00ky schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:40:
Begin eens met punt voor punt opnoemen waar je pc uit bestaat. Ik blijf het opvallend vinden dat mensen probleemtopics posten zonder ook maar iets van de specificaties te noemen. Ik verwacht hier op zijn minst een naam van een videokaart ;).

Overigens, afhankelijk van de grootte van je pc kan ik het best voorstellen dat het er gek uitziet. Als je een HD (720p? 1080p?) TV hebt van 40 inch, wordt het beeld natuurlijk vrij stevig opgeblazen.

Persoonlijk heb ik trouwens nog nooit van het verhaal gehoord dat je je monitor aansluit op je moederbord en vervolgens wél de grafische power van de GPU pakt... De meeste moederborden hebben zelfs al moeite om uberhaupt beeld weer te geven als er een dedicated GPU inzit. Veel schakelen de iGPU uit.
Ja, ik had onderaan dus WEL een link gezet met specs xD..... http://imgur.com/hzM3R1Y,WpWh1Ii

En hier foto's van het probleem: eerste(koe) linker is hdmi rechter is vga.
Tweede foto is het vga beeld, daar zie je hoe smooth het is (hoort te zijn)
Derde foto(HDMI scherm): als je inzoomt zie je dat er gewoon iets niet klopt. En het bureaublad achtergrond is precies dezelfde als die van het vga scherm!

http://www.imgland.net/?img=QL9ly6DTB.jpg

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je de resoluties wel per scherm apart ingesteld? Lijkt alsof je HDMI scherm ook op de (superlage :o) resolutie van 1280x1024 staat?

• gaabertjeNL
Esumontere schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:18:
Heb je de resoluties wel per scherm apart ingesteld? Lijkt alsof je HDMI scherm ook op de (superlage :o) resolutie van 1280x1024 staat?
Ik kan mijn scherm(24 inch) maximaal op 1600x900, auto, 4:3, zoom 1 en zoom 2 instellen

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:09

Esumontere

Floep, banaan.

gaabertjeNL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:20:
[...]

Ik kan mijn scherm(24 inch) maximaal op 1600x900, auto, 4:3, zoom 1 en zoom 2 instellen
Ja, maar je kunt in Windows (rechts klikken - Schermresolutie) per scherm de resolutie instellen als het goed is. Anders moet je niet 'duplicate displays' maar 'extend these displays' kiezen.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01 02:14

MiliaanR

Just for fans.

gaabertjeNL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:20:
[...]

4:3 is fout. Zet hem eens naar 16:9?

• gaabertjeNL
MiliaanR schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:22:
[...]

4:3 is fout. Zet hem eens naar 16:9?
Staat hij ook al op...

• gaabertjeNL
Esumontere schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:21:
[...]

Ja, maar je kunt in Windows (rechts klikken - Schermresolutie) per scherm de resolutie instellen als het goed is. Anders moet je niet 'duplicate displays' maar 'extend these displays' kiezen.
Ik heb het scherm op 16:9 gezet, en schermresolutie van dat beeldscherm ook.

Nou dan krijg ik dus bijna dubbele letters!!!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

gaabertjeNL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:14:
[...]

Ja, ik had onderaan dus WEL een link gezet met specs xD..... http://imgur.com/hzM3R1Y,WpWh1Ii

En hier foto's van het probleem: eerste(koe) linker is hdmi rechter is vga.
Tweede foto is het vga beeld, daar zie je hoe smooth het is (hoort te zijn)
Derde foto(HDMI scherm): als je inzoomt zie je dat er gewoon iets niet klopt. En het bureaublad achtergrond is precies dezelfde als die van het vga scherm!

http://www.imgland.net/?img=QL9ly6DTB.jpg
Mij glazen bol zegt dat het om een Sweex TV gaat, die gaan helaas vaak niet lekker met Nvidia videokaarten. Denk dat je een nieuwe tv moet kopen.
Je onboard videokaart is duidelijk een 3dfx, die is wel wat veroudert.

Dus even serieus post je volledige specificaties.

Je hebt in je Nvidia control pannel niet dingen zoals Digital Vibrance aanstaan? Heb je op de tv scharpening of iets in die richting aanstaan? Het lijkt mij eerder dat het aan een of andere tv setting ligt. Zet je tv indien mogelijk eens op game of pc mode, dan worden er minder filters toegepast en heb je het natuurlijke beeld (wat in dit geval handig is om het probleem goed vast te stellen).

• gaabertjeNL
Mijn tv is een salora, nee hij heeft geen sharpening en ook niks in die richting. Op de ps3 heb ik dit probleem nooit eerder gehad. weergave modus kan ik alleen op: mild, gebruiker, dynamisch en standaard zetten, de opties die ik nog meer heb zijn: kleurtemperatuur, aspect verhouding en ruisonderdrukking. hier heb ik nog meer info: http://imgur.com/JIh0KTV
Ik hoop dat dit wel voldoende info is! En in de nvidia control panel staat Digital Vibrance op 50. als ik hem omhoog zet wordt het beeld geel en omlaag zet grijs

[ Voor 13% gewijzigd door gaabertjeNL op 10-09-2015 19:15 ]

• gaabertjeNL
Ik heb het probleem gevonden!!! het lag aan de scherpte van het beeld... ik wist niet dat ik het handmatig kon instellen maar dat was dus het gehele probleem! Erg bedankt voor de moeite mensen!!!
Pagina: 1