Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 22:23

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Ik zoek een?
Een vervanger voor mijn half overleden iPhone 4S, maar geen enkele voorkeur voor merk of OS.

Wat is je budget?
Budget is voor mij niet relevant. Iets moet het geld waard zijn, maar dat is nog niet zo simpel. Verderop zal ik mijn dilemma wat meer uiteenzetten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben niet bepaald een heavy user. Ik bel er natuurlijk mee! :) Hoofdzakelijk gebruik ik hem voor: agenda, e-mails lezen (schrijven vind ik maar onhandig op een telefoon), foto's maken (degelijke foto's en video's vind ik wel belangrijk), WhatsApp, Spotify (!!!), navigatie (Google Maps), Facebook en websites als Tweakers bezoeken. Weinig tot geen spelletjes, geen Netflix, misschien af en YouTube. Dan heb je 90% van de activiteiten wel gehad.

Wat heb je zelf al gevonden?
Samung Galaxy S6, Apple iPhone 6S, Lumia 640 en Lumia 930.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals gezegd zoek ik een vervanging voor mijn iPhone 4S. Deze is, al een tijdje, toe aan vervanging. Heb ik klachten over Apple? Nee. Heb ik problemen met een ander OS en merk? Nee. Dus de opties liggen open voor mij.

De reden dat dit nog niet gebeurd is, is omdat ik wacht op DE nieuwe telefoon. Die komt alleen steeds maar niet. Ter illustratie: hartstikke leuk die iPhone 6S, maar het ziet er voor mij nog steeds hetzelfde uit als mijn iPhone 4S, alleen groter en sneller. Wat logisch is omdat iOS natuurlijk steeds universeel geüpdate wordt. Maar het zorgt ervoor dat ik geen €800 wil betalen voor "meer van hetzelfde". Daarnaast ga ik ook afscheid nemen van mijn MacBook (na 7 jaar) en heb ik verder geen Apple producten meer in huis.

Eigenlijk zeg ik daarom, en vanwege de prijs, 'nee' tegen Apple.

Ik heb dan nog vier keuzes voor mezelf openstaan:
Samsung Galaxy S6 en de Edge of een van de Microsoft Lumia modellen 640 of 930.

Samsung Galaxy S6 en Edge zijn natuurlijk vlaggenschepen.
Ik vind het ook wel een mooi ding, mooi scherm, camera is ook goed.
Daarentegen wel prijzig (€500 - €600) t.o.v. de Lumia's (€150 - €335).
Ben alleen niet zo'n enorme fan van Android, al zeg ik dat enkel op basis van "het in mijn handen hebben van iemand anders zijn telefoon voor een paar minuten". Ik vind het erg chaotisch en rommelig allemaal. En wat ik fijn vind aan iOS is dat het altijd universeel up to date is. De lekken in Android vind ik allemaal een beetje tricky.

De Lumia's vind ik ook erg leuk om te zien. Weet niet goed of Windows Phone prettig werkt, maar ik hoor er bijzonder weinig negatiefs over. In combinatie met Windows 10 in huis lijkt de communicatie tussen telefoon en computer ook goed te komen. Gezien ik ook geen heavy user ben en eigenlijk alleen een degelijke camera prefereer, denk ik dat deze modellen prima presteren voor mij.
Gaat Windows 10 ook op de Lumia 640 en 930 draaien?

Zou ik er verstandig aan doen om nu lekker "goedkoop" een Lumia 640 te nemen zodat ik volgend jaar naar een duurder vlaggenschip kan overstappen (mocht die er dan zijn)?
Of zeggen jullie, als geld dan toch niet zo'n issue is, dan is een Galaxy S6 (Edge) gewoon meer waar voor je geld?

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:30

P_Tingen

omdat het KAN

Met een S6 zit je vast aan Android, waar je niet erg gecharmeerd van bent. Gezien je geplande activiteit zou ik neigen naar een Lumia. Het scherm van de 7-serie is beter dan die van de 6-serie (Amoled versus LCD). Camera van 6- en 7- serie zijn gelijkwaardig.

De windows phones zullen in de komende tijd updates krijgen (ja, Win10 komt ook naar 640). Welke de beste camera heeft durf ik niet te zeggen, op papier lijkt die van de 930 hands-down beter.

... en gaat over tot de orde van de dag

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Ik heb zelf inderdaad een lichte voorkeur voor de Lumia 930.

Zoals in mijn pleidooi al naar voren komt, ik heb niet echt een power monster nodig. Ik speel geen dikke 3D games ofzo.
Wat zouden mijn beweegredenen zijn om voor een Galaxy S6 (Edge) te gaan? Die dus ongeveer €200 meer kost dan de Lumia 930.

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Geruchten zeggen dat de nieuwe lumia's in oktober uitkomen, samen met de nieuwe band en surface pro.

Qua navigatie, je hebt geen google maps op windows phone. Je hebt wel here drive+, die ik persoonlijk minstens net zo goed vind werken(en het voordeel heeft van offline maps).

Als je puur naar het toestel met de beste camera kijkt lijkt me de lumia 1020 een goede optie, maar dat is al een redelijk oud toestel.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Ohja, ik zie inderdaad dat eind deze maand / begin volgende maand de nieuwe vlaggenschepen van Microsoft verwacht worden. Wat kosten deze nieuwe topmodellen doorgaans?

Ik neem overigens aan dat de oudere toestellen dan weer een tikkie goedkoper worden?

[ Voor 20% gewijzigd door MarvinJames op 10-09-2015 19:52 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De topmodellen van Windows Phone kosten evenveel, als de topmodellen van andere merken, onze eerste Lumia 920 kostte destijds €599 in Duitsland. Wel zakken ze wat sneller in prijs, dan bijv. iPhones. De 930 is nu dan ook zo voordelig, omdat hij al ruim 'n jaar op de markt is, en in de VS nog langer, als Lumia Icon.
Hou er bij 't vergelijken van 640 en 930 trouwens rekening mee, dat de 640 een budget model is, die weliswaar heel veel biedt voor z'n prijs, maar dat de 930 'n (ex)-flagship is, die oorspronkelijk veel duurder was en dan ook op alle fronten meer biedt, sneller, betere camera, mooier scherm, etc.

Verwijderd

Ik heb altijd een iPhone gehad, toen een 930 en nu een S6. De Lumia is een fantastisch toestel en WP werkt prima, tenzij je exotische apps gebruikt. Het grote nadeel aan de 930 vind ik dat deze echt niet fijn in de hand ligt. Het toestel is groot en hoekig en als je wat kleinere handen hebt dan voelt dit zeer onprettig. Op dit na was het een uitstekend toestel.

Zelf vond ik Android ook rommelig maar ik moet zeggen dat 5.1 erg prettig werkt. Het biedt meer features dan iOS en is goed doordacht. Ik had de S6 gekocht om uit te proberen en het toestel bevalt erg goed.

Als de 930 niet onprettig in je hand ligt heb je voor een mooie bedrag een top toestel. De S6 is 2x zo duur en ligt stuk fijner in de hand. Qua performance is de 930 niet echt langzamer dan de S6.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel :)

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Merci allen voor de nuttige en "ongekleurde" meningen. Gelukkig alleen meningen en informatie op basis van puur ervaring en gebruik.

Ik weet bijna zeker dat het nu een Lumia 930 gaat worden.
De S6 vind ik echt nog te duur.
De iPhone 5S overwoog ik ook nog, maar die is ook nog steeds 2x zo duur als de Lumia 930 en is het daardoor niet waard voor mij.
Nu kan ik dan nog eens een ander Mobile OS ervaren.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Ter informatie: het is inderdaade de Lumia 930 geworden. Ik weet dat Microsoft volgende week met een nieuw vlaggenschip komt, maar ik wil sowieso niet de volle mep betalen voor een telefoon waarvan ik niet weet of ik er tevreden mee ga zijn. Daar eerst even de Nokia 930.

Ik zal zeker mijn ervaringen delen. Immers heb ik enkel iPhones gehad als smartphones, geen enkel ander merk. Dus dat lijkt mij zeer interessant om te beschrijven.

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:48
En? Hoe bevalt het?
Ik ben ook sinds het verschijnen van de 3G een iOS-gebruiker. Maar de iphone 6 en zelfs de 2 jaar oude 5s zijn beide eigenlijk gewoon te duur. Aangezien mijn iphone de stoeprand niet leuk vond heb ik om dit moment een HTC te leen, maar in het gebruik vind ik android verschrikkelijk (kan nu uitgebreid vertellen waarom, maar android gaat het niet worden).
Ik ben dus wel heel benieuwd naar de 930...
Pagina: 1