Kwaliteit bezorgdiensten

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 58485

Topicstarter
Gisteren een maaltijd via thuisbezorgd besteld. Iets met een pizza en een portie spareribs, omdat ik trek had. :) Toen de pizza eenmaal verorberd was, was het tijd voor de ribs. Tot mijn verbazing, is de helft van de ribs, compleet zwartgeblakerd, verbrand, en het blijkbaar af proberen te dekken door er extra veel marinade-saus over heen te gieten. Dit is nu de derde keer dat ik bij een willekeurig bedrijf wat bestel, en met voedsel uitkom wat gewoon niet goed is.

De vorige 2 keren ook besteld; eerste keer, regelrecht een voedselvergiftiging opgelopen omdat er oude shoarma tussen de 'nieuwe' doorheen zat. De andere keer, een haar van teminste 30 cm kats door m'n pizza heen. Mijn ervaring met klagen is is dat het elke keer afgekocht wordt met sorry en er vervolgens een vervangend of nieuw gerecht voor terug te sturen.

Maar keer op keer... Is er altijd wel iets met het voedsel dat men besteld. Het valt me ook vaak op dat bijna alle bezorgdiensten, van met name de grill allemaal hetzelfde aanbieden. De standaard schotels met prut salade, en een stortvloed aan aardappelschijfjes waar je niet goed van wordt.

De porties zijn nagenoeg hetzelfde, de shoarma of overige grill gerechten vind je nooit wat bijzonders bij tussen zitten. Ik heb een klacht ingediend bij NVWA en inmiddels het voedsel apart (gekoeld) gelegd. Mogen zij om dat monster vragen dan krijgen ze het met alle liefde.

Eerlijk gezegd hoop ik dat bezorgrestaurants eens gaan letten op de kwaliteit van voedsel die ze verkopen.

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-05 22:38

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Ik zie niet precies wat de discussie is?

Wat verwacht je precies dat ze doen met je klacht? "Sorry en een nieuw gerecht opsturen" is in feite wat je in een restaurant ook kan verwachten.

Het is ook afhankelijk van in welke regio je zit, maar meestal zijn er wel wat unieke afhaal/bezorgdiensten te vinden. Ik ben zelf vegetariër, wat het sowieso nog lastiger gemaakt, maar er zijn wel 2 of 3 tentjes die goede, verse kwaliteit leveren voor het geval ik écht laat van mijn werk kom en geen fut meer heb om te koken, maar dat gebeurt niet zo vaak.

Wellicht zijn bezorgmaaltijden gewoon niet aan jou besteed en dan zijn er twee oplossingen:
- Je gaat in een restaurant eten en hopen dat het daar diverser en beter is.
- Je gaat zelf koken. Er is niets zo gevarieerd als zelf koken en de kwaliteitscontrole doe je terwijl het vers bereid wordt.

omnia mutantur, nihil interit

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

Blauw

De Schreeuw

Ik denk dat dit ook gewoon komt omdat er een heel publiek is dat dat gewoon pikt. Mensen moeten op Thuisbezorgd en dat soort websites veel strenger zijn over toko's waar gewoon niks goeds uit de keuken komt zodat het kaf enigzins van het koren wordt gescheiden, voor zover dat uberhaupt mogelijk is met bezorgrestaurants.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien regiogebonden, maar is thuisbezorgt.nl niet gewoon een doorgeefluik van de bestelling en betaling?
De bezorging komt toch gewoon van de toko waar je besteld?
Dus als de kwaliteit/kwantiteit/prijs je niet bevalt bestel je toch bij een andere toko.

Of heb jij het over een andere service?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Blauw schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:23:
Ik denk dat dit ook gewoon komt omdat er een heel publiek is dat dat gewoon pikt. Mensen moeten op Thuisbezorgd en dat soort websites veel strenger zijn over toko's waar gewoon niks goeds uit de keuken komt zodat het kaf enigzins van het koren wordt gescheiden, voor zover dat uberhaupt mogelijk is met bezorgrestaurants.
Reviews bedoel je? Op thuisbezorgd kunnen bedrijven negatieve reviews gewoon verwijderen hoor. Daarom staan er ook weinig negatieve reviews op tb

Hoi!

Topicstarter
Ik had begrepen dat thuisbezorgd, 10 a 12% rekent per gedane bestelling via hun website. Daarom zie je ze ook overal, zo'n bezorgingsdienst kan bijna niet zonder aangezien zij de marktplaats van bezorgrestaurants zijn in vele steden.

@blauw; juist ja. Dat is waar ik op doel.
Je kunt er serieus ziek van worden. En het gebeurd, dat er bezorgrestaurants zijn die oud vlees opnieuw opbakken, of mixen met 'nieuw' vlees om zo toch van die voorraad af te komen. Je weet half wat je eet soms heb ik het idee.

Ik walg ervan dat ik voedsel krijg waarvan meer dan de helft zwartgeblakerd is (Ik ga nog eens foto's schieten overigens) en mensen het blijkbaar normaal vinden dat mee te sturen aan de bezorger.

Als je het vlees bereid, c.q 'snijdt' en 'verpakt' dan moet dat verbrande wel opvallen. Nee hoor, extra laag marinade overheen gesmeten zodat het bijna niet opvalt. Ik hekel dit soort bedrijven want het is spelen met gezondheid hier.

Verbrand voedsel is kankerverwekkend. Als het thuis hier op m'n eigen bbq zou zijn dan had ik het er wel afgesneden, maar van een bezorgservice verwacht ik wel anders (voor bijna 30 euro zelfs).

Ik skip dat beklag dan ook en dien gewoon gelijk mijn klacht in. Laat ze aub boetes uitdelen, hopelijk gaat de kwaliteit van die restaurants een keer omhoog.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 12:13
Het is inderdaad een soort roulette met die bezorgtoko's. Hoe oud zijn de ingredienten, hoe hygienisch is het bereid, wat is de kwaliteit van de ingredienten/vlees enz. Het bereiden van de meeste "gerechten" is volgens mij geen hogere wiskunde en men knoeit maar wat raak. Maar tussen bereiden en goed bereiden zit een hoop verschil.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:18

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wij bestellen regelmatig via TB.nl maar eigenlijk nooit echt problemen. Enkel van die Turken die niet snappen dat Shoarma niet hetzelfde is als Kebab en je dus geen Kapsalon met Kebab maar Shoarma krijgt -O-

Inmiddels de ideale kebab-place, chinees en pizza-place gevonden na wat trial and error. Niet dat het enorm slecht was bij de rest maar deze zijn gewoon beter. Wel iets duurder, maar het is echt iedere keer perfect.

Ik heb echter nog nooit haren, zwart eten e.d. gehad, hooguit dat ze een voorkeur ("zonder komkommer" oid vergaten).
We bestellen dan ook eigenlijk nooit bij tentjes met minder dan 4 sterren, want dan weet je bij voorbaat al dat het waarschijnlijk troep is.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Topicstarter
Het zijn ook geen unieke gerechten verder.. bezorgdiensten kopen tegenwoordig alles kant en klaar in bij groothandel, en hoeven dit alleen af te bereiden. Ieder z'n eigen sausje of marinade erop en klaar is kees.

Opzich is er niets mis mee, want vanuit een groothandel kan je er wel vanuit gaan dat de afkomst teminste aan een bepaalde standaard moet voldoen. Maar vaak ligt het halve middagen daar in de zaak en kan je zomaar eens de sjaak zijn wat betreft voedsel. Het komt ook voor dat voedsel van geretourneerde bestellingen gewoon opnieuw wordt bereid. :/

Mijn ervaring is is dat je bij de leest moet blijven, geen biefstuk moet gaan bestellen bij een chinees of een hamburger bij een shoarmazaak. Maar toch gebeurd het dat er altijd wel iets mee is.

Je kunt het ook aflezen aan de sla, of die lang heeft gelegen ofniet. De bruine randjes rondom de sla vertellen al genoeg over de ouderdom van die salade. Dit soort bedrijven moeten ze gewoon aanpakken.

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:55
In restaurants is het vaak ook onwetendheid van de gast dat de marinade op de ribs gewoon heel donker en wat harder is geworden waardoor ze denken dat het vlees is aangebrand. Ga er vanuit dat Jism het verschil wél weet.

In mijn woonplaats heb ik nog nooit slecht eten thuisbezorgd gekregen. Er zit natuurlijk wel verschil in kwaliteit tussen de verschillende zaken maar dat is normaal. Kwestie van uitproberen en vragen aan vrienden en kennissen wat hun favoriete toko is.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:50
Ik heb twee 'vaste' plekken om te bestellen; een Chinees en een grill-restaurant. Bij de Chinees is het altijd prima geregeld, mooie porties, lekker warm en lekker eten. De grill was een keer een bestelling helemaal vergeten. Maar dat was via de eigen site, en dat werkt blijkbaar minder soepel dan Thuisbezorgd. De kwaliteit is verder prima.

Topicstarter
Het brokkelde uit elkaar zodra je het vastpakte.. Het is echt aangebrand, verbrand, krokant als de pest.... Kan er niks anders van maken. De marinade zelf was van honing achtige kleur (goudbruin dus).

Mijn vriendin klaagt iedere keer over de chinees, dat het heel oud smaakt, maar ik heb zoiets van bestel dan ook geen gerechten die bijna niemand bestellen zal (Zoals chinees met een soort saus + spek). De spek is dan gewoon oud, kan je gif op nemen B)

Neem je iets dat wel dagelijks besteld wordt zoals een menu met bijv foe yong hai dan is dat vaak ook vers.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:41:
Mijn vriendin klaagt iedere keer over de chinees, dat het heel oud smaakt, maar ik heb zoiets van bestel dan ook geen gerechten die bijna niemand bestellen zal (Zoals chinees met een soort saus + spek). De spek is dan gewoon oud, kan je gif op nemen B)
Ik bestel ook altijd de bami met spek en die is bij mijn chinees juist wel perfect en vers :P

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
NoepZor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:47:
Het is inderdaad een soort roulette met die bezorgtoko's. Hoe oud zijn de ingredienten, hoe hygienisch is het bereid, wat is de kwaliteit van de ingredienten/vlees enz. Het bereiden van de meeste "gerechten" is volgens mij geen hogere wiskunde en men knoeit maar wat raak. Maar tussen bereiden en goed bereiden zit een hoop verschil.
Als je ziet wat "De Smaakpolitie" zoal tegenkomt... Ik denk dat de overheid zwaar tekortschiet in het handhaven van voedselveiligheid. De oplossing is overigens simpel: gewoon niets bestellen. Om dezelfde reden ga ik niet graag (in Nederland) uit eten. Bij 2,50 voor cola-zonder-prik heb ik al geen zin in.

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 10-09-2015 09:54 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gewoon zelf koken, een pizza en spareribs? Wow :)

Topicstarter
shoombak schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:07:
Gewoon zelf koken, een pizza en spareribs? Wow :)
Ik kook graag maar sommige dagen heb je er gewoon ff geen zin in. Ik vreet best veel (Large pizza) voor mijn doen. Je bent soms een half uur tot een uur bezig voor iets wat je met 8 minuten alweer op hebt.

Spareribs lijken zwaar maar grotendeels is het toch bot. :P

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Yeah. Hier ook al dingen als hamburgers die nog rauw zijn, een haar in het eten, koud als het aankomt, etc.
Er zijn dan ook maar een paar dingen die ik nog bestel.
-Pizza, (domino's of new york, als ik beter wil dan ga ik wel naar een pizzatent toe)
-patat/frituur snacks. Kan weinig mee mis gaan, en heb er ook de juiste tent voor. Grote porties, goed te betalen, altijd warm omdat ze in de buurt zitten. (smulshop, voor wie het graag wil weten)
-taco's etc van taco mundo. Ja, het is smiddags klaargemaakt en in de magnetron opgepiept ofzo, maar het smaakt mij altijd goed (genoeg) en ik weet wat ik kan verwachten.

Al met al is het simpelweg niet heel duur, en als je niet wil koken of de deur uit wil moet je helaas je verwachtingen wat bijstellen. En natuurlijk het proces van trial and error. :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-05 14:49
Mm, gezien het feit dat restaurants negatieve reviews kunnen verwijderen en ICTers niet bekend staan om hun kookkunsten en/of gezonde levensstijl moeten we wellicht afhaalrestaurants aan de Pricewatch toevoegen?

Ik heb ook gemengde ervaringen met dit soort toko's maar dat heb ik ook bij normale restaurants.Doe je weinig aan denk ik. Gewoon mental note maken en nooit meer daar bestellen. Ik weet inmiddels ook alle goede restaurants wel te vinden in mijn stad.

Toen ik trouwens de titel las dacht ik "Ah mooi. Kan ik GoT even laten delen in mijn bedroevende ervaringen met DPD en DHL".

Prima.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

tikkietrugjaap schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:22:
Mm, gezien het feit dat restaurants negatieve reviews kunnen verwijderen en ICTers niet bekend staan om hun kookkunsten en/of gezonde levensstijl moeten we wellicht afhaalrestaurants aan de Pricewatch toevoegen?
Gaat natuurlijk niet werken. Waar een HDD met een bepaald type altijd gelijk is (hooguit DoA oid) is een bakje patat al uniek per snackbar, dat valt dus niet te pricewatchen :P

Je zou hooguit shopreviews kunnen doen :P

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Eigenlijk maar één keer meegemaakt dat ik eten kreeg wat écht niet door de beugel kon. Toen ook gewoon boos geworden en een review geschreven op TB en hun Facebook pagina. Maar zoiets wordt gewoon verwijderd en niets mee gedaan.

Ik ben overigens het meest te schrijven over Indiaas afhaal; de meeste variatie, wat gezondere gerechten en betere smaken. Maargoed dat is puur smaak natuurlijk! Al die pizzeria's en shaorma tenten hebben zoveel hetzelfde, niks bijzonders

• tikkietrugjaap
Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:37:

Je zou hooguit shopreviews kunnen doen :P
Haha ja dat bedoelde ik. Ik zie al die zaken altijd als 'Pricewatch'.

Prima.

Topicstarter
Valt me op dat door de reviews heen gewoon ook negatieve recensies staan. Of het aan de zaak is er iets mee te doen (Ik neem aan dat ze een geschil kunnen starten enz) is afwachten.

Ik kies altijd voor de meest dichtbijzijnste bezorgkeet. Zo is je eten niet slap, toch lekker vers als het bezorgd is. Er zit er letterlijk 1 om de hoek, maar die verkopen alleen in waar ze goed in zijn (burgers, en echt goede ook!). Soms wil je gewoon even wat anders.. en dan krijg je dit gezeik weer.

Aan frituren kan inderdaad weinig misgaan, of je moet een trainee hebben staan die je eten klaarmaakt. Nooit echt last van gehad. Toen ik 16 was werkte ik ook in een snackbar, en had altijd het motto je moet het klaarmaken alsof het voor jezelf is.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Dichtstbijzijnde is echt niet per sé beter/verser/krokanter hoor. Wij bestellen soms ook van een flinke afstand (7km) en dat is beter dan van een van vlakbij (1km).

Anoniem: 224360

RemcoDelft schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:53:
[...]

Als je ziet wat "De Smaakpolitie" zoal tegenkomt... Ik denk dat de overheid zwaar tekortschiet in het handhaven van voedselveiligheid. De oplossing is overigens simpel: gewoon niets bestellen. Om dezelfde reden ga ik niet graag (in Nederland) uit eten. Bij 2,50 voor cola-zonder-prik heb ik al geen zin in.
Ga dan gewoon in een goed restaurant eten? Die prijs voor cola is bij ieder restaurant even duur, ook waar je netjes een flesje krijgt. Dat hoort nou eenmaal bij horeca en het verdienmodel.
Ik ga liever 1x per maand of 2 maanden goed uiteten (zeg zo tussen de 60 a 80 euro kwijt voor 2 personen) dan maar vaak te kunnen uiteten voor 20 a 40 euro voor ons twee.
Al zijn sommige goedkopere restaurants wel degelijk goed, moet je wel de juiste kennen. Net zoals sommige duurdere zich moeten schamen. Kwestie van goed uitzoeken.

Wat afhaal/bezorgen betreft ben ik nog kritischer en doe ik dat enkel als ik de zaak goed ken.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Friet ga ik zelf altijd halen bij niet de lokale chinese frietboer (1km) maar rij naar een zaak in het centrum (ongeveer 3km verder). Veel voor de prijs en prima verzorgd. Zelfs het AD is langsgeweest en heeft hem een 8 gegeven. De chinese lokale frietzaak is echt troep en niet te eten.

Pizza's bestel ik via TB.nl bij een vaste pizzazaak. Maken het gewoon vers en het is erg lekker. Nooit problemen gehad. Vorige keer per ongeluk bij een ander besteld en dan merk je gewoon kwaliteitsverschil.

Maar aangezien je bij de Jumbo nu zelf hier ook je pizza kunt maken is het met verse groente / ham/ kaas zo gefixed. Kost je ongeveer 5 euro voor een zelf klaargemaakte pizza.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:59:
Dichtstbijzijnde is echt niet per sé beter/verser/krokanter hoor. Wij bestellen soms ook van een flinke afstand (7km) en dat is beter dan van een van vlakbij (1km).
Idd. De voor mij dichtsbijzijnde toko (<1 km van me vandaan) op Thuisbezorgd.nl is een dramatisch slechte toko (shoarma-tent). Een keer besteld, alles lauw, en nog half rauw (Ite kort gebakken etc), Plus dat ze nog eens duur zijn ook....

Daarentegen is de 1-na-verste van mij gelegen (km of 12) toko's juist een van mijn favorieten (een broodjestoko in dit geval, met de verst gelegen heb ik (nog) geen ervaring, die zit nog maar een paar weken op Thuisbezorgd ook).

Heb bij mij 32 toko's die in mijn gebied bezorgen, daarvan heb ik gewoon 7 favorieten:

- 2 Chinezen
- 3 verschillende Kebab/Shoarma-tokos
- 1 broodjestoko
- 1 hamburger/broodjestoko

Bestel eigenlijk alleen nog maar bij die tokos, omdat ik daarvan weet dat ze consistent goed zijn (hoewel een van de Chinezen een slechtere periode had, nu hebben ze een andere kok die de oude kwaliteit weer weet te halen). Af en toe als er een nieuwe toko bijkom wil ik die wel eens gebruiken, om uit te proberen, maar bij de rest bestel ik nooit wat. Niet alleen vanwege soms te slechte kwaliteit overigens, ik vind pizza's bijvoorbeeld niet lekker, daarom vallen die sowieso al af.

Niet dat ik nu veel bestel via thuisbezorgd.nl ofzo, ik denk een keer of 3-4 per maand tegenwoordig, maar soms is het gewoon lekker handig, als je ff geen zin in koken hebt ofzo, of trek in iets anders dan anders :)

Virussen? Scan ze hier!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
Als je echt lekker wilt eten moet je het zelf maken. Laats spareribs op de BBQ gemaakt, van dit recept: YouTube: Spare Ribs Recipe - How To Smoke Spare Ribs echt een aanrader! :9~ :9~

Daarnaast komen ze bij mij niet langs, ik woon in een dorpje wat te ver weg is.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

mc_maarten schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:15:
Als je echt lekker wilt eten moet je het zelf maken. Laats spareribs op de BBQ gemaakt, van dit recept: YouTube: Spare Ribs Recipe - How To Smoke Spare Ribs echt een aanrader! :9~ :9~
Tsja, dat is natuurlijk totaal geen oplossing als je snel en makkelijk eten wilt 8)7

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:25
Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
[...]

Tsja, dat is natuurlijk totaal geen oplossing als je snel en makkelijk eten wilt 8)7
als ik snel wil eten bak ik wel een eitje :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een eitje is een bijgerecht, we hadden het hier over complete maaltijden ;)

Niet iedereen heeft zin (of tijd) om 1+ uur in de keuken te staan per dag.

Virussen? Scan ze hier!

Topicstarter
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om met 2 personen meer dan 160 euro weg te eten. Maar dan heb ik het over verse kreeft, die je uitkiest in een aquarium, sushi-rollen dat met verse garnalen (dat leefde ervoor nog ja :X ) wordt gemaakt, verse japanse biefstuk en water per literfles bij je wordt gebracht aan tafel.

Toegegeven, dat is echt enorm lekker eten en het is ook zo weg ... Weinig tenten die het zo goed voor elkaar hebben ook. Dacht nooit kreef te lusten, maar het smaakt best goed. :P

Wat betreft bezorging; volgens mij voeren sommige zaken ook het prijsverschil op wat ze normaal aan thuisbezorgd kwijt zijn. Dus een 10 a 12% hogere marge dan wanneer je het bij hun gewoon binnen komt bestellen. Bezorgers racen vaak ook nog eens door de stad, is me 2x overkomen dat het eten door elkaar geschud was.

Punt is... in een shoarmazaak wachten vaak mensen op hun bestelling, en hebben volle blik in de keuken wat er allemaal gebeurd. Bij bestellen is het een ander verhaal. Er is niemand die er naar kijkt en soms gaat het zelfs zo ver dat wanneer je varkensvlees bij een islamistische toko besteld je het nog eens opzettelijk zo kunt krijgen.

Mijn vroegere ex vriendin was turks, en we bestelde een keer op haar naam bij zo'n toko. Ze vroegen of het geen geintje was, omdat er varkensvlees was besteld op een turkse naam... :')

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:36:
Mijn vroegere ex vriendin was turks, en we bestelde een keer op haar naam bij zo'n toko. Ze vroegen of het geen geintje was, omdat er varkensvlees was besteld op een turkse naam... :')
Zo raar is dat toch niet? Gerechten worden nu eenmaal aangepast aan de lokale smaak meestal, anders verkoopt het niet.

Doner of shoarma hoort bijvoorbeeld van lamsvlees te zijn als je het echt netjes doet, maar in Nederland wordt meestal rundvlees of varkensvlees gebruikt, omdat dat goedkoper is (Nederlanders zjn immers zuinig ;)), en soms ook van kippen- of kalkoensvlees.

Net zoals "Chinees" eten wenig weinig met chinees eten te maken heeft (een Chinees zal veel "Chinese" gerechten niet eens herkennen....), meer met Chinees-Indisch.

NIks ongebruikelijks aan :)

Virussen? Scan ze hier!

Topicstarter
De meeste serveren kippen en / of varkensvlees. Er zijn enkele echte islamitsche slagers die halal shoarma serveren. De prijs is vaak hetzelfde, persoonlijk vind ik de broodjes van een islamitische tent vaak beter (lekker krokant, goede saus, pittig :9 ) dan de nederlandse pita broodjes wat ze shoarma noemen.

Ga je in duitsland kijken? Dan krijg je daar ouderwets gewoon een deegrol gevuld met salade / shoarma van varkensvlees. Wel goedkoper (Das duitsland) maar lekker is anders.

Maar'm even ontopic: mocht NVWA er iets mee kunnen doen dan hoor ik dat vermoedelijk snel genoeg. Verbrand voedsel is no-go. Dat moffel je bij mij echt niet weg met wat extra marinade.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:08:
[...]

Niet dat ik nu veel bestel via thuisbezorgd.nl ofzo, ik denk een keer of 3-4 per maand tegenwoordig...
Ik denk dat wij een andere definitie van het begrip 'veel' hebben... :)

Die één of twee keer per jaar dat ik wat makkelijks wil ga ik het wel halen bij de snackbar om de hoek. Verder nog vele verschillende andere eettentjes binnen de tien minuten fietsen, maar ook die worden niet rijk van mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Anoniem: 574841

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:57:
De meeste serveren kippen en / of varkensvlees. Er zijn enkele echte islamitsche slagers die halal shoarma serveren. De prijs is vaak hetzelfde, persoonlijk vind ik de broodjes van een islamitische tent vaak beter (lekker krokant, goede saus, pittig :9 ) dan de nederlandse pita broodjes wat ze shoarma noemen.

Ga je in duitsland kijken? Dan krijg je daar ouderwets gewoon een deegrol gevuld met salade / shoarma van varkensvlees. Wel goedkoper (Das duitsland) maar lekker is anders.

Maar'm even ontopic: mocht NVWA er iets mee kunnen doen dan hoor ik dat vermoedelijk snel genoeg. Verbrand voedsel is no-go. Dat moffel je bij mij echt niet weg met wat extra marinade.
De beste shoarma/ doner uit europa komt uit duitsland. Dus hoe je er bij komt dat het daar slecht is? En van varkensvlees is het al helemaal niet. Er zullen zeker ook slechte tentjes zijn, maar er zijn in duitsland ook heel heel heel erg goede shoarma tenten.
Er wonen ook heel erg veel turken in duitsland, daardoor is de meeste shoarma, of doner daar juist heel erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 10-09-2015 12:09 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 12:13
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:10:
[...]
Ik heb een keer half voor de gein de botjes van de spareribs (2x 750 gram ribs voorgegaard) gewogen en kwam op 500 gram uit. Ongeveer een derde van het gewicht is bot, dus grotendeels bestaat een sparerib uit vlees :P :9

De wijzen komen uit het Oosten!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik heb een keer een hamburger besteld bij een Kebab-zaak.

Bestelling goed en wel aangekomen, maar de hamburger ontbrak... maar er zat een extra kebab broodje in, dus wij dachten i.p.v hamburger hebben ze kebab geleverd.

Ik pak dat ding uit, en wat zie ik tot mijn verbazing... een compleet leeg kebabbroodje met alleen op de punt een normale hamburger :')

Verdere ergernissen zijn inderdaad vergeten bestellingen, en de kwaliteit van het eten is soms nogal wisselvallig.

Heb het idee dat dat ook erg tijdsgebonden is, dat heb ik met de Kipnuggets van McDonalds ook

In het weekend vergeten ze minder vaak iets dan door de weeks?

Niet dat ik veel bestel maar toch :P

Overigens heb ik een van de beste 'kebab' gegeten in Polen in Warsaw, ergens waar je het eigenlijk niet zou verwachten. Het was ook aangekleed als een restaurant, i.p.v een snackbar :+

[ Voor 12% gewijzigd door Bjorn89 op 10-09-2015 12:27 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
Over het algemeen ben ik wel te spreken over eten bestellen.
Domino's is gewoon goed. Nemen beide altijd zo'n half half zodat je 2 soorten hebt ieder.
Daarnaast spareribs.
Laatst besteld bij de bezorgbeer en daar was het eten super heet. Belde ook eerst aan en liep terug naar de scooter om te wachten tot ik open deed. Daarna pas haalde hij het eruit zodat het warm bleef. Dit vertelde hij overigens toen ik de deur open deed en hij het kwam brengen. Erg netjes.
Daarnaast is de burger daar alles los verpakt zodat je hem zelf op kan maken en geen snotterige sla e.d. hebt. Erg fijn.

Minst te spreken over een Sushi bezorg welke gewoon te veel was vergeten. En dat op een bestelling van meer dan 40 euro.
Telefonisch? Niet te bereiken. voicemail? Nooit reactie op gehad. Mail en via de site? Nope, geen soelaas.

• tikkietrugjaap
Sushi bestellen wij vaak bij Sumo (zit vooral in randstad volgens mij). Die hebben hun eigen bestelpagina (hoef je thuisbezorgd.nl ook niet te betalen :)). Daar is de sushi eigenlijk altijd best wel goed. Nog nooit gehad dat de bestelling verkeerd was en opmerkingen zoals 'geen gember, extra wasabi' worden ook altijd netjes uitgevoerd.

Prima.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Wat is nou eigenlijk het probleem? Als je niet tevreden bent, dan bestel je toch gewoon niet nog eens bij dezelfde tent?

Een bezorgtentreviewsite zou wel leuk zijn, maar of hij is niet onafhankelijk, of hij staat vol met reclame. En dat zijn toch 2 dingen waar je niet snel groot mee wordt.

Ik zou al blij zijn dat ik kan kiezen. Hier zit een Italiaan, maar die is al op tijd dicht (en als ik bestel is het 's avonds na 9 uur) en even verderop zit een mix tussen een Italiaan en een Turk, maar die kan geen pizza’s bakken en vindt shoarma en kebab hetzelfde. Soms zou het best prettig zijn om in een stad te wonen als ik die opsommingen van mogelijkheden zo zie :P
mc_maarten schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:24:
[...]
als ik snel wil eten bak ik wel een eitje :)
Gebakken ei, gekookt ei of een broodje kaas. Zo moeilijk hoeft het inderdaad niet :P
Maar toch zou ik het wel prettig vinden om een keer wat anders te eten. Zeker als je met wat vrienden zit is het prettig om niet altijd maar ei en kaas te hoeven neerzetten. En na een Amerikaanse film vol met gigantische hamburgers wil je nou eenmaal vlees :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:43

Fiber

Beaches are for storming.

Ample Energy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:59:
[...] En na een Amerikaanse film vol met gigantische hamburgers wil je nou eenmaal vlees :P
Diepvries/koelkast, koekenpan of grill ijzer of hoe zo'n apparaat ook heet en je kan ze prima zelf bakken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:15
Fiber schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:08:
[...]

Diepvries/koelkast, koekenpan of grill ijzer of hoe zo'n apparaat ook heet en je kan ze prima zelf bakken...
Natuurlijk kan je om middernacht lekker hamburgers gaan draaien of pizzadeeg kneden, maar daar heb je niet altijd zin in. Bovendien moet ik echt moeite steken in een goede hamburger. Ik heb lang niet altijd de benodigde ingrediënten rondslingeren en een hamburgerbroodje uit de vriezer kan met de huidige technologie nog niet, volgens mij :P
En pizza kan als je het van tevoren weet, maar juist voor het onverwachte is een bezorgdienst handig. Als ik 3 of 4 uur van tevoren weet dat ik om 12 uur honger ga krijgen en dat ik dan nog niet naar bed ga, dan is zelf pizza maken een perfecte keuze! Maar als je pas om 11 uur weet dat je niet uitgaat en er komen vrienden langs, dan schiet dat niet op.

First World Problems... :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Swift92
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05-2023
Tijdje terug een wiener schnitzel besteld. Had een 10 euro kortingscode gewonnen van justeat dusja waarom niet.. Ik dacht een heerlijke krokante schnitzel te ontvangen met goudgele frietjes.

Ik deed het doosje open en had in eens geen trek meer. Schnitzel was zwart aangebrand en de frietjes waren vies bruin. Heb het maar rechtstreeks de bak ingeflikkerd. Dat doen we dus ook niet meer..

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:41
NoepZor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:24:
[...]

Ik heb een keer half voor de gein de botjes van de spareribs (2x 750 gram ribs voorgegaard) gewogen en kwam op 500 gram uit. Ongeveer een derde van het gewicht is bot, dus grotendeels bestaat een sparerib uit vlees :P :9
Ligt erg aan de spare-ribs. Laatst bij de slager gehaald, die had 2 verschillende soorten, waarbij een wat breder was met minder vlees (en dus goedkoper) en een die langer was en erg veel vlees had. Ik denk dat de verhouding daar gunstiger lag. Maar goed, slager en afhaal zijn natuurlijk 2 hele andere werelden. Al had SpareRib Express (die is afgebrand blijkbaar in regio R'dam) erg lekkere voor een goede prijs!

Wat ik doe bij thuisbezorgd (wat idd 60% grillrestaurant met alles lijkt te zijn) is niet bestellen bij lager dan 4-sterren beoordeling, want 4-sterren is al mager, en onthouden welke goed zijn. Meer kun je eigenlijk ook niet doen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Zebby schreef op donderdag 10 september 2015 @ 15:06:
[...]
Al had SpareRib Express (die is afgebrand blijkbaar in regio R'dam) erg lekkere voor een goede prijs!
Die is inderdaad afgebrand, maar is die niet ondertussen weer heropend :? En niet alleen de spareribs zijn daar goed, ook de zalm en kippepoten.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:51
Laatste keer bij bestelling hier bij goeie shoarma zaak Antalya,Doetinchem had bezorger te weinig wisselgeld en kwam ie later terug want ging om meer als 10 cent. Smaakt goed daar, maar bij de andere ook niet verkeerd. Heb nog niet vaak gehad dat t niet smaakte. Vindt t jammer dat domino hier alweer 2 jaar ofzo weg is want die was tenminste goedkoop met minimumbedrag bestellen,5,- ofzo meen ik en smaakte prima.

De huidige tenten allemaal boven de 10,- dus dan haal ik liever bij de winkel om de hoek en gelijk voor meerdere dagen :)

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn gewoon heel veel waardeloze restaurants waar je eten van kunt laten bezorgen. Regelmatig op het werk eten besteld waarbij we een week vooraf specifiek aangeven om 18:00 te willen eten. Meer dan de helft van de keren komen ze rustig na 18:30 aankakken. Knoflooksaus die je bij een pizza shoarma standaard krijgt (en er bij bestellen voor de zekerheid nog maar eens extra om vraagt) wordt de helft van de tijd vergeten. Ook al een aantal keren gehad dat er 1 pizza ontbreekt of dat bijvoorbeeld de loempia's compleet vergeten zijn.

Veel meer dan een 'sorry, ja ik pak het ook niet in' krijg je niet.

Anoniem: 80487

Ik bestelde geregeld via thuisbezorgd voer. Ik ben daar zelf mee maar gewoon volledig mee gekapt.
Afgezien van het feit dat je vaker wel dan niet zwaar ondermaats vreten krijgt, is het ook nog eens zwaar matig voor je gezondheid. Zowel door het eten zelf als het schrik effect van wat dat onder de streep toch nog even allemaal kost als je redelijk structureel lui bent. (want laten we eerlijk zijn dat daar het leeuwendeel van het bestaansrecht van thuisbezorgd vreten weg komt)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 80487 op 10-09-2015 16:06 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 80487 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:01:
Ik bestelde geregeld via thuisbezorgd voer. Ik ben daar zelf mee maar gewoon volledig mee gekapt.
Afgezien van het feit dat je vaker wel dan niet zwaar ondermaats vreten krijgt,
Je moet wel bij de juiste zaken bestellen.
is het ook nog eens zwaar matig voor je gezondheid.
Hangt van je keuzes af.
Zowel door het eten zelf
Nogmaals, hangt van je keuzes af.
als het schrik effect van wat dat onder de streep toch nog even allemaal kost als je redelijk structureel lui bent.
Als je schrikt van de kosten waar je zelf voor kiest (ze staan op de lijst), dan is er meer aan de hand.
(want laten we eerlijk zijn dat daar het leeuwendeel van het bestaansrecht van thuisbezorgd vreten weg komt)
En soms is het gewoon lekker. Ik kan spareribs echt niet zo lekker klaar maken als de SpareribExpress (althans de vestiging die bij mij levert).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:20:
[...]

Daarvoor neem je een vriezer, en zorg je dat je altijd een portie van de een of andere zelfgemaakte maaltijd hebt staan. Die gooi je op zo'n moment even in de magnetron en klaar. :9~

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Topicstarter
ATS schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:23:
[...]

Daarvoor neem je een vriezer, en zorg je dat je altijd een portie van de een of andere zelfgemaakte maaltijd hebt staan. Die gooi je op zo'n moment even in de magnetron en klaar. :9~
:r

Das goor. Want als je het niet fatsoenlijk ontdooit eerst is het compleet uitgedroogd voordat het voor je neus staat na opwarmen.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 10:10

Metian

Snert is vies

Angeloonie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:59:
Dit niet alleen. Het is ook maar net hoe ze het komen brengen. Hier komt Spareribje Express of BurgerMe altijd met de auto. Terwijl ik laatst nog iemand zag fietsen (elektrische fiets) van New York Pizza. 😂

Rupsen, Rapsen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Want van transport per auto wordt hij opeens warmer ofzo? Op sommige plekken (binnensteden tijdens spits enzo) is gok ik die fiets een héél stuk sneller op de juiste plek dan die auto ;)

Virussen? Scan ze hier!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:30
Ozzy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:22:

Wellicht zijn bezorgmaaltijden gewoon niet aan jou besteed en dan zijn er twee oplossingen:
- Je gaat in een restaurant eten en hopen dat het daar diverser en beter is.
- Je gaat zelf koken. Er is niets zo gevarieerd als zelf koken en de kwaliteitscontrole doe je terwijl het vers bereid wordt.
Dat laatste hoeft niet een oplossing te zijn. Voedselvergiftiging in Nederland wordt het vaakst thuis opgelopen door een gebrek aan hygiëne. :/

Hier in de buurt genoeg adressen waar ze fatsoenlijk eten leveren, maar je moet het maar net weten en het is ook erg afhankelijk van je smaak.

Topicstarter
Freee!! schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:11:

En soms is het gewoon lekker. Ik kan spareribs echt niet zo lekker klaar maken als de SpareribExpress (althans de vestiging die bij mij levert).
Marinade, goed laten trekken. Dat is het geheim. En niet overmatig 'grillen' dat het knalhard is. Als je geen fatsoenlijke bbq ervoor hebt staan moet je het gewoon laten.

Ik ben 1x in een tent geweest waar bnn'ers ook komen vreten. De spareribs waren zo mals en lekker dat je het vlees gewoon letterlijk van het bot kon afzuigen ( :P ) Dat betekend dat de marinade namelijk goed heeft kunnen trekken en de smaak er goed in zit.

Echter, ga ik niet een uur in de keuken staan kutten als ik een portie voor ~ 12 euro krijgen kan. Alleen zij leveren natuurlijk de vooraf ingekochte sparerib met een eigen saus eroverheen.

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-05 20:18
Misschien is het een idee om wat meer uitgebreid te lunchen en 's avonds het simpel te houden?

Ik heb hier in Zweden zelden een boterham voor lunch en als ik thuiskom kan ik best wel toe met een kleiner maal. Cq soep, sandwich of een eitje.

• -tom-562
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

GioStyle schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:00:
[...]

Dat laatste hoeft niet een oplossing te zijn. Voedselvergiftiging in Nederland wordt het vaakst thuis opgelopen door een gebrek aan hygiëne. :/

Hier in de buurt genoeg adressen waar ze fatsoenlijk eten leveren, maar je moet het maar net weten en het is ook erg afhankelijk van je smaak.
Ook dát heb je zelf in de hand.
Ik bestel eigenlijk nooit wat, bij uitzondering 1 of 2x in het jaar een pizza. Maar dan wel bij Domino's/NY Pizza, zeker niet bij 1 of andere shoarmatent (want veel te duur voor wat je krijgt, en niet te vreten).
Als ik een keer friet haal (1x in de maand ofzo) is het bij de lokale snackbar om de hoek.
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:32:
[...]

Marinade, goed laten trekken. Dat is het geheim. En niet overmatig 'grillen' dat het knalhard is. Als je geen fatsoenlijke bbq ervoor hebt staan moet je het gewoon laten.

Ik ben 1x in een tent geweest waar bnn'ers ook komen vreten. De spareribs waren zo mals en lekker dat je het vlees gewoon letterlijk van het bot kon afzuigen ( :P ) Dat betekend dat de marinade namelijk goed heeft kunnen trekken en de smaak er goed in zit.

Echter, ga ik niet een uur in de keuken staan kutten als ik een portie voor ~ 12 euro krijgen kan. Alleen zij leveren natuurlijk de vooraf ingekochte sparerib met een eigen saus eroverheen.
Kale spareribs van te voren gaar koken, en dan marineren. Dan hoeven ze ook niet lang in de oven. Dan trek je de botten er ook vaak zo uit (je moet er van houden, ik vind iets stevigere spareribs lekkerder)

Lekkerste is nog spareribs op de 3-2-1 methode (maar dan moet je dus wel ruim 6 uur de tijd hebben :+). 3 uur in een smoker, 2 uur in alufolie en 1 uur zonder folie :9~

[ Voor 42% gewijzigd door -tom-562 op 10-09-2015 22:12 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbirsk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-05 20:56
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:07:
Gisteren een maaltijd via thuisbezorgd besteld. Iets met een pizza en een portie spareribs, omdat ik trek had. :) Toen de pizza eenmaal verorberd was, was het tijd voor de ribs. Tot mijn verbazing, is de helft van de ribs, compleet zwartgeblakerd, verbrand, en het blijkbaar af proberen te dekken door er extra veel marinade-saus over heen te gieten. Dit is nu de derde keer dat ik bij een willekeurig bedrijf wat bestel, en met voedsel uitkom wat gewoon niet goed is.

De vorige 2 keren ook besteld; eerste keer, regelrecht een voedselvergiftiging opgelopen omdat er oude shoarma tussen de 'nieuwe' doorheen zat. De andere keer, een haar van teminste 30 cm kats door m'n pizza heen. Mijn ervaring met klagen is is dat het elke keer afgekocht wordt met sorry en er vervolgens een vervangend of nieuw gerecht voor terug te sturen.

Maar keer op keer... Is er altijd wel iets met het voedsel dat men besteld. Het valt me ook vaak op dat bijna alle bezorgdiensten, van met name de grill allemaal hetzelfde aanbieden. De standaard schotels met prut salade, en een stortvloed aan aardappelschijfjes waar je niet goed van wordt.

De porties zijn nagenoeg hetzelfde, de shoarma of overige grill gerechten vind je nooit wat bijzonders bij tussen zitten. Ik heb een klacht ingediend bij NVWA en inmiddels het voedsel apart (gekoeld) gelegd. Mogen zij om dat monster vragen dan krijgen ze het met alle liefde.

Eerlijk gezegd hoop ik dat bezorgrestaurants eens gaan letten op de kwaliteit van voedsel die ze verkopen.
Sorry hoor maar. Je besteld online bij een restaurant waarvan je de kwaliteit niet kent ( dat je niet bekend bent met de kwaliteit neem ik maar even aan ) en het eten is gewoon kut. Later bestel je wat bij een nieuw restaurant ( Althans voor het gemak neem ik even aan dat restaurant 1 is afgevallen ) En het eten is weer kut. Poging 3 bij restaurant 3 ( Althans eeh ja.. ) En het eten is weer kut. Iets met een ezel en een steen zullen we maar zeggen.

Maar serieus, je denkt toch niet dat je de kwaliteit van een restaurant ( cafetaria zaak toko broodjeszaak afhaler of hoe je ze wil noemen ) kan aflezen aan de hand van een website? Laat alleen bezorgen door restaurants waarvan je de kwaliteit kent. En ken je er geen in jouw buurt en is er ook niemand die je kan vertellen wat de "goede" zijn? Ga dan eerst eens afhalen. Is het rond etenstijd niet druk, dan niet doen. Ziet het er binnen vies en of smoezelig uit, dan niet doen. Is het eten uiteindelijk goed en lekker dan kun je de volgende keren laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het was juist bij NY pizza waarin ik een 30 cm haar in m'n pizza trof.... Bedoel het is echt niet alleen weggelegd voor de 'unkwown' toko's. Je wil niet weten hoe snel NY pizza me een nieuwe pizza bezorgde en een huge excuses. Ik heb dat stuk speciaal nog bewaard en de bezorger op z'n flikker gegeven dat het zo echt niet kon. Het was de laatste keer ook.

Bedoel veel bedrijven willen maximale winst behalen, ook bij bezorging. Dus wordt er zo jong mogelijk personeel neergezet wat weinig van hygiene voorschriften afweet blijkbaar. Zolang het maar een pizza in elkaar kan draaien is het goed ofzo.

Als ik bij een bezorgservice bestel, dan lijkt me aannemelijk dat de kwaliteit van het eten in orde moet zijn toch? Als je een horecazaak opent of wilt beginnen dan moet je ook aan een legioen van voorschriften, cursussen en diploma's voldoen. Als je dat niet kunt dan zit je in de verkeerde business.

Bedoel me dunkt. Bij een snackbar vreet je je vol incl een drankje voor 12 euro en een beetje pizza / spareribs kost ruim 25 euro. Waarom mag ik voor het dubbele geld dan blijkbaar daar niets aan verwachten?

Ga ik naar de chinees en kies ik voor wok to go (ter voorbeeld) dan reken ik nog geen 7,50 incl kroepoek af en vreet me compleet vol ermee. Chinees heb ik overigens een poosje gedaan, echt uitstekende chinese kippensoep en heerlijke gerechten. Alleen na een paar keer bestellen heb je er even geen zin meer in en wil je iets anders. Vandaag voor de verandering gewoon maar aardappels, groente, vlees en salade / kwark in elkaar staan draaien. Voedzamer, goedkoper en net zo lekker als dat je het zelf maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 58485 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:10:
Ik kook graag maar sommige dagen heb je er gewoon ff geen zin in. Ik vreet best veel (Large pizza) voor mijn doen. Je bent soms een half uur tot een uur bezig voor iets wat je met 8 minuten alweer op hebt.

Ik wil niet weten hoe je eet als je een grote pizza in 8 minuten wegstouwt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 03:41:
[...]

Ik wil niet weten hoe je eet als je een grote pizza in 8 minuten wegstouwt :X
Nou, das niet zo moeilijk. :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/22534142.jpg

Je snijdt de pizza in 6 a 8 delen, neemt pizzadoos en al op schoot, TV / Netflix aan, en bunkeren maar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik kan best eten, maar als je het zo snel naar binnen stopt kan je niet eens kauwen. Dat is echt hele punten met Cola naar binnen spoelen.
Pagina: 1