Printer voor pepermunt wikkels te bedrukken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 09:56

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Dit is waarschijnlijk een beetje aparte vraag wat ik ook niet direct ergens anders zou kunnen plaatsen maar we gaan het proberen.

Ik werk bij een webwinkel en bij het versturen van de orders doen wij altijd een rolletje pepermunt erbij. Nu heeft iemand bij ons in het bedrijf een grandioos idee om deze ook te bedrukken met een kleine tekst en de naam van de klant.

Nu ben ik al wat aan het zoeken geweest maar ik kan eigenlijk niet echt iets vinden wat hierop lijkt. Wij zoeken dus een printer of een andere mogelijkheid om de naam van de klant op de wikkel van het peppermunt rolletje te drukken. De peppermuntjes zijn rechthoekig van vorm dus dat zou op zich niet zo'n probleem moeten zijn.

Wij hebben ook gedacht aan een sticker maar dat lijkt ons weer wat minder persoonlijk en dan moet iemand dat met de hand erop plakken.

Heeft iemand een idee waar we voor zoiets terecht kunnen of een ander idee hoe we dit het beste kunnen aanpakken.

-Te huur

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:59
Volgens mij is het gebruikelijk om de opdruk te printen voordat de pepermunt word ingepakt. Dus ik denk dat je een stagiaire moet zoeken om die stickers te plakken..

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Dat is nu net het probleem. Wij weten natuurlijk niet de naam van de klant. Daarbij worden de peppermuntjes ons aangeleverd met daarop de bedrijfsnaam.

-Te huur

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja... leuk idee, maar hoeveel tijd en geld mag het kosten? :?

Anders zou je eens kunnen kijken naar van die mini laser engraving machientjes. Zijn her en der via eBay en b.v. banggood te verkrijgen.
Je zou dan b.v. een zo'n pepermunt verpakking onder de machine kunnen leggen en vervolgens iemands naam erin laseren. Zolang het papier is, moet dat wel lukken.

Mooie Plaatjes   

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
ehtweak schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:07:
Tja... leuk idee, maar hoeveel tijd en geld mag het kosten? :?

Anders zou je eens kunnen kijken naar van die mini laser engraving machientjes. Zijn her en der via eBay en b.v. banggood te verkrijgen.
Je zou dan b.v. een zo'n pepermunt verpakking onder de machine kunnen leggen en vervolgens iemands naam erin laseren. Zolang het papier is, moet dat wel lukken.
Tijd is denk ik niet zo'n probleem. Geld hebben we eigenlijk niet echt een idee over daarom ook de vraag of iemand zoiets misschien kent van een bedrijf. We weten dat we niet voor een paar euro daar zullen zijn.
Dit ziet er al heel interessant uit. Hier ga ik zeker eens heen zoeken. Bedankt voor de links. Meer tips of links altijd welkom natuurlijk.

-Te huur

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:33
Waarom bestel je je pepermunt niet gewoon bij een fabrikant die de verpakking drukt? Dit kan uiteraard gewoon (reclame pepermunt).
Het zelf gaan doen gaat je sowieso veel meer geld kosten. En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de machine;; alle rolletjes moet dan met de hand behandeld worden (zij het inpakken, onder printer leggen, etc.). Als je dit even naar een uurloon omrekent denk ik dat het je aardig wat kost.

Bijvoorbeeld hier, alle soorten en maten:
https://www.vanhelden.be/premiums/snoepgoed

[ Voor 27% gewijzigd door JDillinger op 10-09-2015 22:01 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die laser engravers zijn anders ook niet duur, wel uikijken dat je pepermunt niet in de fik vliegt
http://www.dx.com/p/neje-...llphone-case-white-389067

Iperf

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
WWAS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:59:
Waarom bestel je je pepermunt niet gewoon bij een fabrikant die de verpakking drukt? Dit kan uiteraard gewoon (reclame pepermunt).
Het zelf gaan doen gaat je sowieso veel meer geld kosten. En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen de machine;; alle rolletjes moet dan met de hand behandeld worden (zij het inpakken, onder printer leggen, etc.). Als je dit even naar een uurloon omrekent denk ik dat het je aardig wat kost.

Bijvoorbeeld hier, alle soorten en maten:
https://www.vanhelden.be/premiums/snoepgoed
We bestellen ze nu al bij een fabrikant en ze worden ook kant en klaar aangeleverd met een wikkel waarop onze webshop naam staat. Het is echter onmogelijk om aan te geven dat de naam jantje en pietje etc erop moet staan. Daarbij is dit ook nog eens onmogelijk omdat je niet weet wie besteld.

-Te huur

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Zonder in te gaan op klanten aantallen...

Per klant één rolletje pepermunt?

Dat wordt wel duur voor één zo'n gepersonaliseerde pepermuntrollertje.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik zou mijn naam (in dit geval van de webwinkel) erop printen, stukje reclame voor jezelf. Ze kunnen het rolletje altijd nog weggeven en dat is dan weer reclame voor jou :) (lees net dat je dat al doet)
Voor ieder klant indvidueel een rolletje maken, hmmmmm, lijkt me lastig en duur. Tenzij je het gewoon op een laserprinter maakt en erom heen rolt / plakt....

[ Voor 4% gewijzigd door bonus op 10-09-2015 22:13 ]

Atari 4 ff'r 😊

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
PE4000 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:08:
Zonder in te gaan op klanten aantallen...

Per klant één rolletje pepermunt?

Dat wordt wel duur voor één zo'n gepersonaliseerde pepermuntrollertje.
Ligt eraan wat je duur noemt. Dit soort kosten zijn minimaal tegen de extra reclame die het je (kan) opbrengen. Daarbij is het ook niet zeker of het doorgaat. We moeten eerst weten of het uberhaupt wel mogelijk is om daarop te printen. Als je kijkt naar aantalen denk ik dat je met een kleine 100 per dag toch best snel zoiets terug verdient kan hebben.
Dat valt op zich nog best mee. We hadden hoger geschat.
bonus schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:12:
Ik zou mijn naam (in dit geval van de webwinkel) erop printen, stukje reclame voor jezelf. Ze kunnen het rolletje altijd nog weggeven en dat is dan weer reclame voor jou :) (lees net dat je dat al doet)
Voor ieder klant indvidueel een rolletje maken, hmmmmm, lijkt me lastig en duur. Tenzij je het gewoon op een laserprinter maakt en erom heen rolt / plakt....
Dit lijkt wel interessant inderdaad om het via een laser te doen echter zal dan het volledig vanaf 0 moeten beginnen en dat lijkt me dan net niet zo handig omdat we dan ook peppermunt zelf etc moeten gaan inkopen. Nu is het gewoon het rolletje daarin drukken en printen.

[ Voor 28% gewijzigd door Yagermeister op 10-09-2015 22:20 ]

-Te huur

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 13:10

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Ik bedoelde meer om het bestaande rolletje heen plakken. Vaak zijn deze toch nog extra in gepakt in een aluminium laagje en dan pas de wrapper ?

Atari 4 ff'r 😊

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maar dan vaak wel op zo'n manier dat het papier aan het begin tussen het folie start

Iperf

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Thanks, hier ga ik doorheen snuffelen.
bonus schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:24:
Ik bedoelde meer om het bestaande rolletje heen plakken. Vaak zijn deze toch nog extra in gepakt in een aluminium laagje en dan pas de wrapper ?
Klopt. Er zit inderdaad eerst een alu laagje erop en dan de wrapper.
Fish schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:28:
maar dan vaak wel op zo'n manier dat het papier aan het begin tussen het folie start
Nee, wij kunnen de wikkel eraf halen zonder dat de alu los raakt. Dit is dus wel een voordeel maar natuurlijk niet handig om al die wikkels eraf te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Yagermeister op 10-09-2015 22:29 ]

-Te huur

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Al aan een eenvoudige en instelbare stempel gedacht?

Printer, laser, pad printing is allemaal leuk en aardig. Maar met het instellen meegerekend nogal prijzig.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Oyster schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:29:
Al aan een eenvoudige en instelbare stempel gedacht?

Printer, laser, pad printing is allemaal leuk en aardig. Maar met het instellen meegerekend nogal prijzig.
Een stempel is op zich een prima idee echter moet dit wel automatisch kunnen. Als onze inpakkers namelijk ook nog eens elke keer die stempel opnieuw moet instellen gaat het nooit werken.

-Te huur

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou eens heel goed gaan rekenen of dit er wel uit kan, bij zulke oplages (100 per dag en per stuk anders als ik het goed begrijp) kost het bijna altijd gigantisch veel geld puur vanwege het instellen etc.

Wat ik eerder zou overwegen is een drukker aan te schrijven (of de fabrikant zelf) of er niet een mogelijkheid is om bijv 1000 dezelfde pepermuntjes orders te doen als je batches van 10.000 oid doet.
Dan doe je 5000 met je eigen bedrijfsnaam en pak je je 5 beste klanten en die leg je op voorraad oid (alhoewel je met 1 rolletje per dag nog voor 3 jaar voorraad hebt liggen, maar dan bijv bij een vertegenwoordigersbezoek voor al het personeel oid)

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Yagermeister schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:30:
[...]

Een stempel is op zich een prima idee echter moet dit wel automatisch kunnen. Als onze inpakkers namelijk ook nog eens elke keer die stempel opnieuw moet instellen gaat het nooit werken.
De bedrukking moet toch sowieso ingesteld worden? Je kan er natuurlijk een batch-job van willen maken, maar dan heb je meer nodig dan een apparaat dat een tekst aanbrengt. Dan zoek je automatisering van een proces in plaats van een apparaat dat een taak vervuld. Aangezien je met inpakkers werkt is het sowieso semi-automatisch. In geval van een (batch-job) fout gaat een apparaat dan ook slecht werken.

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Gomez12 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:37:
Ik zou eens heel goed gaan rekenen of dit er wel uit kan, bij zulke oplages (100 per dag en per stuk anders als ik het goed begrijp) kost het bijna altijd gigantisch veel geld puur vanwege het instellen etc.

Wat ik eerder zou overwegen is een drukker aan te schrijven (of de fabrikant zelf) of er niet een mogelijkheid is om bijv 1000 dezelfde pepermuntjes orders te doen als je batches van 10.000 oid doet.
Dan doe je 5000 met je eigen bedrijfsnaam en pak je je 5 beste klanten en die leg je op voorraad oid (alhoewel je met 1 rolletje per dag nog voor 3 jaar voorraad hebt liggen, maar dan bijv bij een vertegenwoordigersbezoek voor al het personeel oid)
Oyster schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:39:
[...]

De bedrukking moet toch sowieso ingesteld worden? Je kan er natuurlijk een batch-job van willen maken, maar dan heb je meer nodig dan een apparaat dat een tekst aanbrengt. Dan zoek je automatisering van een proces in plaats van een apparaat dat een taak vervuld. Aangezien je met inpakkers werkt is het sowieso semi-automatisch. In geval van een (batch-job) fout gaat een apparaat dan ook slecht werken.
Dit is juist waarom we het automatisch willen laten gebeuren. Onze inpakkers scannen nu de orders en als die kloppen krijgen ze een bon. Met die bon willen wij dus ook dat er een stempel/printer of wat dan ook een rolletje peppermunt bedrukt en dan uitspuugt.

Die handscanners kun je volgens mij wel via het netwerk aansturen wat ik zo snel gezien heb. Daarbij hebben ze ook andere modellen waarmee dat zeker mogelijk is.

-Te huur

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Allemaal heel mooi, maar ik zie je hier geen 'klein' rechthoekig rolletje pepermunt mee te printen.
De te printen oppervlakten op de afbeeldingen zijn allemaal groter.

En het moet natuurlijk wel recht erop komen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

PE4000 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:46:
[...]

Allemaal heel mooi, maar ik zie je hier geen 'klein' rechthoekig rolletje pepermunt mee te printen.
De te printen oppervlakten op de afbeeldingen zijn allemaal groter.

En het moet natuurlijk wel recht erop komen.
Wat dacht je van een eenvoudige mal waar je de rollen inlegt. Denk in oplossingen, niet in problemen !

Iperf

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Yagermeister schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:46:
[...]
Dit is juist waarom we het automatisch willen laten gebeuren. Onze inpakkers scannen nu de orders en als die kloppen krijgen ze een bon. Met die bon willen wij dus ook dat er een stempel/printer of wat dan ook een rolletje peppermunt bedrukt en dan uitspuugt.

Die handscanners kun je volgens mij wel via het netwerk aansturen wat ik zo snel gezien heb. Daarbij hebben ze ook andere modellen waarmee dat zeker mogelijk is.
Wat wil je nu exact hebben? Handprinters die extra werk voor inpakkers vereisen en moeilijk netjes te houden zijn (als ze al op dat formaat willen printen), of een volautomatisch iets wat het bedrukt en uitspuugt (zodat een inpakker geen extra werk heeft).

Volautomatisch valt qua runtime-kosten wel te dragen, maar tja de aanschafkosten dan he ( want dan heb je opeens een specifieke pepermunt-printer nodig die echt alles op die maten doet)

Hoe hobbybob mag het zijn? Want in principe is het niet zo moeilijk om een framepje voor rolletjes pepermunt + een printer oid met een uitspuugmechanisme te maken voor menig handige hobbyist (het concept is vrij simpel, het probleem is alleen de ietwat aparte maat).
En ik ken een aantal bedrijven die in het verleden wel eens naar een hobbyclub oid toegingen om daar gewoon iemand in te huren om zoiets te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Topicstarter
Het mag rustig een hobby project zijn. Ook met een handprinter lijkt me dit mogelijk om te laten gebeuren.

-Te huur

Pagina: 1