iPad Air doet niks meer, Apple wil niet repareren (geen bon)

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een iPad Air gekregen als (bedrijfs)kerstcadeau in 2013, zonder bon. Deze iPad is niet ouder dan 1 november 2013.
Er is met Apple gebeld maar ze willen niets doen zonder bon.

Iemand nog tips wat ik tegen Apple kan zeggen zodat ik de iPad wél op kan sturen ter reparatie? Hij doet echt niks meer, ook niet met knoppen... :(

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:00
Naar de Apple store gaan.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso is geen bon geen argument. Als je de betaling kan bewijzen, is dat voldoende. En het serienummer zegt over het algemeen ook al voldoende over de staat van garantie. Wel even naar de shop gaan waar je hem hebt hij is gekocht, daarmee heb je loopt de overeenkomst, niet met Apple.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 10-09-2015 09:49 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• iAR
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:47:
Sowieso is geen bon geen argument. Als je de betaling kan bewijzen, is dat voldoende. En het serienummer zegt over het algemeen ook al voldoende over de staat van garantie. Wel even naar de shop gaan waar je hem hebt hij is gekocht, daarmee heb je loopt de overeenkomst, niet met Apple.
Als je mijn post nog even leest dan zie je "gekregen" (geen betaling, geen shop, geen overeenkomst).

Wat is het magic word bij Apple zodat ze accepteren dat het apparaat niet ouder is dan 2 jaar. Naar een Apple Store is een beetje lastig (qua afstand).

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:14:
[...]

Als je mijn post nog even leest dan zie je "gekregen" (geen betaling, geen shop, geen overeenkomst).
Maar je weet toch wel van wie? Die heeft toch wel een bon en zo?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-08 10:03
Je kunt bij Apple toch op basis van je serienummer een reparatietraject starten? Daar komt geen bon bij kijken

• iAR
  • Niet online
Oh wacht, ik heb het aangepast: het was een bedrijfskerstcadeau. Die heeft ze dus in bulk gekocht. Het was geen cadeau van een bekend persoon.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dan moet 't helemaal geen probleem zijn om de factuur boven water te krijgen.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ben je al fysiek in een Apple store geweest? Ik heb bij afspraken bij de genius bar nog nooit een bon nodig gehad, alleen het apparaat dat gerepareerd moest worden.

En wat betreft je vraag over aantonen dat hij niet ouder is dan 2 jaar, de iPad Air is nog geen 2 jaar op de markt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Spike_wolf op 10-09-2015 10:49 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 23:11
Voor zover ik weet geeft Apple je 1 jaar fabrieksgarantie adhv het serienummer.

2 jaar garantie is via de verkopende partij (de winkel)

De fabrikant hoeft wettelijk gezien niet de 2 jaar te bieden, de verkopende partij wel en dat is het bedrijf wat de iPads aan jouw werkgever heeft verkocht

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je moet inderdaad een bonnetje boven water zien te krijgen zodat Apple kan bepalen waar je iPad is gekocht. Het wanneer hij gekocht is, is wel duidelijk. Dit is langer dan een jaar geleden en dus kun je geen aanspraak meer maken op de Apple fabrieksgarantie.

Je hebt nog wel garantie op basis van het consumentenrecht, maar dan moet wel duidelijk zijn waar je iPad is gekocht. Het is namelijk de verkopende partij die in dat geval de garantie moet afhandelen. Dat kan Apple zijn, maar dat valt op dit moment niet te bepalen en dus loop je nu tegen een dichte deur aan.

Als de factuur echt niet meer te krijgen is kun je denk ik inderdaad het beste langs de Apple Store gaan. Wellicht tref je een coulante genius.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Weet je zeker dat hij echt niets meer doet? Ik heb nu bij een aantal iPhones gezien dat ze compleet op zwart gaan en geen teken van leven meer vertonen. Na een reset (homebutton en powerbutton een tijd ingedrukt houden) springt hij weer aan.

Zou je op de iPad ook kunnen proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door BillSpaarbank op 10-09-2015 11:03 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• iAR
  • Niet online
Het is fijn geregeld met de garantie.
Het hele verhaal is overigens: bedrijf, schoonzus, via mij naar vader. Ik zit er als Tweakert tussenin. Bedrijf van schoonzus (groot) doet moeilijk over de factuur. Waar het bedrijf die iPads heeft gekocht weet ik natuurlijk ook niet.

M'n vader had schijnbaar ook al te horen gekregen dat zonder bon er 1 jaar garantie is.

Hoe zijn dit soort dingen normaal geregeld? Er worden toch wel meer zaken weggeven die kapot gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door iAR op 10-09-2015 14:18 ]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Wij hebben ook macbooks, ipads en iphones van het werk gekregen als kerstcadeaus. Een bon hiervan opvragen bij problemen met garantie is nog nooit een probleem geweest.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-07 23:15

DDX

Telt in zo'n geval wel het consumentenrecht.
Je hebt iets gehad van een bedrijf, maar moet je dan ook garantie krijgen van dat bedrijf (voor 2 jaar) ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52

FreakNL

Well do ya punk?

Nee, maar dat bedrijf heeft het product toch ook ergens ingekocht? Daar kun jij (of zij, als ze welwillend zijn) garantie claimen.

Dit is gewoon raar:
Bedrijf van schoonzus (groot) doet moeilijk over de factuur.
Ik zou dan met mijn grote mond gelijk vragen of ze toevallig van de vrachtwagen gevallen zijn :X :X

• DDX

DDX

FreakNL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:30:
Nee, maar dat bedrijf heeft het product toch ook ergens ingekocht? Daar kun jij (of zij, als ze welwillend zijn) garantie claimen.
Alleen dan met max 1 jaar garantie, want het is niet aan een consument verkocht.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

DDX schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:32:
Alleen dan met max 1 jaar garantie, want het is niet aan een consument verkocht.
Nee, dan kan in de overeenkomst een andere garantie zijn afgesproken. Al is dat onwaarschijnlijk - en heb je alsnog enige papieren nodig van de werkgever.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DDX

DDX

Ja er kan in die overeenkomst ook staan dat je maar 90 dagen garantie hebt (zoals bij cisco)
Maar die 1 jaar kreeg (want die is inmiddels al voorbij) je dan wel bij apple op basis van die bon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heeft allemaal geen zin bedrijfsaankoop dus slechts 1 jaar garantie.
Pagina: 1