Kan niet met playstation network verbinden

Pagina: 1
Acties:

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Hallo,

sinds een 14 dagen kan mijn huisgenoot niet meer inloggen op het PSN netwerk via ons internet.
als ik internet van mn telefoon gebruik lukt het wel, internet bij vrienden lukt ook.

Foutmelding CE-33987-0

verder is het onmogelijk om via PC in te loggen op het psn netwerk.
als ik op "meld je aan" klik dan krijg ik een "ERR_CONNECTION_TIMED_OUT"
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/k5QMN/1ed5dc5139.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/k5QQP/6c69ebf26c.png

Situatieschets Netwerk
- Provider: Telenet

- 1 Modem Telenet (met ingebouwde router)
> Firewall uit
> upnp ingeschakeld
> DMZ ingesteld naar ubiquiti

- 2 Ubiquiti Edgerouter Lite (eigen router)
> Static DHCP naar PS4
> upnp ingeschakeld
> Port Forwarding naar IP van PS4

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/k5Rux/6f6de0d73b.png

wat werkt niet:
- PS4 bedraad aan Ubiquiti router.
- PS4 bedraad aan telenet modem
- PS4 draadloos op telenet modem/router
- PS4 draadloos op eigen Wifi AP
- PS4 Draadloos op Telenet homespot (dit is wsl omdat je nergens je gebruikersgegevens van telenet kan invoeren)
- DNS instellen naar 8.8.8.8
- MTU aanpassen
- Portforwarding in Edgerouter
- DMZ in Telenet router naar ip van PS4
- Firewall in telenet modem uitzetten
- Firewall in Ubuiquiti Router uitzetten
- UPNP aanzetten

Wat werkt wel
- inloggen op PSN met PC (die via eigen telenet Homespot* is verbonden, die dus geactiveerd is op diezelfde modem/router)
- inloggen op PSN met PS4 via 4g van men telefoon
- inloggen op PSN met PS4 op het internet van vrienden
- Updates downloaden op PS4

*Telenet-homespot maakt deel uit van Wi-Free: zo kun je naast de Telenet-hotspots, ook via de homespots van Telenet-klanten surfen op internet. Je geniet dus niet alleen thuis of op een publieke plaats van draadloos internet van Telenet, maar bijvoorbeeld ook als je op bezoek bent bij vrienden of familie. Handig, veilig en inbegrepen in je internetabonnement!

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:58

D4NG3R

kiwi

:)

Begin maar eens met het uitzetten van DMZ, tenzij jij absoluut weet wat je doet en een fatsoenlijke firewall hebt draaien wil je hier geen gebruik van maken. :w

Dat Telenet ding werkt dus als router. Je zit met een dubbele NAT, kan je de routing functie uitschakelen op dat geval van Telenet? (Bridge modus heet dat vaak, soms moet je dit laten doen door de provider zelf).

[ Voor 85% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2015 01:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:34:
Begin maar eens met het uitzetten van DMZ, tenzij jij absoluut weet wat je doet en een fatsoenlijke firewall hebt draaien wil je hier geen gebruik van maken. :w

Dat Telenet ding werkt dus als router. Je zit met een dubbele NAT, kan je de routing functie uitschakelen op dat geval van Telenet? (Bridge modus heet dat vaak, soms moet je dit laten doen door de provider zelf).
Telenet kent volgens mij geen bridged modus, maar ruilen de huidige router om voor een modem only waar je dan een router achter kan zetten

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Breezers schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:49:
maar ruilen de huidige router om voor een modem only waar je dan een router achter kan zetten
voor consumenten is dit niet meer mogelijk. misschien met een goede beargumentering wel.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
net met Telenet aan de lijn gehangen, tja daar leveren ze internet, en mijn internet werkt, dus daar kunnen ze weinig voor me done.

ik wordt er een beetje moedeloos van.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik las ergens dat je als je aangeeft dat je een alarmcentrale hebt en die krijgt geen doormelding naar de alarmcentrale, dat ze de router wel omruilden ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
na meerdere mails met sony had ik gevraagd of ze ons geblokkeerd hadden,

24 uur later kon ik wel weer op PSN. zonder dat ik iets aan mijn netwerk verandert had. dus ik denk dat ze men ip geblokkeerd hadden ofzo.

Slotje graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals ik in een ander topic al aangaf: D4NG3R in "[PS4] (tijdelijk Gebanned van PSN"

Nee, Sony doet niet aan IP bans. Je account word eerst suspended, en daarna word je console banned. Ook hierna kan je gewoon inloggen via de PSN website maar krijg je de dikke vette melding dat je account suspended is voor X hoeveelheid tijd ( bij een consoleban is deze periode waarschijnlijk een paar 100 jaar. :+ )

Waar Sony recentelijk wel last van heeft (of nouwja last, ze doen het zelf) is hun nogal overkill DDoS protectie. Veel mensen worden langs de anti DDoS servers geleid wat kan zorgen voor time outs en andere problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2015 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
14 dagen is toch wel echt lang imho.

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Topicstarter
Beste ****,

Onlangs heb je contact met ons gehad over het verbinden met het PSN.

Onze Network-Engineers hebben aangegeven dat jouw IP-adres (tijdelijk) op de blacklist stond. Jouw IP-adres is inmiddels verwijderd van deze blacklist. Je zou nu weer contact moeten kunnen maken met onze servers.

Dit is gebeurd naar aanleiding van mogelijke inbreuken en/of bedreigingen ten opzichte van de veiligheid en integriteit van ons Network. De meest waarschijnlijke reden hiervoor is dat er een apparaat uit jouw netwerk een onderdeel is geweest van een van de "Botnet" en/of "DDoS" aanvallen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er gevaarlijke software op jouw PC staat .

Onze Network-Engineers willen je adviseren om je netwerk zo schoon en veilig mogelijk te maken. Mocht dit niet gebeuren, dan zal er nogmaals een blokkade geplaatst worden en zul je opnieuw problemen hebben bij het inloggen op PSN. Wij adviseren je om contact op te nemen met je Internetprovider om de veiligheid van je netwerk zo goed mogelijk te regelen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan Anti-virussoftware zoals MalwareBytes en Hitman Pro (beide gratis te downloaden).

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Niels

PlayStation Support

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zoals ik al aangaf:
D4NG3R schreef op zondag 13 september 2015 @ 01:33:
Waar Sony recentelijk wel last van heeft (of nouwja last, ze doen het zelf) is hun nogal overkill DDoS protectie. Veel mensen worden langs de anti DDoS servers geleid wat kan zorgen voor time outs en andere problemen.
Het is wel goed om te weten dat ze dus wel gevaarlijk dicht bij een IP ban komen met zulke scenarios, hun systeem is geautomatiseerd dus er willen nogal eens false positives tussen zitten die geen verbinding meer kunnen maken.

Pagina: 1