Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Systemadmin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-11 14:16
Ik zoek een?
iPhone 6S of Samsung Galaxy S6

Wat is je budget?
Dat maakt niet veel uit, max tot de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er films op kijken maar ook spellen op spelen, ook gebruik ik het om nieuwes te lezen etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
iPhone 6S of Samsung Galaxy S6

Welke vragen heb je hier nog over?
Moet ik wachten op die nieuwe iPhone of gaan voor de Galaxy S6, ik ben radeloos. Ik ben eerder gegaan voor de Galaxy S4 en dat was een ramp omdat het toestel telkens vastliep en er voor Samsung rommel op stond. Ik heb altijd een iPhone gehad maar vind dat er nu eigenlijk niet heel veel nieuw bij is gekomen.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:17

P_Tingen

omdat het KAN

Zucht. Wat is dit nou weer voor topic?

Wat je wil kan op beide. Aangezien je slechte ervaringen hebt met Samsung en goede met Apple, vraag ik me in hemelsnaam af wat hier nog ingewikkeld aan kan zijn.

... en gaat over tot de orde van de dag

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:45
Met P_Tingen. Je zegt dat Samsung een drama is en je bent tevreden over Apple ... hoe moeilijk kan het dan zijn?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-11 20:36

Tammesp

Next is now

"Altijd vastliep"? Beetje vaag, heb je er wel naar gekeken of iemand gevraagd hoe dat misschien kan komen?

Maar voor de rest een beetje nutteloze topic dit ja.. beide telefoons zijn top toestellen. Al neig ik persoonlijk meer naar de Samsung toe.

Vertel eens waarom je de keuze tussen deze 2 toestellen nog niet gelukt is? ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• Fireblade75
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-07 14:59
Tja de iPhone 6s en de Galaxy S6 zijn wel heel verschillend.

De nieuwe iPhone heeft inderdaad niet heel veel nieuws, de camera is iets beter, de processor iets sneller en je hebt Force Touch. Maar als dat je niet echt overtuigd dan kun je ook nog meenemen dat Apple de iPhone wel 3 jaar ondersteund en voor de iPhone 6 gaan, die wordt nu namelijk ook nog 100 euro goedkoper.

Je kunt ook nog even verder kijken naar Android telefoons, binnenkort komt er weer een nieuwe Nexus 5, dan heb je niet zo veel voor geïnstalleerde apps die je toch niet gebruikt en dan heb je net als met de iPhone gegarandeerd snelle updates.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Beiden overpriced. Zou eens wat verder kijken dan deze flagships.

Verwijderd

Al een keuze kunnen maken?
Ik twijfel zelf ook tussen deze 2.
iPhone heeft in mijn ogen een fijner formaat, meer apps en betere updates.
De S6 heeft daarintegen weer een mooier scherm en betere camera.

Wel is het zo dat de S6 €450 kost en de iPhone 6S €860.
Dus ipv te gaan voor het betere iOS updatebeleid, zou ik voor dit verschil ook mijn hele toestel ieder jaar kunnen updaten.

Keuzes... :'(

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Easypeasy Iphone 6S, aangezien geld niets uitmaakt, dus waarom niet gewoon voor het nieuwste van de nieuwste gaan.

Zo nu ben je deruit. 8)

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 16:55
Voor jou doen is het scherm het belangrijkste... Dan is de keuze makkelijk S6

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Waarom geen Xperia Z5, Lumia 950(xl), Nexus 6P, Passport, Blackberry HTC One M9 of een ander flagship? Waarom specifiek een Galaxy S6 of Iphone S6?

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:06
Als je films gaat kijken kun je niet om een Amoled scherm heen, zowel qua zuinigheid als contrast --> GS6 of een GS Note 5 uit het buitenland als je graag een groter scherm wilt.

Verwijderd

Zoals ik er tegenaan kijk is de iPhone de betere keus. De recente veiligheidsproblemen op Android boezemen geen vertrouwen in en na zo veel jaar heeft Samsung nog steeds zijn software niet op orde. Het scherm van de S6 is wel stukken mooier dan die van de 6S.

Nou is het niet zo dat de 6S zo vernieuwend is, maar je weet wel dat het ding waarschijnlijk wat langer mee zal gaan qua software. Qua features zijn iPhones ondertussen eindelijk op het niveau van Android-telefoons, dus dat is ook geen probleem meer. Ik denk dat Apple simpelweg een betere langetermijnstrategie te pakken heeft dan Samsung als het gaat om telefoons. De 6S is wel ongelooflijk duur.
Pagina: 1