Beste,
Bij deze vraag ik jullie hulp/advies bij verlengen en uitbreiden van WIFI.
Huidige status momenteel [helaas heb ik geen ervaringen met tekenen van een network].
Meterkast:
1. ZIGGO modem/router
2. Apple Time Capsule [2012 versie].- aangesloten aan de ZIGGO
Huiskamer:
1. MacMini [2013] – draadloos verbonen met TC
2. Laptop – draadloos verbonden met TC [voor backup]
3. Ipad – draadloos verbonden met TC
1ste verdieping:
1. Daar wil ik graag een Apple TV neerzetten in de master bedroom
. Twijfel nog over oud of nieuw want het is voornamelijk om vooral Netflix te kijken. Kabel is mogelijk aangezien ik een loze leiding daar heb liggen met alleen een COAX kabel.
Zolder:
1. Game PC – direct aangesloten op de ZIGGO modem
2. WII voor de kinderen – nog nergens op aangesloten.
3. Aankomend: een printer voor werk.
Nu mijn “vragen” voor advies:
1. De printer willen wij graag draadloos hebben zodat we van beneden kunnen printer [vanaf de laptop]. Probleem: het WIFI signaal haalt het net niet tot de zolder [ZIGOO en TC niet]..
2. De Game PC is dus direct aangesloten op de ZIGGO moden maar ik wil ook dus de WII aansluiten [kabel]. Maar heb nu alleen 1x een UTP uitgang op zolder.
Ik kan natuurlijk een Airport Extreme aanschaffen maar icm met een printer en eventueel een nieuwe apple TV, kan dit nogal prijzig worden. Andere optie is de TC vervangen voor een nieuwere versie aangezien ik vernomen heb dat deze een grotere bereik heeft als de oude. De oude unit kan dan naar boven om als router te dienen en als WIFI. Zou dit werken? Al met al zijn dit prijzige oplossingen.
Met andere woorden, ik zoek dus advies voor het kunnen bereiken van een printer boven en eventueel verbeteringen voor hoe ik het nu heb opgezet [low budget].
Als ik meer informatie moet geven, let me know.
Bij deze vraag ik jullie hulp/advies bij verlengen en uitbreiden van WIFI.
Huidige status momenteel [helaas heb ik geen ervaringen met tekenen van een network].
Meterkast:
1. ZIGGO modem/router
2. Apple Time Capsule [2012 versie].- aangesloten aan de ZIGGO
Huiskamer:
1. MacMini [2013] – draadloos verbonen met TC
2. Laptop – draadloos verbonden met TC [voor backup]
3. Ipad – draadloos verbonden met TC
1ste verdieping:
1. Daar wil ik graag een Apple TV neerzetten in de master bedroom
Zolder:
1. Game PC – direct aangesloten op de ZIGGO modem
2. WII voor de kinderen – nog nergens op aangesloten.
3. Aankomend: een printer voor werk.
Nu mijn “vragen” voor advies:
1. De printer willen wij graag draadloos hebben zodat we van beneden kunnen printer [vanaf de laptop]. Probleem: het WIFI signaal haalt het net niet tot de zolder [ZIGOO en TC niet]..
2. De Game PC is dus direct aangesloten op de ZIGGO moden maar ik wil ook dus de WII aansluiten [kabel]. Maar heb nu alleen 1x een UTP uitgang op zolder.
Ik kan natuurlijk een Airport Extreme aanschaffen maar icm met een printer en eventueel een nieuwe apple TV, kan dit nogal prijzig worden. Andere optie is de TC vervangen voor een nieuwere versie aangezien ik vernomen heb dat deze een grotere bereik heeft als de oude. De oude unit kan dan naar boven om als router te dienen en als WIFI. Zou dit werken? Al met al zijn dit prijzige oplossingen.
Met andere woorden, ik zoek dus advies voor het kunnen bereiken van een printer boven en eventueel verbeteringen voor hoe ik het nu heb opgezet [low budget].
Als ik meer informatie moet geven, let me know.