• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Korte vraag, hoe functioneert WhatsApp in combinatie met duo-sim, niet dual-sim? Dus één mobiel nummer met twee simkaarten in een tweetal mobiele telefoons. Bijvoorbeeld Facebook Messenger en een Gmail zullen hier geen problemen mee hebben en alle berichten zullen op beide telefoons zichtbaar zijn. Maar ik vrees dat WhatsApp het bericht lokaal opslaat bij de eerste telefoon die het bericht 'opent'. Waardoor dit bericht niet meer op telefoon 2 binnenkomt en je dus 'gebroken' gesprekken krijgt, iets wat niet de bedoeling is. Kan iemand hier een licht op schijnen?

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:59
WhatsApp kan per nummer maar op 1 enkel toestel tegelijk aangemeld zijn.
Wat jij wilt is dus niet mogelijk.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Bij WhatsApp vul je je mobiele nummer in, en krijg je op dat mobiele nummer een bevestiging, zodat zij weten dat jij het juiste nummer gebruikt.

Je zult constant opnieuw dat ene mobiele nummer in moeten vullen, deze accepteren via dat mobiele nummer.

Het is wel mogelijk, alleen moet je constant het mobiele nummer aanpassen. Je zult geen gebroken gesprekken krijgen, wel foto's die blurred zijn.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:12
TheunG schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:18:
Je zult geen gebroken gesprekken krijgen, wel foto's die blurred zijn.
Dat krijg je wel, de berichten staan alleen op de telefoon waar ze binnen gekomen zijn.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• TheunG

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

LordSinclair schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:37:
[...]

Dat krijg je wel, de berichten staan alleen op de telefoon waar ze binnen gekomen zijn.
Dat zou best wel kunnen, dan heb ik mij hierin vergist. Dan heb ik dus meerdere keren een back-up geopend na het wijzigen van telefoons.

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:12
TheunG schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:42:
[...]

Dat zou best wel kunnen, dan heb ik mij hierin vergist. Dan heb ik dus meerdere keren een back-up geopend na het wijzigen van telefoons.
Het kan inderdaad wel door middel van de backups, maar dat lijkt mij redelijk veel werk voor deze situatie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
TheunG schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:18:
Bij WhatsApp vul je je mobiele nummer in, en krijg je op dat mobiele nummer een bevestiging, zodat zij weten dat jij het juiste nummer gebruikt.

Je zult constant opnieuw dat ene mobiele nummer in moeten vullen, deze accepteren via dat mobiele nummer.

Het is wel mogelijk, alleen moet je constant het mobiele nummer aanpassen. Je zult geen gebroken gesprekken krijgen, wel foto's die blurred zijn.
Het mobiele nummer verandert dus niet, het zijn twee mobieltjes met hetzelfde mobiele nummer, waarbij slechts 1 van de 2 tegelijk actief is. Maar zoals ik jouw verhaal begrijp zou ik telkens hetzelfde mobiele nummer moeten bevestigen.
LordSinclair schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:46:
[...]

Het kan inderdaad wel door middel van de backups, maar dat lijkt mij redelijk veel werk voor deze situatie.
Dat lijkt me ook iets teveel werk, tenzij dit geautomatiseerd kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door ormagon op 10-09-2015 15:51 ]

• TheunG

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

ormagon schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:50:
[...]

Het mobiele nummer verandert dus niet, het zijn twee mobieltjes met hetzelfde mobiele nummer, waarbij slechts 1 van de 2 tegelijk actief is. Maar zoals ik jouw verhaal begrijp zou ik telkens hetzelfde mobiele nummer moeten bevestigen.

[...]

Dat lijkt me ook iets teveel werk, tenzij dit geautomatiseerd kan worden.
Klopt wat je zegt over de eerste quote, de tweede is natuurlijk persoon. Met technologie is alles mogelijk alleen het vergt tijd en je wilt natuurlijk voor een snelle oplossing gaan.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
TheunG schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:54:
[...]

Klopt wat je zegt over de eerste quote, de tweede is natuurlijk persoon. Met technologie is alles mogelijk alleen het vergt tijd en je wilt natuurlijk voor een snelle oplossing gaan.
Ze zullen vrij intensief door elkaar gebruikt worden. Als het veel tijd kost om het eenmaal op te zetten is dat echt geen probleem. Als het elke keer dat ik van telefoon wissel veel tijd kost is het geen optie.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 22:13
Ik zou gewoon op één telefoon whatsapp installeren dan, en dan maar voor lief nemen dat wanneer je de andere gebruikt dus je berichten mist..

Home Assistant configuratie

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Tijdje geleden geprobeerd, en Whatsapp zegt gewoon: "deactiveer dit op de ene telefoon om het op de andere te gebruiken". Het zit gewoon niet in hun architectuur om het toe te staan.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-11 23:50

DukeBox

loves wheat smoothies

BartV schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:17:
WhatsApp kan per nummer maar op 1 enkel toestel tegelijk aangemeld zijn.
Wat jij wilt is dus niet mogelijk.
Met android en een samsung kun je er wel 2 tegelijk draaien door een van de simkaarten toe te wijzen aan knox.
Ah.. duo/dual.. las er overheen. Wat jij wilt is geen probleem.. de laatste die online komt is leading. Niet anders dan met je tel. nummer zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door DukeBox op 10-09-2015 16:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:14
Er is nu toch ook een browsermogelijkheid bij WhatsApp?
Dan zou je op een van de toestellen vanuit de mobiele browser kunnen werken.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat is ook geen oplossing aangezien het alleen werkt als de telefoon met WhatsApp online is. En dat wordt ook weer een probleem in combinatie met een Duo-SIM.

Aangezien het niet mogelijk is om twee backupbestanden te 'mergen' denk ik dat er niets anders opzit dan eerder is aangegeven: accepteren dat je het op het tweede toestel tijdelijk moet doen zonder WA.

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Topicstarter
Hmm, vervelend. Beetje een mankement in het ontwerp van WhatsApp. Ik ga even rustig bedenken hoe ik dit ga oplossen, mocht ik iets bedenken/vinden zal ik het hier posten. Bedankt voor het meedenken.

• Billy T
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-07 13:25
Hoi, ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik het een smartphone en een standalone smartwatch. Die watch is dus eigenlijk een telefoon om je pols. Ik heb van KPN een duo card gekregen omdat het me erg handig leek om te beeldbellen via mijn watch. Met Watsapp kan dat dus niet, ik heb net skype geinstalleerd en dat gaat wel. Maar ook voor whatsapp berichten is het een flinke teleurstelling dat dit niet werkt.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:24
Billy T schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:12:
Hoi, ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik het een smartphone en een standalone smartwatch. Die watch is dus eigenlijk een telefoon om je pols. Ik heb van KPN een duo card gekregen omdat het me erg handig leek om te beeldbellen via mijn watch. Met Watsapp kan dat dus niet, ik heb net skype geinstalleerd en dat gaat wel. Maar ook voor whatsapp berichten is het een flinke teleurstelling dat dit niet werkt.
Dat komt gewoon omdat whatsapp aan je telefoonnummer zit en niet aan een account.
Stel je voor dat iemand 5 jaar geleden whatsapp op een telefoon had staan. Maar die heeft dat abonnement opgezegd zonder nummerbehoud. Na 2 jaar wordt dat nummer vrijgegeven en nu heb jij dat nummer.
Als diegene zijn oude telefoon uit de lade vist en aan zet, komen daar ineens al jouw whatsapp berichten op binnen.

TheS4ndm4n#1919

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11 19:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

RocketKoen schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Dat komt gewoon omdat whatsapp aan je telefoonnummer zit en niet aan een account.
Stel je voor dat iemand 5 jaar geleden whatsapp op een telefoon had staan. Maar die heeft dat abonnement opgezegd zonder nummerbehoud. Na 2 jaar wordt dat nummer vrijgegeven en nu heb jij dat nummer.
Als diegene zijn oude telefoon uit de lade vist en aan zet, komen daar ineens al jouw whatsapp berichten op binnen.
ook niet helemaal waar want de beveiligingssleutel end 2 end dien je dan alsnog te hebben ;)

Speedtouch freak

• Billy T
"Dat komt gewoon omdat whatsapp aan je telefoonnummer zit en niet aan een account." Even voor de duidelijkheid, ik heb dus 1 telefoonnummer en twee devices.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49

Rannasha

Does not compute.

Billy T schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:19:
"Dat komt gewoon omdat whatsapp aan je telefoonnummer zit en niet aan een account." Even voor de duidelijkheid, ik heb dus 1 telefoonnummer en twee devices.
WhatsApp beperkt zich tot 1 apparaat per account / telefoonnummer. Om WA op andere apparaten te gebruiken (bv op de computer), heb je altijd het hoofd-apparaat nodig dat op hetzelfde netwerk zit. De communicatie loopt vervolgens altijd via het hoofd-apparaat.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Billy T
Ja dat heb ik inmiddels ook uitgevonden. Dank voor je antwoord. Erg jammer en ik zie het nut er niet zo van in, maar het zal er wel zijn.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Telegram kan je wel op meerdere devices gebruiken.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:11

Reneger

Wie? IK?

Ik heb een zakelijk VoIP nummer. Komt gewoon binnen op mijn mobiel. Om toch klanten te kunnen bedienen heb ik naast Whatsapp (gekoppeld aan mijn 06) Whatsapp for business erbij gezet. Kan je volgens mij zonder enig probleem gebruiken, ook als particulier.

Verwijderd

Reneger schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:14:
Ik heb een zakelijk VoIP nummer. Komt gewoon binnen op mijn mobiel. Om toch klanten te kunnen bedienen heb ik naast Whatsapp (gekoppeld aan mijn 06) Whatsapp for business erbij gezet. Kan je volgens mij zonder enig probleem gebruiken, ook als particulier.
Das nog steeds geen oplossing voor whatsapp dubbel hebben, een nummer met exact dezelfde info in 2 toestellen. Dat kan niet bij whatsapp, en thats it. Ik heb ook nooit een aankondiging gezien dat ze van plan zijn dat wel in te gaan voeren. Is met end-to-end encryptie ook wat lastiger opzetten.

• rfbonte
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Werkt dit?
De telefoon die je niet gebruikt zet je op vliegtuig stand, en daarna zet je wifi aan. Bellen via wifi heb je uit staan.
Whatsapp op je primaire telefoon.
Die werkt via wifi.

Op je 2e telefoon zet je vliegtuig stand uit je telefoontjes komen nu daar binnen op deze 2e telefoon gebruik je Whatsapp web.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we deze oude koe weer terug in de sloot leggen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.