Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie, max 1000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk voor de studie. Gezien ik een technische studie doe moet ik ook redelijk zware programma's draaien. Een goede processor en videokaart zijn dus vereisten. Thuis zal ik de laptop vooral gebruiken voor het surfen op internet, muziek, word en misschien af en toe een game.
Windows is tevens een vereiste en ik prefereer een scherm van 15 inch.

Wat is je budget?
1000 euro. Minder is altijd mooi meegenomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik moet de laptop elke dag mee naar de studie nemen. Een zware en dikke (game)laptop valt dus af.
Lange accuduur is een pré.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, eigenlijk niet. Liever wel een laptop die bij een (redelijk) bekende winkel/webshop te verkrijgen is. Dit zodat, mocht er bijvoorbeeld iets stuk gaan dat dan een reparatie snel en goed geregeld is.

Verdere eisen (liggen wellicht voor de hand)
- Een SSD zou fijn zijn
- Geruisloos
- Mooi uiterlijk is leuk meegenomen

Alvast bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 15:59 ]

Verwijderd

Welke grootte denk je aan, en wat heb je zelf al gevonden ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:23:
Welke grootte denk je aan, en wat heb je zelf al gevonden ?
15 inch, 14 inch zou ook nog kunnen. Heb zelf natuurlijk ook rond gekeken, een Asus of Acer komt wel in de buurt, maar een echte droomlaptop voor de prijs en eisen heb ik nog neit gevonden.

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Ik denk niet dat de meeste mensen op dit forum van deze topic's houden, misschien eerst zelf op onderzoek uit in plaats van hier te vragen welke optie het beste is?

Er zijn 101 verschillende laptops, van allerlei bekende merken. Hier kun je zelf wel wat tussen vinden, aangezien een laptop van 1000 euro wel geleverd wordt met een videokaart.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:24:
[...]

15 inch, 14 inch zou ook nog kunnen. Heb zelf natuurlijk ook rond gekeken, een Asus of Acer komt wel in de buurt, maar een echte droomlaptop voor de prijs en eisen heb ik nog neit gevonden.
TheunG schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:24:
Ik denk niet dat de meeste mensen op dit forum van deze topic's houden, misschien eerst zelf op onderzoek uit in plaats van hier te vragen welke optie het beste is?

Er zijn 101 verschillende laptops, van allerlei bekende merken. Hier kun je zelf wel wat tussen vinden, aangezien een laptop van 1000 euro wel geleverd wordt met een videokaart.
Dit dus..

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:24:
[...]

Ik zal je even op weg helpen:

http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Ga naar de pricewatch, dan zie je links allemaal filters staan. Vul je wensen in en kijk dan welke laptops je overhoudt. Ga op basis daarvan wat reviews lezen en kom dan hier terug met wat je gevonden hebt.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ho ho, dat heb ik dus wel gedaan. Ik heb ook bij de pricewatch gekeken en dergelijke, maar dan haak ik bij een laptop toch snel af als hij aan 1 eis niet voldoet of ik zie een review waarbij iemand schrijft dat bijv. de accuduur erg laag is of dat de laptop veel herrie maakt en dergelijke.

Ik heb nogal eens eens een foute keuze gemaakt wat betreft het kiezen van een laptop en die maak ik niet graag opnieuw. Dus vraag ik hier om hulp. Met enkel het bekijken van reviews en specificaties voel ik me niet zeker genoeg om een laptop aan te schaffen.

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Accu duur hangt natuurlijk af van verschillende factoren:
  • Grote van capaciteit (brengt extra gewicht met zich mee)
  • Gebruik van de laptop (iedere dag 8 uren, is wat anders dan 8 uren in de week)
  • Gebruiksinstellingen (helderheid, prestaties van processor etc.)
  • Processor uitvoering (nieuwere generatie is zuiniger)
  • Resolutie (hoe hoger, hoe meer gebruik)
Je moet deze punten van elkaar afstrepen en kijken welke zwaarder meetellen. Je krijgt natuurlijk nooit de droom laptop voor 1000 euro, dan moet je toch ook al snel denken aan een droomprijs van 1500-1800 euro.

Als je dit hebt gedaan kun je nog een rond gaan kijken wat belangrijker is voor jou, dan in plaats van hier een topic starten en mensen snel de mond te snoeren.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer hier helemaal niemand de mond te snoeren. Je komt met een vooroordeel en dat probeer ik enkel te weerleggen. Ik ben al een aantal dagen opzoek, ik heb middagen lang op websites gekeken (ook bij de aanschaf van m'n vorige laptop) en ik kom er gewoon niet uit. Dat ik hier dan om wat advies en tips vraag is dan verboden?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar een 2e hands Macbook. Met wat zoeken heb je een 13" of 15" MBPr. Met ssd, dus licht, snel en stil zoals je wilt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:47:
Ik probeer hier helemaal niemand de mond te snoeren. Je komt met een vooroordeel en dat probeer ik enkel te weerleggen. Ik ben al een aantal dagen opzoek, ik heb middagen lang op websites gekeken (ook bij de aanschaf van m'n vorige laptop) en ik kom er gewoon niet uit. Dat ik hier dan om wat advies en tips vraag is dan verboden?
Als je al je wensen in 1 laptop wilt hebben, dan moet je die zelf samenstellen. En dan kom je er waarschijnlijk niet met 1000 euro.
En lees anders even het http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1502290

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:57:
Kijk eens naar een 2e hands Macbook. Met wat zoeken heb je een 13" of 15" MBPr. Met ssd, dus licht, snel en stil zoals je wilt.
Dank voor je bericht, alleen was ik vergeten te zeggen dat het een Windows moet zijn. De programma's die ik moet draaien voor mijn studie werken namelijk niet (goed) op IOS. Mijn excuses.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:00:
[...]

Dank voor je bericht, alleen was ik vergeten te zeggen dat het een Windows moet zijn. De programma's die ik moet draaien voor mijn studie werken namelijk niet (goed) op IOS. Mijn excuses.
Geen probleem hoor, Macbooks draaien op OS X, geen IOS ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:01:
[...]

Geen probleem hoor, Macbooks draaien op OS X, geen IOS ;)
Dat bedoel ik ja ;)

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:29:
Ho ho, dat heb ik dus wel gedaan. Ik heb ook bij de pricewatch gekeken en dergelijke, maar dan haak ik bij een laptop toch snel af als hij aan 1 eis niet voldoet of ik zie een review waarbij iemand schrijft dat bijv. de accuduur erg laag is of dat de laptop veel herrie maakt en dergelijke.

Ik heb nogal eens eens een foute keuze gemaakt wat betreft het kiezen van een laptop en die maak ik niet graag opnieuw. Dus vraag ik hier om hulp. Met enkel het bekijken van reviews en specificaties voel ik me niet zeker genoeg om een laptop aan te schaffen.
Dat je middagen hebt lopen kijken blijkt niet uit je startpost. Dan zou je denken dat je iig iets concreets hebt (wat komt er het dichtst bij je droomlaptop?). Als jij je eisen in de pricewatch invult en er komt geen laptop uit dan bestaat hij niet en zul je dus iets aan moeten passen. Je kan iig kijken naar een laptop met HDD en die zelf vervangen voor een SSD bijvoorbeeld. Of kijk eens rond op marktplaats.

Het lijkt misschien of mensen je niet willen helpen, maar we kunnen je pas helpen als je zelf eerst met voorbeelden komt. Bijvoorbeeld je eis dat hij er mooi uit moet zien, dat kunnen wij onmogelijk voor je bepalen.

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:47:
Wat we bedoelen is wat heb je gevonden bij dat zoeken? Post eens wat linkjes uit de PW van laptops die in de buurt komen maar het (net)niet zijn en waarom, dan kunnen wij van daaruit verder proberen jou te helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal later vandaag even wat voorbeelden plaatsen, via telefoon is dat toch een groter karwei ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er gewoon nog steeds niet uit. Het is echt keuzes maken voor dit budget en ik weet niet welke keuze.

Dus ik vraag nogmaals om een beetje hulp.

Zoals geschreven heb ik voor mijn studie dus een laptop nodig, goede videokaart en 8 gb ram.
De rest is in te vullen.

Is het het verstandigst om bijv voor mijn budget en eisen:
- geen ssd te nemen?
- een mindere processor te nemen? (dus geen quadcore en een simpele van 2,2 ghz ofzo)
- in te leveren in schermdiagonaal? Dus misschien voor een 13 inch te gaan. Vind dat persoonlijk echt heel klein..
- in te leveren in het gewicht en de dikte

Ik hoor het graag en ik hoop echt dat iemand me uit de brand kan helpen

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:45
Een laptop die geruisloos, dun en licht is EN ook nog eens een goede videokaart heeft zal erg lastig worden, deze produceren uiteraard meer warmte (moet worden afgekoeld = lawaai, ook is de laptop dan vaak dikker door het koelsysteem). Bij mij in de klas hebben meerdere studenten de Y50, prima ding, niet heel dik, maar wel maar een slot voor een HDD, dus een HDD en een SSD gaat lastig worden.

Verwijderd

Die Lenovo en Asus N551JX zijn prima apparaten. Voor 1000 euro ga je op dit moment niet veel beters vinden qua hardware en bouwkwaliteit.
Een SSD kun je altijd nog later inbouwen, dus de keuze lijkt mij niet heel lastig.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon lekker de Asus UX305: pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC008P

Lekker licht, ideaal om iedere dag mee naar school te nemen. Lange accuduur (9 uur bij browsen). Het kleine scherm wen je wel aan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ramon schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:55:
Gewoon lekker de Asus UX305: pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FC008P

Lekker licht, ideaal om iedere dag mee naar school te nemen. Lange accuduur (9 uur bij browsen). Het kleine scherm wen je wel aan.
Gelukkig is de Core-M processor ook lekker snel met wat TS wil gaan doen :+

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:42:
Die Lenovo en Asus
zijn prima apparaten. Voor 1000 euro ga je op dit moment niet veel beters vinden qua hardware en bouwkwaliteit.
Een SSD kun je altijd nog later inbouwen, dus de keuze lijkt mij niet heel lastig.
Ik sluit me hierbij aan. Bij de Asus kan je zowel een hdd als een ssd inbouwen. Dat zou mijn keuze zijn.

Zoals anderen ook al zeiden is het zo dat je voor jouw budget simpelweg niet alle eisen kan vervullen die je stelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Volkan1984 op 14-09-2015 11:19 ]

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 04:12
pwillemske schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:53:
[...]

Gelukkig is de Core-M processor ook lekker snel met wat TS wil gaan doen :+
Er is er ook gewoon een met i5 voor zijn budget hoor ;) Alleen nu even nergens verkrijgbaar...

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Die Lenovo Y50 is waarschijnlijk de meeste kracht die je gaat vinden voor 1000 euro bij de bekende merken. Eventueel kun je overwegen om het met minder grafische kracht te doen, want ik vraag me af of je dit echt nodig hebt. Ja, je gaat waarschijnlijk gpu-accelerated software draaien. Maar je kunt je afvragen of je niet meekunt met een goedkopere gpu. Ik heb studenten gezien die gewoon 'zware' ontwerpsoftware draaien op de igpu.

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:34
Indien je net iets meer wilt uitgeven zou je ook de: pricewatch: MSI Gaming Series GP60 2QF-1094NL kunnen overwegen.

Deze 2 weken geleden aangeschaft, is stil, snel en draait prima de zware programma's. Met SSD en extra HD en I7 CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Volkan1984 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:54:
[...]
Zoals anderen ook al zeiden is het zo dat je voor jouw budget simpelweg niet alle eisen kan vervullen die je stelt.
Dat snap ik en daarom moet ik een afweging maken in wat ik ga inleveren. Dat vind ik met mijn geringe kennis en kieskeurigheid nog een lastige taak.

Ik heb de Asus even in de winkel bekeken en ik moet helaas zeggen dat hij wel erg dik is. Dat wordt weer een gedoe met meenemen e.d.

Zelfde geldt voor de MSI, @Fresno.

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor nu de volgende modellen gevonden en ik denk dat ik daar gewoon een keuze uit ga maken:

- pricewatch: Asus Transformer Book TP500LB-DN024H

- http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications (kon deze niet in de pricewathc vinden).'

Beide laptops zelfde processor, het is weliswaar geen quadcore, maar heeft toch standaard 2,4 Ghz (lijkt me ruim voldoende en ook redelijk voor dit budget, of niet?)

De transformerbook heeft een iets betere videokaart, gezien het getal hoger is. Echter twijfel ik of deze videokaart goed genoeg is voor de programma's (matlab, labview, endnote etc.) die ik straks moet draaien. Iemand die hierin mij wat advies kan geven?

Transformerbook heeft enkel cache-ssd en de andere asus heeft gewoon 256 gb.

Voor de rest zijn de notebooks ongeveer gelijkwaardig. De transformerbook heeft dan wel een touchscreen en is 0,3 cm dunner, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan.

Het is dus kiezen tussen of een (iets) betere videokaart, de transformerbook dus, of meer ssd, de eerste asus (scheelt ook nog eens 50 euro)

Wie o wie is bereid om mij te helpen met m'n keuze? En mocht ik volgens jullie nou helemaal de verkeerde keuze maken, laat het alsjeblieft weten. Ik ben namelijk erg bang om opnieuw een verkeerde keuze te maken in de aanschaf van een laptop.

Dank!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mijn mening (en doe er mee wat je wilt):

- Een laptop zonder SSD elke dag meenemen is gewoon zelfmoord. Je wéét dan gewoon dat de HD op gegeven moment ermee op houdt. Kies dus een exemplaar met een SSD.
- Het is nog steeds onduidelijk wat de "redelijk zware technische programma's" nou zijn.
- Die 15" is leuk maar ik denk dat je daar niet gelukkig van gaat worden als je dat iedere dag moet meesjouwen. Kies dus een kleinere en koop voor langdurig werken thuis een los scherm.

Is dit niet iets? pricewatch: HP Spectre x360 - 4031nd Qua CPU performance zit er tussen die twee opties van jou en deze HP nauwelijks verschil.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 15-09-2015 19:24 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• PurpleApeGaming
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-11 13:45
pricewatch: BTO X-BOOK 17CL68

Komt dat een beetje in de buurt? Er is ook een 15 inch variant. 15 inch is dag prima mee te zeulen.

Wellicht iets hoger dan je budget maar daar zal je geen spijt van krijgen

[ Voor 6% gewijzigd door PurpleApeGaming op 19-09-2015 22:28 ]

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:03

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Ben het met Ramon eens, probeer wat specifieker te zijn in wat je met de computer moet doen. Weet je dit zelf nog niet (kan ik mij voorstellen, mocht je aan het begin van een studie staan), dan zal je opleiding daar vast iets over specificeren.

Komen we erachter dat je gewoon een tekstverwerker zoekt, en dat die technische programma's helemaal niet op je laptop hoeven te draaien (ook hier: wat specificeert je opleiding???) dan wordt je processor, en de laptop een stuk lichter en veert gelijk ook je accuduur op. Moet je wel technische berekeningen kunnen uitvoeren, stel jezelf dan de vraag of dit op de laptop moet kunnen, of dat je daar gewoon een desktop voor neer kunt zetten.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Verwijderd

Voordat je een laptop aanschaft en ze vergelijkt zou ik eerst eens de specificaties dus de benchmarks van de processer en dergelijke checken. Dit kan op https://www.cpubenchmark.net/, hoe hoger dus hoe beter

Veel succes!!
Pagina: 1