Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, Microsoft Office en andere dagelijkse dingen (webbrowsen, muziek luisteren etc).
Ik speel op het moment de volgende games: Rocket League, FIFA 15, Guild Wars 2.
Ik heb op GTA V, op mijn huidige systeem draai ik deze met alles op low om een fatsoelijke FPS te halen. Ik de toekomst ben ik van plan FIFA 16 te gaan spelen. Ik wil wel graag een goede videokaart hebben om ook andere spellen goed te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000 euro exclusief assemblage en verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
De volgende componenten neem ik mee naar mijn nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie de samenstelling onder aan deze post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb het liefst een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een strakke, stille behuizing. Zelf vind ik de volgende behuizing erg gaaf. Pin jezelf er niet op vast dat het persee deze behuizing moet zijn. Ik sta open voor tips!
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet van plan. Als de mogelijkheid er is is het leuk, maar zeker geen must-have.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik verwacht van jullie feedback op het door mijn samengestelde systeem. Mogelijk weten jullie nog verbeterpunten/alternatieven voor het samengestelde systeem.
Wat heb ik al zelf samengesteld?
Op het moment heb ik het volgende samengesteld:
Tweede samenstelling:
Ik heb voor 16GB Ram gekozen zodat ik sowieso genoeg heb. Puur om wat meer 'future-proof' te zijn of is 8GB ook meer dan voldoende? Verder heb ik in mijn huidige systeem nog een HDD zitten die ik kan overzetten. Echter heb ik 1.5TB aan externe opslag liggen waardoor ik nog niet zeker weet of ik hem wel overzet. Mijn HDD is nu al maanden leeg omdat ik mijn externe schijven gebruik.
Iemand nog op of aanmerkingen op dit systeem?
Groet,
JST94
- Update 10/09/15 - 14:13
Toegevoegd welke games ik speel en welke ik denk te gaan spelen.
- Update 10/09/15 - 15:29
Kleine aanpassing op CPU en Moederbord om de prijs wat naar beneden te halen.
- Update 10/09/15 - 15:36
Kleine update bij RAM-modules. Deze waren niet DDR3, nu wel.
- Update 10/09/15 - 15:39
Behuizing toegevoegd aan uiteindelijke samengesteld systeem.
- Update 11/09/15 - 10:37
Tweede samenstelling toegevoegd. Wellicht wat meer 'future-proof'?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen, Microsoft Office en andere dagelijkse dingen (webbrowsen, muziek luisteren etc).
Ik speel op het moment de volgende games: Rocket League, FIFA 15, Guild Wars 2.
Ik heb op GTA V, op mijn huidige systeem draai ik deze met alles op low om een fatsoelijke FPS te halen. Ik de toekomst ben ik van plan FIFA 16 te gaan spelen. Ik wil wel graag een goede videokaart hebben om ook andere spellen goed te kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000 euro exclusief assemblage en verzendkosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
De volgende componenten neem ik mee naar mijn nieuwe systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 309,- | € 309,- |
| 1 | Logitech Z-10 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | CM Storm QuickFire XT - Brown Switch | € 80,- | € 80,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart + Cable for Windows | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Logitech G35 Gaming Headset | € 108,- | € 108,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 602,90 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Zie de samenstelling onder aan deze post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb het liefst een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een strakke, stille behuizing. Zelf vind ik de volgende behuizing erg gaaf. Pin jezelf er niet op vast dat het persee deze behuizing moet zijn. Ik sta open voor tips!
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,95 | € 107,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 107,95 | |
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Niet van plan. Als de mogelijkheid er is is het leuk, maar zeker geen must-have.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik verwacht van jullie feedback op het door mijn samengestelde systeem. Mogelijk weten jullie nog verbeterpunten/alternatieven voor het samengestelde systeem.
Wat heb ik al zelf samengesteld?
Op het moment heb ik het volgende samengesteld:
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 82,- | € 82,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 107,95 | € 107,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.026,70 | |
Tweede samenstelling:
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 258,90 | € 258,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS4C4G4D240FSA | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.154,70 | |
Ik heb voor 16GB Ram gekozen zodat ik sowieso genoeg heb. Puur om wat meer 'future-proof' te zijn of is 8GB ook meer dan voldoende? Verder heb ik in mijn huidige systeem nog een HDD zitten die ik kan overzetten. Echter heb ik 1.5TB aan externe opslag liggen waardoor ik nog niet zeker weet of ik hem wel overzet. Mijn HDD is nu al maanden leeg omdat ik mijn externe schijven gebruik.
Iemand nog op of aanmerkingen op dit systeem?
Groet,
JST94
- Update 10/09/15 - 14:13
Toegevoegd welke games ik speel en welke ik denk te gaan spelen.
- Update 10/09/15 - 15:29
Kleine aanpassing op CPU en Moederbord om de prijs wat naar beneden te halen.
- Update 10/09/15 - 15:36
Kleine update bij RAM-modules. Deze waren niet DDR3, nu wel.
- Update 10/09/15 - 15:39
Behuizing toegevoegd aan uiteindelijke samengesteld systeem.
- Update 11/09/15 - 10:37
Tweede samenstelling toegevoegd. Wellicht wat meer 'future-proof'?
[ Voor 70% gewijzigd door JST94 op 11-09-2015 10:37 ]