Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Preview - Apple iPad Pro: nicheproduct met potentie

Pagina: 1
Acties:

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Beste Redactie,

In jullie stukkie staat starten vanaf 64GB, nu heb ik verschillende bronnen gelezen dat hij start met 32GB.

• Crashed1987
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-10 22:41
Op de apple website onder de tech specs is te vinden dat hij in 32GB of 128GB komt en de WiFi + Cellular is alleen in 128GB te krijgen

http://www.apple.com/ipad-pro/specs/

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 22:19
"Niet standaard meegeleverd, maar wel interessant is de optionele bluetoothstylus die Apple ontwikkeld heeft, genaamd Apple Pencil. Apple noemt het heel duidelijk geen stylus, deels natuurlijk omdat wijlen topman Steve Jobs helemaal niets van styli wilde weten. "Als je een stylus ziet, hebben ze het verprutst" en "Wie wil er een stylus? je moet ze pakken, weer opbergen, je raakt ze kwijt. Yuch. Niemand wil een stylus, dus laten we er gewoon geen gebruiken", zijn bekende uitspraken van Jobs. Natuurlijk had hij het destijds over kleine, priegelige styli, bedoeld om resistieve schermen mee te bedienen en niet het type stylus dat nu gebruikt wordt, maar het blijft frappant dat Apple nu vol trots een stylus presenteert."

Ik zie niet in wat er frappant is aan de stylus van Apple. Er zal een ander soort scherm mee worden bediend (capacitief i.p.v. resistief) en de techniek in de stylus is anders (drukniveaus etc.). Dit lijkt me meer jouw gevoel dat spreekt? Is het niet beter om het wat dit betreft bij feitelijkheden te houden, juist omdat de eerdere technieken en de tijd waarin de uitspraak werd gedaan ver achter ons liggen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Volkan1984 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:34:
Ik zie niet in wat er frappant is aan de stylus van Apple. Er zal een ander soort scherm mee worden bediend (capacitief i.p.v. resistief) en de techniek in de stylus is anders (drukniveaus etc.). Dit lijkt me meer jouw gevoel dat spreekt? Is het niet beter om het wat dit betreft bij feitelijkheden te houden, juist omdat de eerdere technieken en de tijd waarin de uitspraak werd gedaan ver achter ons liggen?
Of je het nou een pencil, stokje of een banaan noemt de functie blijft hetzelfde. Je tikt met dat ding op het scherm en inderdaad de functionaliteit is veranderd tikken op de interface naar soort van pen. Maar in weze is het niks anders als de stylussen van vroeger.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
In jullie stukkie staat starten vanaf 64GB, nu heb ik verschillende bronnen gelezen dat hij start met 32GB.
De auteur is aan het slapen, ik heb het even aangepast. Dank, scherp gezien!

Edit: ik bedoelde dus niet dat hij niet aan het opletten was, hij is letterlijk in slaap en daarom antwoord ik :) (het is in de VS rond vier uur 's nachts)
Dit lijkt me meer jouw gevoel dat spreekt? Is het niet beter om het wat dit betreft bij feitelijkheden te houden, juist omdat de eerdere technieken en de tijd waarin de uitspraak werd gedaan ver achter ons liggen?
Welk gevoel spreekt dan? Een feitelijkheid is dat Jobs een stylus in het openbaar meerdere malen heeft afgekeurd en dat Apple nu een stylus presenteert. Frappant betekent volgens de Van Dale opvallend en heeft geen uitgesproken positieve of negatieve connotatie. Ik ben het met Wout eens dat het opvallend is om de door hem genoemde reden.

Dat de stylus in gebruik is op een groter, capacitief scherm en meer soorten input ondersteunt, doet daar niets aan af. Het is een pennetje voor input op een touchscreen en - als ik iets dieper duik - blijven de bezwaren van Jobs staan: je moet hem pakken, opbergen en je kan hem kwijtraken. Jobs wees de styli van toen niet af op de technologie achter het gebruik, maar op de manier waarom je hem gebruikt - en die is nu exact hetzelfde als toen :)

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwokke op 10-09-2015 12:53 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:05

jasjenl

Liab A Tymo

De oplettende lezer zal de korte zijde van 2048 pixels herkennen: dat is precies hoeveel pixels een normale iPad aan de lange zijde heeft. Dat betekent dat je op een iPad Pro twee iPad-apps naast elkaar in portretstand kwijt kan.
Dat klopt natuurlijk niet, want dan zou de Pro langs de andere kant een resolutie van 2 x 1536 = 3072 moeten hebben en dat heeft ie niet, want het is geen 2:1 maar een 4:3 tablet. Je kunt misschien wel 2 apps naast elkaar draaien, maar niet in dezelfde verhouding als op een normale iPad en dat lijkt bovenstaande zin wel te suggereren.

[ Voor 4% gewijzigd door jasjenl op 10-09-2015 18:05 ]

Pagina: 1