Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Al bijna 2 jaar heb ik mijn Huawei, hij heeft het altijd prima gedaan alleen de afgelopen periode doet hij vreemd. Dus hoop ik dat iemand me hierbij kan helpen, ik heb al via google etc gezocht, maar helaas zonder resultaat.

- Een paar weken geleden begon ik de melding te krijgen dat 'Google playstore is gestopt' dan kan je op oke klikken, maar de melding blijft continu terugkomen.
- Sinds gisteren komt mijn toetsenbord opeens niet meer tevoorschijn. Dus kan ik geen sms/app of website intypen. Dat is wel erg onhandig.

Uiteraard heb ik de telefoon uit/aan gedaan. Daarnaast ook de google playstore uit en aangezet.
Maar helaas geen resultaat.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt ?

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11 17:23
Al geprobeerd de telefoon terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Je kunt ook proberen de cache van de play store te legen. Anders de ROM opnieuw flashen of kijken of je onder garantie nog wat kunt halen?

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:08:
Al bijna 2 jaar heb ik mijn Huawei, hij heeft het altijd prima gedaan alleen de afgelopen periode doet hij vreemd. Dus hoop ik dat iemand me hierbij kan helpen, ik heb al via google etc gezocht, maar helaas zonder resultaat.

- Een paar weken geleden begon ik de melding te krijgen dat 'Google playstore is gestopt' dan kan je op oke klikken, maar de melding blijft continu terugkomen.

Uiteraard heb ik de telefoon uit/aan gedaan. Daarnaast ook de google playstore uit en aangezet.
Maar helaas geen resultaat.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen valt ?
He, toevallig heb ik dat precies hetzelfde een week geleden. Ook 2 jaar oud.
Ik kreeg ook meldingen over com.google.process.gapps has stopped. Soms elke paar seconden. Er was bijna niet meer mee te werken. Als je de telefoon een tijdje liet slapen kwam de melding daarna niet zo vaak meer. Bij opnieuw opstarten begon de pret weer.
Clear cache en gegevens wissen van play store en google play services hielpen niet. Deinstallatie van updates van beide ook niet.

Uiteindelijk play store en google play services gedeinstalleerd en toen via website (want playstore werkt niet meer) deze gedownload en opnieuw geinstalleerd.
Toen werkte alle weer.

De website waar ik deze vandaan haalde was: http://www.androidapksfre...-latest-version-download/ en http://www.androidapksfre...-latest-version-download/
Pak bij deze laatste wel de juiste. Lees de note:
Note: For Android Versions less than Lollipop 5.0, you should download apk with version number which starts with ‘0’ (after the dash e.g. 1642632-038, 1630522-034 etc)

Uiteraard alles voor eigen risico.

Reset naar fabrieksinstelling wilde ik perse niet. Alleen als laatste redmiddel

Verwijderd

Hmm, ik zou het toch eerst eens proberen met een "normale" reset en dan pas andere methodes gaan gebruiken.