Beste Tweakers,
Zoals ik al eerder om hulp gevraagd heb (en ik daar bovendien supergoed bij ben geholpen) vraag ik nu wederom om hulp!
Ik ben met volgend systeem bezig voor mijn vriendin en zou graag willen weten hoe ik het beste de fans kan richten. Nou zijn er natuurlijk wel standaard configuraties maar ik wil wat specifiekere antwoorden hebben die betrekking hebben op deze setup.
(Mocht dit alsnog niet goed genoeg zijn wil ik je vragen me niet af te kraken maar me topic simpelweg te sluiten
)
Build:
Hier wil ik het volgende aan toevoegen:
In de huidige build bevinden zich voor de top al 2x 120mm als outlet.
De 230mm hierboven gaat onderin de case als inlet en de 140mm achterin als outlet.
Ik zat dus te denken aan onder in, boven en achter uit.
Mijn vraag is eigenlijk wat de beste opstelling voor de CPU koeler zou zijn (fan die lucht naar boven blaast of richting achteren?). Nou wordt natuurlijk altijd aangeraden om een top down (is dat de juiste term?) koeler voor kleinere builds te gebruiken maar het geld is er simpelweg op het moment niet en hier moet het dus mee gedaan worden.
Daar komt bij dat ik niet zeker ben hoe de videokaart zijn lucht kwijt raakt, iemand die deze kaart heeft en daar meer over weet?
Ik hoop op het beste. Bedankt
Zoals ik al eerder om hulp gevraagd heb (en ik daar bovendien supergoed bij ben geholpen) vraag ik nu wederom om hulp!
Ik ben met volgend systeem bezig voor mijn vriendin en zou graag willen weten hoe ik het beste de fans kan richten. Nou zijn er natuurlijk wel standaard configuraties maar ik wil wat specifiekere antwoorden hebben die betrekking hebben op deze setup.
(Mocht dit alsnog niet goed genoeg zijn wil ik je vragen me niet af te kraken maar me topic simpelweg te sluiten
Build:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-4130 Tray | € 0,- | € 0,- |
1 | ASRock 970M Pro3 | € 64,75 | € 64,75 |
1 | Asus HD7770-DCT-1GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | BitFenix Prodigy M Wit | € 71,95 | € 71,95 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1600C9 | € 90,50 | € 90,50 |
1 | EVGA SuperNOVA 550 GS (V2) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 427,60 |
Hier wil ik het volgende aan toevoegen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | be quiet! Shadow Wings PWM, 140mm | € 16,- | € 16,- |
1 | BitFenix Spectre All Black, 230mm | € 10,78 | € 10,78 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 26,78 |
In de huidige build bevinden zich voor de top al 2x 120mm als outlet.
De 230mm hierboven gaat onderin de case als inlet en de 140mm achterin als outlet.
Ik zat dus te denken aan onder in, boven en achter uit.
Mijn vraag is eigenlijk wat de beste opstelling voor de CPU koeler zou zijn (fan die lucht naar boven blaast of richting achteren?). Nou wordt natuurlijk altijd aangeraden om een top down (is dat de juiste term?) koeler voor kleinere builds te gebruiken maar het geld is er simpelweg op het moment niet en hier moet het dus mee gedaan worden.
Daar komt bij dat ik niet zeker ben hoe de videokaart zijn lucht kwijt raakt, iemand die deze kaart heeft en daar meer over weet?
Ik hoop op het beste. Bedankt