Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verschil tussen KlikaanKlikuit inbouwdimmer

Pagina: 1
Acties:

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05
Hallo allen,

Ik kon er via Google niets duidelijks over vinden, maar gezien de vele Tweakers hier wilde ik hier eens een poging wagen :)

Weet iemand wat het verschil is tussen de ACM-100 en ACM-300 inbouwmodules van KlikAanKlikUit? De één is een multidimmer en de ander een inbouwdimmer, maar ze hebben allebij een aansluiting voor één lamp.

De reden dat ik het vraag:
Ik wil voor zowel de zithoek als de eethoek een dergelijke module inbouwen boven de bestaande lampen, zodat ik ze (draadloos) kan dimmen. Maar ik wil natuurlijk wel de juiste module kopen :)
De eettafellamp heeft 8 LED's met een totaal wattage van 32W, en de zithoek heeft een lamp met 7 LED's met een totaal wattage van 28W.

Alvast enorm bedankt voor de informatie! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kapotlood op 10-09-2015 10:58 ]

• Kapotlood
Die had ik gezien, maar ik kon de verschlilen er niet in uit maken. Zo weet ik niet of ze ook gaan werken met mijn specifieke lampen, en waarom ze zo ogenschijnlijk (ook volgens de omschrijving) qua specs exact hetzelfde lijken.

Verwijderd

Dat staat er toch duidelijk? Belangrijkste verschil lijkt mij dat de 300 geen led kan dimmen.

• Kapotlood
In de handleiding van de ACM-300 staat dat het wel kan :)
http://www.klikaanklikuit...pload/File-1412755690.pdf

[ Voor 39% gewijzigd door Kapotlood op 10-09-2015 11:43 ]

Verwijderd

Schiet mij maar lek maar ik zie het nergens staan. Iets specifieker zijn zou fijn zijn. Welke pagina van de handleiding bijvoorbeeld?

Daarbij is de 300 een uitlopend model. waarom zou je die uberhaupt willen?

• Kapotlood
Huh? Ik zou zweren dat ik het gister gelezen had. Ik heb zojuist toch maar even KaKu gebeld om het nu eens echt zeker te weten. Je hebt helemaal gelijk @ciris... de ACM-300 is inderdaad een uitlopend model, wat ik nog niet had gezien. Hij ondersteund wel LED's, maar is er niet voor gemaakt. De ACM-100 daarentegen wel, maar met een maximale (geteste) ondersteuning van 24W.

Nu heb ik 1x28W en 1x32W, dus ik zit er iets boven. Volgens de persoon die ik aan de lijn had zou het best eens kunnen werken, omdat ze alleen getést hebben tot 24W, en verschillende klanten hebben schijnbaar wel eens aangegeven dat er wat speelruimte is en dat hogere wattages ook best eens kunnen werken.

Dan wordt het dus toch een kwestie van echt even uitproberen. Wel erg jammer en vervelend dat LED dimmers (al dan niet draadloze) een maximale ondersteuning hebben van ±24W. Koop je een lamp waar 7-8 peertjes in kunnen, dan zit je eigenlijk altijd wel boven dat wattage.

Verwijderd

Daar hebben ze gewoon andere dimmers voor.

• Kapotlood
Hoe bedoel je?

Het probleem (bij mij) is namelijk dat ik al 2 gewone dubbele dimmers heb gekocht, die speciaal voor LED's zijn gemaakt. Waaronder één van Tradim. Maar geen van deze inbouw dimmers werkten met mijn LED's: ik kwam er later achter dat ook deze dimmers een max. ondersteuning bieden van 24W voor LED's.
Pagina: 1