Vraag m.b.t. los internet abonnement op werklocatie

Pagina: 1
Acties:

• LotteM
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-11-2020
Hallo,

Voor mijn werk als zzp-er beschik ik nu over los,zgn. snel internet van Online(10mb). Dit is eigenlijk altijd afdoende geweest omdat ik simpelweg over een aansluiting moet beschikken. Ik gebruik(te) het eigenlijk alleen maar voor het beantwoorden van mail en af en toe surfen op internet.

Echter door te veel technische rompslomp die ik overigens wel weer weet op te lossen, is mijn geduld langzaamaan op. Keer op keer valt de verbinding weg of worden berichten niet ontvangen/verzonden ondanks het feit dat alles correct ingesteld staat. De klantenservice is traag en inadequaat in haar reacties en bovendien zeer duur om telefonisch te kunnen bereiken!

Ik vraag mij het volgende af: Wat is het 'beste' losse internetabonnement qua prijs-kwaliteitverhouding. Het gaat om minimaal verbruik/gebruik, geen films,foto's of downloads.

Kan ik evt iets bewerkstellingen via internet delen van smartphone naar laptop?
Of is er een andere oplossing mogelijk die ik wellicht over het hoofd gezien heb.

Het "vervelende" is dat ik bewust een los internetabonnementje nodig heb omdat ik in een bedrijfspand werk, in principe zit ik niet op nog weer een provider te wachten met een apart emailadres maar mijn andere adres is op het huisadres geregistreerd dus daar heb ik niet zo veel aan. Wie kan mij een goed advies geven? Alvast bedankt!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Beste LotteM,

Ik hoop dat je niet zo warrig overkomt bij je klanten als in dit stukje proza ?

Je geeft meerdere punten van frustratie aan, waaronder:

Techniek
Verwachting
Verbruik
"Moeite"

en vanaf dat punt moeten anderen een advies geven om al deze punten in te vullen ? Dat wordt heel lastig... :|

Kan je wellicht nog eens door je eigen topic lopen en concreet aangeven wat je prioriteiten zijn en wat je verwacht als antwoord van Tweakers? :)
LotteM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:27:
Voor mijn werk als zzp-er beschik ik nu over los,zgn. snel internet van Online(10mb). Dit is eigenlijk altijd afdoende geweest omdat ik simpelweg over een aansluiting moet beschikken.
Ok, maar over wat voor aansluiting hebben we hier ? (ADSL, Glas, ISDN, Kabel ?) En waar zit het ISRA/AOP/Aansluitpunt etc ? (ook postcode kan handig zijn)
Ik gebruik(te) het eigenlijk alleen maar voor het beantwoorden van mail en af en toe surfen op internet.
Ok, maar wat is af en toe ? (frequentie/MB) , welke mailadressen ? (domein ? ) en vanuit welke locatie/apparaat/applicatie ?
Echter door te veel technische rompslomp die ik overigens wel weer weet op te lossen, is mijn geduld langzaamaan op.
Mogen wij ook weten welke technische problemen en de oplossing ? (het is een technisch forum hier en wellicht heeft dit gevolgen voor de oplossing ?)
Keer op keer valt de verbinding weg of worden berichten niet ontvangen/verzonden ondanks het feit dat alles correct ingesteld staat.
Dat hebben velen hier wel eens aangeven, maar hoe weten we dit zeker ? En waar gaat het dan fout ? is dat apparaat, software, firmware, besturingssysteem, bekabeling, infrastructuur, etc (Het is wel handig als je een ander product wil hebben, dat het probleem is opgelost en niet meer terug komt ?) Ligt dit wel aan de provider of is dit te wijten aan andere factoren ?
De klantenservice is traag en inadequaat in haar reacties en bovendien zeer duur om telefonisch te kunnen bereiken!
Welke snelheid, competentie en telefoontarief is dan wel acceptabel (ook tov van het gekozen product en de bijhorende kosten)
Ik vraag mij het volgende af: Wat is het 'beste' losse internetabonnement qua prijs-kwaliteitverhouding. Het gaat om minimaal verbruik/gebruik, geen films,foto's of downloads.
Zie bovenstaand, ga eerst eens aangeven wat jij kwaliteit vindt en welke prijs je wilt betalen. Het "beste"is relatief en persoonlijk.
Kan ik evt iets bewerkstellingen via internet delen van smartphone naar laptop?
Ja, dat kan. Maar aangezien je geen extra informatie geeft blijft de glazen bol troebel
Of is er een andere oplossing mogelijk die ik wellicht over het hoofd gezien heb.
Ja, mogelijk, maar geef eens meer informatie ?
Het "vervelende" is dat ik bewust een los internetabonnementje nodig heb omdat ik in een bedrijfspand werk,
Wat heeft een bedrijfspand met je vraag/probleem te maken ?
in principe zit ik niet op nog weer een provider te wachten met een apart emailadres maar mijn andere adres is op het huisadres geregistreerd dus daar heb ik niet zo veel aan.
(kijkt in glazen bol*) ZZP en waarschijnlijk geen eigen domein mailadres maar een @online.nl ? dat is dan niet handig om van provider te veranderen (wat nu bedrijfspand en huisadres met registratie te maken hebben ....?) Online gebruik volgens mij het KPN netwerk en niet overal kan je zomaar switchen van netwerk/provider als deze niet beschikbaar is ?

[ Voor 84% gewijzigd door Breezers op 10-09-2015 16:21 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:43
LotteM schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:27:
Klop je postcode en huisnummer in sites als internetten.nl of breedbandwinkel.nl en sorteer
op snelheid cq maandbedrag.
Maak je keuze en klaar.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:42
Ik zou inderdaad gewoon de smartphone via usb koppelen (of tetheren bij kort gebruik) aangezien data toch nihil is. Emailprovider valt wel te regelen of gewoon @outlook of @gmail.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning