Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Advies] Thuis netwerk bereik verlengen

Pagina: 1
Acties:

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-11 08:33

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Beste,

Bij deze vraag ik jullie hulp/advies bij verlengen en uitbreiden van WIFI.

Huidige status momenteel [helaas heb ik geen ervaringen met tekenen van een network].

Meterkast:

1. ZIGGO modem/router
2. Apple Time Capsule [2012 versie].- aangesloten aan de ZIGGO

Huiskamer:

1. MacMini [2013] – draadloos verbonen met TC
2. Laptop – draadloos verbonden met TC [voor backup]
3. Ipad – draadloos verbonden met TC

1ste verdieping:

1. Daar wil ik graag een Apple TV neerzetten in de master bedroom ;) . Twijfel nog over oud of nieuw want het is voornamelijk om vooral Netflix te kijken. Kabel is mogelijk aangezien ik een loze leiding daar heb liggen met alleen een COAX kabel.

Zolder:

1. Game PC – direct aangesloten op de ZIGGO modem
2. WII voor de kinderen – nog nergens op aangesloten.
3. Aankomend: een printer voor werk.

Nu mijn “vragen” voor advies:

1. De printer willen wij graag draadloos hebben zodat we van beneden kunnen printer [vanaf de laptop]. Probleem: het WIFI signaal haalt het net niet tot de zolder [ZIGOO en TC niet]..
2. De Game PC is dus direct aangesloten op de ZIGGO moden maar ik wil ook dus de WII aansluiten [kabel]. Maar heb nu alleen 1x een UTP uitgang op zolder.

Ik kan natuurlijk een Airport Extreme aanschaffen maar icm met een printer en eventueel een nieuwe apple TV, kan dit nogal prijzig worden. Andere optie is de TC vervangen voor een nieuwere versie aangezien ik vernomen heb dat deze een grotere bereik heeft als de oude. De oude unit kan dan naar boven om als router te dienen en als WIFI. Zou dit werken? Al met al zijn dit prijzige oplossingen.

Met andere woorden, ik zoek dus advies voor het kunnen bereiken van een printer boven en eventueel verbeteringen voor hoe ik het nu heb opgezet [low budget].

Als ik meer informatie moet geven, let me know.

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11 20:39

c0burn

Feed your head

De printer voor je werk typeer je als "Aankomend". Als dit betekent dat deze nog aangeschaft moet worden zou je kunnen kiezen voor een bedrade netwerkprinter (afaik hebben de meeste dit tegenwoordig). Dan plaats je bij de PC een simple switch waarmee je de PC, printer en Wii verbindt.

Remember what the dormouse said

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Ik neem aan dat je de TC gebruik al een acces point? Dit zelfde kun je natuurlijk ook boven creëren. Hierbij sluit je de kabel, die niet van de modem/router komt en naar de game pc gaat, aan op een 2de router. Je zou hiervoor een extra router aan kunnen schaffen, maar dit kan ook problemen met zich meebrengen, aangezien de routers en modems elkaar in de weg gaan zitten.

Je kunt ook altijd nog een switch plaatsen op de plaats van de game pc, waarna je 2 kabels gebruikt om deze aan te sluiten op de pc en printer.

Ik zou gaan voor een oplossing in het vervangen van de TC, naar een 5GHz router bijvoorbeeld. Deze verzenden en ontvangen over een andere frequentie de verbinding, waardoor de router en modem elkaar niet in het vaarwater zitten.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
De printer voor je werk typeer je als "Aankomend". Als dit betekent dat deze nog aangeschaft moet worden zou je kunnen kiezen voor een bedrade netwerkprinter (afaik hebben de meeste dit tegenwoordig). Dan plaats je bij de PC een simple switch waarmee je de PC en printer verbindt.
Correct, printer heb ik expres nog niet gekocht omdat ik eerst de situatie wilde bekijken met wat wijsheid is.

Maar als je een switch plaats zodat de printer en de GAME PC plus WWI aan het internet wordt aangesloten, hoe kan ik dan de printer van beneden benaderen? WIFI van de units in mijn meterkast zijn namelijk ontoereikend.
Ik zou gaan voor een oplossing in het vervangen van de TC, naar een 5GHz router bijvoorbeeld. Deze verzenden en ontvangen over een andere frequentie de verbinding, waardoor de router en modem elkaar niet in het vaarwater zitten.
De TC heb ik beneden nodig omdat ik wil dat mijn laptop wordt gebackup [MacBook]. Of begrijp ik het verkeerd?

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-11 20:39

c0burn

Feed your head

Maduth schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:56:
[...]

Correct, printer heb ik expres nog niet gekocht omdat ik eerst de situatie wilde bekijken met wat wijsheid is.

Maar als je een switch plaats zodat de printer en de GAME PC plus WWI aan het internet wordt aangesloten, hoe kan ik dan de printer van beneden benaderen? WIFI van de units in mijn meterkast zijn namelijk ontoereikend.
Ik had er overheen gelezen dat je de laptop aan de TC connect. TC gebruik je als AP neem ik aan dan, ik denk dat het wel moet kunnen om dan de printer te bereiken, maar daar heb ik zelf te weinig kennis van.

Remember what the dormouse said

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Gisteren even zitten kijken, is het mogelijk om een printer te benaderen via een TC? Dus de TC staat beneden en via een UTP staat deze in connectie met een switch waar de [netwerk] printer op aangesloten is?

Verwijderd

Ja. Je printer moet een vast IP adres hebben (liever wel), dan kan je deze via de switch benaderen. De TC doet niet mee.

Voorbeeld: Je DHCP stel je in op 192.168.1.10 t/m xxx.100

De printer kan dan adres xxx .101 krijgen etc....
Pagina: 1