[IOS/ANdroid] Empires & Allies

Pagina: 1
Acties:

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
Website: https://www.zynga.com/games/empires-and-allies

Vroegahh was er al een facebook game met dezelfde titel.
Nu wil Zynga (sinds maart ofzo van dit jaar) de hegemonie van het wel bekende Clash of Clans doorbreken met deze heuse RTS game.

De setting:
De setting is een moderne wereld zoals we die hedentendage ook kennen.
Dus verwacht geen elven, orcs en rezuen maar tanks, vliegtuigen en meer an huidige oorlogstuig.

Ik begon in AFrkia met de singleplayer waar je een paar landen kan aanvallen. Het leuke is dat je ook terug aangevallen kan worden.
Tijdens deze missies krijg je resources waar er 4 van zijn: olie, geld en tech en staal (tech en staal krijg je later pas).

je kan zo natuurlijk je eigen units een beetje leren kennen en gebruiken.

Voor elke batle krijg je bevelpunten. Die kan je inzetten om bijvoorbeeld voor het gevecht los gaat, een paar A10 tankkillers los te laten op hun verdediging of een tomahawk raket op hun snuffert gooien.

Als je gebouwen van de vijand kapot maakt krijg je nieuwe bevelpunten, echter de krachten kosten elke keer dat je ze hebt gebruikt meer punten.

Het voordeel van deze game is dat het veel sneller gaat. Een legertje bouwen kost gemiddeld 5 minuten en je kan weer gaan.
Het bouwen van gebouwen kost nu (ik zit op hoofdkwartier lvl 11 van de 20) ongeveer 6 uur.

Nu vraag ik me af of er meer tweakers zijn die dit spelen.
En wellicht kunnen we een tweaker clan oprichten.

Het voordeel van een clan is namelijk dat je niet alleen units kan doneren (dat kan met de nieuwste update) maar je kan ook grondstoffen doneren.
Hierdoor kan je veel beter afspraken maken wanneer je wie wat gaat doneren zodat je samen een grote basis kan bouwen.

Mijn naam in de game is Clavenger.
ik zit nu nog in een clan, maar ik zou het leuk vinden om een tweakers clan te maken :)