iPad Air 2 prijsontwikkeling?

Pagina: 1
Acties:

• thomaspippel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-07 10:21
Nu met de komst van de iPad Pro, wat gaat er gebeuren met de prijs van de Air 2?

Als deze omlaag gaat,... hoeveel en wanneer? Vorige iPads zijn volgens mij gedaald een maand na uitkomst van een nieuwere generatie.

Iemand een idee?

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 16:41

JJ93

Error 418

Ik verwacht niet dat de prijs van de iPad Air 2 daalt omdat de iPad Pro in een heel ander segment valt.

De enige iPads die significant in prijs zullen dalen zijn de iPad Mini 2 en iPad Mini 3 zijn.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 17:29
Helaas zal er helemaal niks gebeuren met de prijzen van de air2. Het feit dat er gisteravond geen nieuwe air3 is geïntroduceerd houd in dat de air2 top of de range blijft en dus niet in prijs verlaagd wordt. Zelf baal ik daar van, want mijn ipad2 is hard aan vervanging toe (na 4+ jaar, zeer tevreden) en mijn idee was om de dan goedkopere air2 te kopen.

Als ik er op google op internet dan zijn er een paar geruchten die zeggen dat de air3 wellicht in oktober wordt geintroduceerd, maar het zijn niet meer dan geruchten. Ik blijf hopen!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
Ik ben wel benieuwd of de mini 2 in Nederland nog gaat zakken qua prijs... Staat nu op €299 zag dat hij in de VS op $269 staat, zou mooi zijn als de mini 2 straks €249 hier kost.

/edit, zie dat de mediamarkt hem al op €249 heeft staan, meen dat hij daar eerder €279 was.

[ Voor 21% gewijzigd door BertP op 10-09-2015 16:01 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 11:37
Ik heb de titel van je topic aangepast naar: "iPad Air 2 prijsontwikkeling?". Blijft een Nederlands forum :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
De iPad Air 2 wordt goedkoper, wanneer er een iPad Air 3 komt. Of er nog een iPad Air 3 dit jaar komt, weet helaas niemand behalve Apple. De een zegt: komt dit jaar geen aankondiging, want de Pro en Mini 4 waren aangekondigd maar geen Air 3. Maar vorig jaar werd de iPad ook een maand later aangekondigd dan de september event (met iPhone 6).

Dus kan nog zomaar dat er een event in oktober plaats vind met nieuwe Mac producten/versies en een iPad Air 3. Echter, zie ik dit persoonlijk niet snel gebeuren. Met de iPad Pro (die 300 euro duurder is) denk ik niet dat Apple de iPad Air ook een spec bump wil geven. De A9X die in de Pro zit, ga je denk ik niet in de Air 3 zien, zeker niet met een prijsverschil van 300 euro. De Pro moet immers wel een bepaald aantrekkingskracht behouden (daar is de kracht een onderdeel van).

Als de iPad Air 3 dit jaar nog komt zal het eerder een rebranded versie zijn (zoals de iPad mini 3 vorig jaar). Vernieuwde Touch ID, misschien een A9 (zonder X), wat niet echt anders zal zijn dan de A8X qua kracht denk ik. Zie ook niet in wat ze nog echt kunnen verbeteren eraan...

Denk dat Apple ook zoiets heeft van: waarom zouden we de Air 2 vervangen...? Gewoon een jaartje doorverkopen met dezelfde prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 13-09-2015 12:41 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:54
Wat je daarboven schetst vrees ik ook. Verwacht niet dat de Air 3 in een octoberevent gaat komen, hoop er wel op. Mijn iPad 3 is ook toe aan vervanging. Ik heb de Air 2 overgeslagen door de resonerende kast. Hopelijk zal dit (met een andere soort behuizing) in toekomstige iPads opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
De iPad 2 air is nu net zoals de mini 3 wel toegevoegd in de gereviseerde shop op de apple site. Vanaf 419 ipv 499 euro voor een exemplaar (de gereviseerde producten op de apple site zijn zo goed als nieuw met een jaar garantie, alleen in een neutrale doos). http://www.apple.com/nl/shop/browse/home/specialdeals/ipad
Zijn alleen nu al wel weer uitverkocht, maar waarschijnlijk binnenkort weer op voorraad.

Andere optie voor korting is de site van used products in de gaten te houden. Zij hebben ook regelmatig nieuwe ipad air 2's met aankoopbon voor garantie. Voorbeeld: http://www.usedproducts.n...eal-bon-met-garantie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik heb uiteindelijk vandaag maar weer een iPad Air 2 gekocht (vanwege de 2GB ram en iOS9 multitask). Vorig jaar zag ik de meerwaarde niet, maar je ziet gewoon dat de Air 2 eigenijk met iOS9 gemaakt is. Lang getwijfeld of ik nou moet wachten of niet, voor hetzelfde geld (letterlijk) is de Air 3 er volgende week. Maar, wat willen ze nog verbeteren. Verwacht geen A9X en 4GB ram zoals de Pro heeft, er moet immers een verschil zitten voor 300 euro prijsverschil.

Kan wel blijven wachten en twijfelen, maar de 'echte nieuwe Air' zal sowieso niet dit jaar komen gezien de Pro is gekomen. (dus een upgrade in het caliber van de iPad 3 (retina) en de iPad Air) Wie weet komt er helemaal geen nieuwe Air meer en houden ze het bij de huidige opstelling. Volgend jaar een Pro van 9.7" tussen de Air 2 en Pro 12.0".....

Voor nu, ga ik in ieder geval genieten van de Air 2 en zie ik volgend jaar (of daarna) wel. De Air heb ik ook bijna 2 jaar gebruikt (laatste periode minder omdat ik een Macbook heb en multitasken helaas niet werkt). Nu met de Air 2 en iOS9 lekker weer genieten.

[ Voor 3% gewijzigd door ASNNetworks op 13-09-2015 19:25 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09 19:19
Ik ben het inderdaad met je eens. Kan niet zo snel iets noemen wat ik mis aan de air 2. Een zeer capabel apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:47
ASNNetworks schreef op zondag 13 september 2015 @ 19:25:
Voor nu, ga ik in ieder geval genieten van de Air 2 en zie ik volgend jaar (of daarna) wel. De Air heb ik ook bijna 2 jaar gebruikt (laatste periode minder omdat ik een Macbook heb en multitasken helaas niet werkt). Nu met de Air 2 en iOS9 lekker weer genieten.
Ik ga hetzelfde doen. Mijn huidige Air gaat dan weer voor een vriendenprijs naar de rest van de familie. Volgende maand een Air 2.

Mijn grootste ergernis is op dit moment de "an error has occurred. This page will be reloaded" melding die vaak opduikt bij bepaalde sites. Bv. www.screenrant.com , dus sites met veel content en (helaas ook) ads. Ik denk dat dit aan de 1 GB geheugen ligt en Safari domweg uit z'n geheugen loopt. Ik heb al een optie uitgezet die known sites pre-fetched, maar helpt niet echt. Ik zie de melding niet in de Adblock Plus browser die vorige week uitkwam.

Wat zijn de ervaringen met 2 GB SDRAM. Niet meer van die meldingen of is het toch gewoon een iOS 8 memory leak in Safari ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik heb de Air 2 even in gebruik genomen (helaas gaat ie weer retour, al de 2e wegens een blauwig tintje aan de linkerkant van het scherm, misschien miereneukerij, maar het scherm is een van de redenen dat ik een Apple koop).

De 2GB icm A8X is echt een beast. Heb het met iOS9.0 GM direct getest. Alles is érg vloeiend. Los dat apps iets sneller laden, laden ze ook gewoon vloeiender, kan je meerdere apps gebruiken zonder dat ze steeds opnieuw geladen moeten worden. En safari tabs die opnieuw geladen moeten worden is vrijwel weg (vrijwel omdat ik te kort heb kunnen testen om echt te zeggen dat het verleden tijd is).

Ik opende Safari met 3 tabbladen, waar ik ook een link opende binnen een van de tabbladen. Hierna Real Racing 3 opgestart en even gespeeld. De App Store even gepeopend beetje gebladerd en weer naar home. Real Racing weer gestart en de game was nog waar het gebleven was. Opende Safari en de tabbladen waren nog zoals ze waren, geen reload. Oh en had Spotify de hele tijd op achtergrond aan en opende die ook soms tussendoor.

Een hele verbetering vergeleken met de Air dus! Het begint gelijk te kriebelen om de Pro te halen met 4GB ram en A9X, maar dat is de nerd in mij. Praktisch gezien is de Pro gewoon te groot en te zwaar (daar heb ik gewoon een MBPR al voor).

Wil je een 9.7" tablet juist vanwege het formaat en portabiliteit, dan is de Air 2 (ook een jaar na release) echt een sterke keus. En hij is nóg wat lichter en dunner, ook dat merk je wel. Vorig jaar met iOS8 zag ik de meerwaarde niet in, maar nu met iOS9 zeker een sterke tablet, zo sterk dat de Air 3 prima een jaar later kan komen. Kan niet wachten tot developers hun apps met splitview updaten (Safari 3/4 en 1/4 Spotify wacht ik echt op)

(De nieuwe Samsung tablet, die exact dezelfde schermspecififaties heeft en €499 kost) scoort via benchmarks zelfs iets lager dan de inmiddels bijna 1-jaar oude Air 2...)

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 14-09-2015 15:11 ]

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:35
Zag vanmorgen dat de ipad air 2 64gb voor een mooie prijs (509,99) te koop is bij een voor mij onbekende winkel (naztel).

Jullie ervaringen met deze winkel? Hij is relatief nieuw.

pricewatch: Apple iPad Air 2 WiFi 64GB Grijs

• ASNNetworks
Erik-1980 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:27:
Zag vanmorgen dat de ipad air 2 64gb voor een mooie prijs (509,99) te koop is bij een voor mij onbekende winkel (naztel).

Jullie ervaringen met deze winkel? Hij is relatief nieuw.

pricewatch: Apple iPad Air 2 WiFi 64GB Grijs
Ik heb daar afgelopen zaterdag Lightning kabels besteld. Nog niks ontvangen.... Had op zn minst dinsdag in huis verwacht. Stond 24u levering, dus zou maandag verstuurd moeten zijn en dinsdag in huis moeten zijn (briefpost). Ik hou je op de hoogte.

Edit: inmiddels ontvangen. Prima bedrijf dus :) (kan zijn dat ie gister al binnen was, maar tussen andere papier lag).

[ Voor 7% gewijzigd door ASNNetworks op 16-09-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 12:15
Iemand enig idee wat er aan de hand is met de prijs ontwikkeling van de ipad mini 2 bij de media markt? Heb het nu een paar dagen in de gaten gehouden, op het ene moment is hij €239, daarna weer €289 en dit wisselt elkaar af. Of ben ik gewoon getuige van een fraai stukje online marketing?
Pagina: 1