Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop occasion budget ~8000

Pagina: 1
Acties:

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik ben van plan om van mijn Corsa over te stappen naar een grotere 5 deurs wagen, maar door het grote aanbod weet ik even geen goede keuze te maken, met name door de nadelen die ik tegenkom.

Wat ik zoek voor een budget van 11000 (mag ook 500 erboven als het 'de' wagen is):
- Ruimte (o.a. kofferbak, in de Corsa kon echt niets)
- 5 deurs
- Benzine
- Betrouwbaar
- Het mag best mooi ogen
- Niet te zwaar i.v.m. belasting (liever onder 1250)
- Minstens 1.4 of wat althans wat flinke kracht heeft, de Corsa heeft ook 1.4 en die komt die zeker niet na.
- Lage kmstand, maar dat is vooralsnog een ruim begrip, want sommige auto's gaan 3 ton mee. Ik heb het over 40.000-80.000 km, maar liever iets nieuwers (2009) met wat hogere km's dan andersom.

Secundair:
- Audio vind ik belangrijk, de COrsa heeft wel een redelijk standaard geluidsysteem, wel een stuk minder in de bass, mijn vader heeft een veel beter geluid (vooral laag) voor een standaard systeem in zijn Volvo. Maar ik heb geen idee welke auto's nou goed zijn in hun standaard audiosystemen en welke niet. Ik wil hiervoor geen 500-1000 euro extra neerleggen. Zoeken geeft niet veel werkbare resultaten.

Wat ik al gevonden heb:

Ford Focus Wagon 1.4 Trend

Pros
- Lage KM stand
- 2008
- NAP / Bovag
- Betrouwbaar merk

Cons
- Niet erg snel en ik vermoed dat de 1.4 flink tekort schiet

Ford Focus 1.6-16V Futura Bns

Pros
- Sterke motor
- NAP
- Betrouwbaar merk
- Goede kofferbak ruimte

Cons
- Saai uiterlijk / interieur
- Wat hoge km-stand

Kia CEE D 1.6i-16v X-Tra

Pros
- Sterke motor
- NAP
- Leuk design
- Goede kofferbak ruimte

Cons
- Redelijk 'hoog' in de km stand
- Niet bekend of het echt betrouwbare auto is

Mazda 3 Sport 1.6 Executive

Pros
- Sterke motor
- Betrouwbaar merk, dus vandaar de keuze om het jaartal 2006 mee te nemen
- Goede kofferbak ruimte

Cons
- 2006, dus bijna 10 jaar oud
- Design niet heel spannend

Suzuki SX4 1.6 Comfort Sedan

Pros
- Sterke 1.6 motor
- Goede kofferbak ruimte
- Betrouwbaar

Cons
- Dure reparaties (weinig aanbod)
- Design discutabel

Seat Ibiza 1.2 Style

Pros
- 2010
- Qua design vind ik deze van de gevonden auto's de mooiste
- Betrouwbaar
- Licht

Cons
- Weer een 1.2 motor, met slechts 112nm :-(
- Kofferbakruimte niet heel groot

Ford Fiesta 1.25i-16v 82PK Trend

Pros
- Uit 2009
- Qua design vind ik ook deze mooi
- Betrouwbaar
- Licht

Cons
- Ook hier helaas een 1.25 motor, met 114nm
- Kofferbakruimte hier ook weer niet heel groot

Update

Ford Focus Limited SW 1.8-16v 125PK

Pros
- Veel techniek inbegrepen
- Betrouwbaar
- Net onder 1250 grens
- Veel ruimte
- 1.8 motor, sterk (heb al versie met andere kleur gereden)

Cons
- Niet heel zuinig
- Over budget (maar valt altijd te onderhandelen)

Ford Focus Limited 1.8-16v 125PK

Pros
- Veel techniek inbegrepen
- Betrouwbaar
- Net onder 1250 grens
- Veel ruimte
- 1.8 motor, sterk

Cons
- Minder ruimte dan SW
- Niet erg zuinig
- Over budget (Wel 500 goedkoper dan SW variant)

Dan hieronder auto's die ik heb gevonden, maar toch vooral vanwege diverse bekende problemen niet ga proberen:

Peugeot 307 SW 1.6-16v Pack
Peugeot 308 1.6 VTI XS Automaat
Peugeot 308 XS 1.6 VTI 16V
Hyundai Sonata 2.4I Cvvt Dynamic Business (te zwaar sowieso)
Hyundai I 30 1.6I Cvvt

Het is dus vooral een design vs motor kwestie, want de designs die wij mooi vinden hebben niet bepaald sterke motoren, en diegene met een flinke motor is vaak ouder. Zijn er nog meer automerken die men kan aanbevelen?

Misschien iets wat neigt naar deze Kia

Nadeel van deze vind ik de prijs en de wellicht te lichte motor. Maar om concessies te doen zou deze erg in de buurt komen.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 15-09-2015 20:44 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Verwijderd

Heb je die 'vervloekte' 1.2 motoren ook al in het echt gereden? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een proefritje met zo'n naaimachine zou je nog best wel eens op andere gedachten kunnen brengen. Een 1.6 is vaak ook niet zo spannend hoor. (ik heb zelf een 1.6 met 105pk in een A4 gehad, daar was prima mee te rijden maar verwacht er niet teveel van)

Ik zie trouwens in je lijstje de Mazda3 voorbij komen, hele leuke en goede auto's! Ik denk dat je met wat speurwerk ook wel een 2.0 motor kunt vinden in jouw zoekgebied; dan heb je een fijne auto.

Om je daarnaast toch maar even de Volvo-hoek in te schoppen, is b.v. dit niet iets voor jou:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/275915168?asrc=st
wel een beetje 'oud' maar lage km-stand in combinatie met Volvo en een héle fijne 5-cilinder maken het een prima wagen.

complimenten trouwens voor je startpost, er zijn weinig mensen die er zoveel werk in steken ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 00:50 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Die Ibiza van je heeft wel 70pk/950kg houdt niet over maar is echt wel genoeg om mee te komen hoor. Groot verschil is dat dan dan wel weer een stuk zuiniger is dan andere grotere blokken.
Daarnaast kun je verwachten dat je bij ~90dkm hogere onderhoudskosten gaat krijgen kijk/vraag dit na wat er recent gebeurd is als je zoiets wilt gaan aanschaffen, kost je nog zeker 1000€ als je volledige remmerij wilt gaan doen.
Wat wil je nu precies? Een station, of een hatchback of toch nog die ene sedan die er tussen staat? En nog een bepaalde stal of specifiek merk, juist wel of misschien juist niet?
Die Mazda valt in mijn optiek gelijk al af, afstandbediening zit niet eens aan de sleutel, maar als je naar dashboard kijkt vind ik het er heel erg strak uitzien.

Mijn vader heeft sinds kort een 85PK/1055kg met een 1.2 nu rij je daar rustig 1/20 mee en meekomen met het verkeer gaat echt heel gemakkelijk. Het is een Skoda en geen bmw maar ook deze 1.2 rijdt echt vlekkeloos. Ik zou me hier niet op verkijken. Ik zou me niet echt verkijken op de koppel (nm) maar meer op de pk/kg. Constant met maximaal koppel rijden rijdt vreemd en ook niet altijd even zuinig.

NAP is geen voordeel, dat moet je bij alle auto's krijgen als je er meer voor betaald dan 1000€ of uitleg waarom die er NIET bij zit(hier nooit genoegen meenemen als je het niet snapt/weet/kent).

En daarnaast als je hier in Overijssel een benzine koopt die dan 1253kg is i.p.v. 1245kg betaal je 8€/mnd meer. Verkijk je hier niet zo heel erg op als die 100kg zwaarder is maar 500€ goedkoper rij ik er 5jr in voordat ik mijn 'instap 500€' aan belastinggeld verreden heb. Valt allemaal wel mee als je dan net een wat betere/mooiere auto hebt.

Ik zou dus eerst kijken wat voor soort auto je precies wilt, daarna van wat merken leuke modellen uitzoeken en dan gaan zoeken binnen 100km afstand, dan nog de rotte appels er proberen uit te pakken en dan houdt je wel een degelijk lijstje over wat je wellicht leuk vind. Nu komt het probleem dan heb je nog steeds veel staan. Gewoon hard zijn, heb ik lievere een sedan of een hatchback of liever een station?

Dingen zoals cruisecontrol, en elektrische ramen achter vind je misschien ook wel belangrijk? Luxere dingen zoals regensensoren, automatische verlichting. Leren bekleding en niet te vergeten kleur ;)

edit: probeer als zoeksite een gaspedaal.nl die gebruikte ik altijd, vind je van meerdere sites behalve marktplaats occasions terug.

edit2: nog even ter uitleg, waarschijnlijk heb jij een oudere 1.4 Corsa tegenwoordig hebben ook de kleinere motoren een turbo voor inspuiting, waardoor er op hogere druk inspuiting plaats vind en er minder brandstof nodig is voor dezelfde kracht. Vandaar de 1/25 auto's met een 1.2 e.d. motoren.
Wikipedia: Fuel Stratified Injection

[ Voor 9% gewijzigd door True op 10-09-2015 01:05 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:33
Uit dat lijstje zou ik toch zeker voor die Mazda 3 gaan, leuke sportieve, en ook zeker betrouwbare auto
Qua reviews komen deze auto's er ook erg goed uit
http://www.autoweek.nl/au...697/mazda-3-sedan-20-gt-m

Als voorbeeldje zou je ook de 2.0 kunnen nemen:
http://link.marktplaats.nl/m959715009
http://link.marktplaats.nl/m955831748
Overigens zou ik zo'n auto niet zo snel bij een handelaar kopen, maar dat is mijn mening

De auto's met 1.2 motoren zou ik lekker links laten liggen, trage auto's waar al snel de lol vanaf is

[ Voor 5% gewijzigd door FabianGTI op 10-09-2015 08:43 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Staar nooit blind op PK's of NM's. Zelf kijk ik altijd naar de 0-100 tijd. Daar lees je gelijk het effect van de versnellingsbak, aandrijving en het gewicht op af en sluit vaak ook het beste aan op de ervaring.

[ Voor 16% gewijzigd door Deveon op 10-09-2015 08:54 ]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 15:18
offtopic:
Een 4 deurs cabrio is effectief ook een 5 deurs auto... Is dat niks?

• ByteMe_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:39:
Heb je die 'vervloekte' 1.2 motoren ook al in het echt gereden? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar een proefritje met zo'n naaimachine zou je nog best wel eens op andere gedachten kunnen brengen.
Ik verzamel eerst de 'specs' en dan richting de proefritten. Mijn oude Daewoon 1.5 was een voorbeeld waarvan ik de 'pit' zoek. Niet een racemonster, maar kon wel lekker op gang komen. Ik wil ook geen racemonster, vooral niet met het dagelijkse fileleed, maar als ik wil inhalen of simpelweg invoegen, wil ik niet de irritatie alsof er een opa op de weg sloft.
Ik zie trouwens in je lijstje de Mazda3 voorbij komen, hele leuke en goede auto's! Ik denk dat je met wat speurwerk ook wel een 2.0 motor kunt vinden in jouw zoekgebied; dan heb je een fijne auto.
Deze zal ik sowieso ook ergens gaan testen.
Om je daarnaast toch maar even de Volvo-hoek in te schoppen, is b.v. dit niet iets voor jou:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/275915168?asrc=st
wel een beetje 'oud' maar lage km-stand in combinatie met Volvo en een héle fijne 5-cilinder maken het een prima wagen.
Volvo's vind ik pas mooi worden met een behoorlijk grote prijskaart erbij. Ik had al de S40 summun gevonden. Maar over dit type waren de meningen niet heel enthousiast (problemen).
complimenten trouwens voor je startpost, er zijn weinig mensen die er zoveel werk in steken ;)
:D Ik zit hier ook al wat langer, ik hou wel van uitgebreidere posts ;)
Wat wil je nu precies? Een station, of een hatchback of toch nog die ene sedan die er tussen staat? En nog een bepaalde stal of specifiek merk, juist wel of misschien juist niet?
Daar twijfel ik nog erg aan, wat wel opvalt is dat de meeste HB minder kofferbak ruimte hebben, en ondanks dat ik liever niet een (te)grote auto heb denk ik toch dat ik eerder naar een SW moet gaan (vrouw blij). Spullen vervoeren in de huidige auto is simpelweg een drama en het is zeer onhandig met nog een kind erbij om een gedeelte bank in te klappen.
Dingen zoals cruisecontrol, en elektrische ramen achter vind je misschien ook wel belangrijk? Luxere dingen zoals regensensoren, automatische verlichting. Leren bekleding en niet te vergeten kleur ;)
Heel veel luxe interesseert mij echt niets. Elektrische ramen dan wel, airco voor vrouwlief. Voor de rest hoef ik al die extra dingen niet. En dat zijn alleen maar weer extra sensoren/elektronica dat stuk kan gaan.
Staar nooit blind op PK's of NM's. Zelf kijk ik altijd naar de 0-100 tijd. Daar lees je gelijk het effect van de versnellingsbak, aandrijving en het gewicht op af en sluit vaak ook het beste aan op de ervaring.
Ook de 0-100 heb ik in mijn excel bestand verwerkt, maar daarmee kom ik vaak uit op dezelfde pks/inhoud/seconden.

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Ik zou op een aantal zaken letten.

Kijk bij de auto's die je nu in je lijstje hebt staan ook eens naar dezelfde exemplaren alleen dan met iets van 100 dkm meer. Kijk dan eens wat er met de waardevermindering gebeurd. Kijk dan ook eens naar dezelfde auto's alleen dan van een ouder bouwjaar.

Mijn ervaring is dat de Kia's Fiat's en Ford's qua afschrijving wel een stuk sneller gaan dan de Seat's/VW's etc. Waarbij overigens de Ford volgens mij wel waardevaster is dan een Fiat of een Kia.

Waarom ik dit zeg is omdat ik zelf een Fiat Punto heb gekocht 2 jaar terug voor hetzelfde bedrag en daar heb ik in 2 jaar tijd meer dan 3k op af kunnen schrijven. Ik twijfel of ik er toen niet teveel voor heb betaald maar dat is moeilijk te achterhalen. Ik heb toen wel aardig wat zoekwerk gedaan dus eigenlijk ben ik er wel zeker van dat dit echt gewoon afschrijving is.

Dan kan je voor hetzelfde geld beter een mooie 1.9 TDI kopen uit 2006/2007 ofzo. Die kan je lekker makkelijk chippen. Qua onderhoudskosten maakt het echt niet uit of je een auto uit 2009 hebt of 1 uit 2006. Waar je op moet letten is welke beurt er aan zit te komen bij welke kilometer stand. Als je een diesel uit 2006/2007 koopt wil je er een met ca. 160dkm op de teller of een die langere tijd binnen stil heeft gestaan. Als hij minder kilometers heeft gedraaid dan is hij als boodschappen autotje gebruikt en dan kan je dat ding volledig afschrijven. Diesels moet je niet met weinig kilometers/jaar kopen. Diesels moeten kilometers maken. Daarom zijn er zoveel van die 1.2 TDi's met problemen. Omdat die in de tijd zijn gekocht dat ze wegenbelasting vrij waren en je ze mooi voor de deur kon hebben staan.

De Ford Fiesta Trend zou ik niet aanbevelen. De auto zelf wel alleen het afwerkingspakket niet. Volgens mij zit er in een trend nog niet eens airco, laat staan cruise control. Voor 8k kan je vele leukere exemplaren vinden. Misschien moet je dan wel iets verder rijden van je huis vandaan. Gewoon zonder garantie kopen die auto's van deze prijsklasse. Daar ga je echt geen buil aan vallen.

Ik heb een tijdje terug nog gekeken voor een Ford Fiesta. Voor hetzelfde of iets meer geld heb je volgens mij ook wel een Titanium uitvoering. Dan heb je een zeer complete auto.

De 1.2 dieseltjes van de polo's en ibiza's is niet om naar huis te schrijven. Ik vond hem bij de ibiza iets minder erg als bij de polo omdat de ibiza qua ruimte een stuk groter is. Ik had dan minder het gevoel of ik bovenop de motor aan het rijden was. Polo is echt een grafbak wat dat betreft. Kan je beter voor die 1.4 gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Proqzor op 10-09-2015 09:56 ]

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 06:59

McBoom

Broem

Ware het niet dat de TS een benzine zoekt ;)

@TS: Zou een Skoda Fabia Combi niet wat zijn? Licht en aardig/relatief ruim :)

The ramblings of an idiot

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
McBoom schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:18:
[...]

Ware het niet dat de TS een benzine zoekt ;)

@TS: Zou een Skoda Fabia Combi niet wat zijn? Licht en aardig/relatief ruim :)
Ah ik zag een Ibiza 1.2 dus ik jumpte gelijk tot de conclusie :p

Maar dan zou ik nog steeds voor een 1.4 gaan.

Ik heb ook een tijdje een 1.25 Fiesta als voorloop auto gehad. De 8 klepper. Die zijn niet vooruit te branden. Veel toeren ook op de snelweg. Dan zou ik minimaal voor de 16V gaan.

Zoiets bijvoorbeeld:

Ford Fiesta 1.25 16V 82pk Titanium

Ik heb proefgereden in die 1.25 16V en vond hem qua snelheid wel te doen.

http://ww3.autoscout24.nl/classified/264841424?asrc=st|as

Die ziet er ook nog wel leuk uit :P 90pk 1.25 versie. Wel gechipt

http://ww3.autoscout24.nl/classified/275643222?asrc=st|as

1.4 97 pk Ghia

[ Voor 11% gewijzigd door Proqzor op 10-09-2015 10:30 ]

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22
Zonder te kijken naar de daadwerkelijke ruimte in liters, maar 1 ding valt mij op:
Je wil een andere auto omdat je Corsa te klein is, en dan zie ik in je lijstje een Seat Ibiza en een Ford Fiesta staan, die allebei, net als een Corsa, in de B categorie vallen. Is het in het kader van ruimte, niet verstandiger om je zoektocht te beperken tot C of hogere categorie? Eventueel zou je een B categorie station kunnen overwegen, al zijn die er niet veel, en leveren die vaak alleen maar meer kofferbak ruimte en niet meer zit ruimte.
(disclaimer: categorie zegt niet alles, zo heeft een C categorie Volvo C30 waarschijnlijk minder praktische binnenruimte dan een willekeurige B categorie auto :P )

Edit, Betreft je lijstje:
Grappig te zien hoe smaken verschillen, ik vind de Mazda juist een van de mooiere, al vind ik de sedan uitvoering iets beter in balans.

Verder zou ik niet al te veel focussen op KM stand en bouwjaar, maar kijken naar onderhoudsboekjes, wel/niet aanwezig, wel aanwezig dan duidelijk en volledig ingevuld enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Minneyar op 10-09-2015 10:58 ]

• ByteMe_
  • Niet online
Kijk bij de auto's die je nu in je lijstje hebt staan ook eens naar dezelfde exemplaren alleen dan met iets van 100 dkm meer. Kijk dan eens wat er met de waardevermindering gebeurd. Kijk dan ook eens naar dezelfde auto's alleen dan van een ouder bouwjaar.
Ik wil (hoop) met deze auto lang te kunnen doen. vandaar heb ik niet helemaal gekeken naar de afschrijving. Ik zou hem niet al na bijv. 5 jaar willen verkopen. Natuurlijk kan er wat veranderen in werk/salaris en hebben we in de jaren flink kunnen sparen, maar dat is nog verre toekomstmuziek. En eigenlijk wil ik ook liever sparen i.v.m. de hypotheek dan voor een duurdere auto.
Minneyar schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:50:
Zonder te kijken naar de daadwerkelijke ruimte in liters, maar 1 ding valt mij op:
Je wil een andere auto omdat je Corsa te klein is, en dan zie ik in je lijstje een Seat Ibiza en een Ford Fiesta staan, die allebei, net als een Corsa, in de B categorie vallen. Is het in het kader van ruimte, niet verstandiger om je zoektocht te beperken tot C of hogere categorie? Eventueel zou je een B categorie station kunnen overwegen, al zijn die er niet veel, en leveren die vaak alleen maar meer kofferbak ruimte en niet meer zit ruimte.
(disclaimer: categorie zegt niet alles, zo heeft een C categorie Volvo C30 waarschijnlijk minder praktische binnenruimte dan een willekeurige B categorie auto :P )
True, ik kom bij de B categorien toch op die kleinere ruimtes uit. Ik zal toch richting C moeten gaan.
Verder zou ik niet al te veel focussen op KM stand en bouwjaar, maar kijken naar onderhoudsboekjes, wel/niet aanwezig, wel aanwezig dan duidelijk en volledig ingevuld enz.
Van de onderhoudsboekjes zie ik vaak foto's van, niet dat je daar iets aan hebt met die amazing foto skills en vaak vage foto's. De eerste stap is de keuze van de auto, de tweede een proefrit en de derde het onderhoudsgedeelte/slijtage/schade. Sommigen geven apk en vervanging distr. riem(indien nodig) bij die fijne 'afleverkosten', maar bij zulke dingen valt ook wel wat te onderhandelen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34
Is zoiets geen optie:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/272800569?asrc=pl|as

Redelijk licht <1200 kilo, 126pk en volgens mij wel betrouwbaar (Hyundai).

De wijzen komen uit het Oosten!

• ByteMe_
  • Niet online
Die had ik gevonden, ik dacht dat dit merk wat laag qua betrouwbaarheid was, maar het lijkt dus mee te vallen

Deze lijkt mij dan ook een leuke kandidaat

Ik heb weer wat opties erbij :)

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22
RonaldDesigns schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:33:
Die had ik gevonden, ik dacht dat dit merk wat laag qua betrouwbaarheid was, maar het lijkt dus mee te vallen

Deze lijkt mij dan ook een leuke kandidaat

Ik heb weer wat opties erbij :)
Grappig dat je dan de Kia Cee apostrophe D :P , wel in je lijstje had, Kia en Hyundai zijn namelijk grotendeels hetzelfde, alleen koetsje en interieur verschilt wat. Zo zijn de I30 en de Cee'D dus in de basis dezelfde auto.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:02

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zou ook eens naar een Skoda Octavia kijken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 21:56
Saab 9-3 Sportsedan/Sportestate geen optie?

http://ww3.autoscout24.nl/classified/270105721?asrc=st|as

http://specs.tweak.to/18230

Verwijderd

Deveon schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:53:
Niet verstandig, je hebt gigantische verschillen tussen de nauwkeurigheid van de opgegeven tijden door fabrikanten. Sommige auto's zijn iets sneller, vaak zijn ze veel langzamer.

Tenzij je de testtijden gaat checken op bijvoorbeeld zeperfs, maar daar vind je geen auto's in deze categorie, maar de wat vlottere auto's.

Als je wat wil weten over prestaties, altijd kijken naar pk/kg. Koppel heeft geen toegevoegde waarde op dat vlak als je de pk's en gewicht weet.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:00:
[...]

Niet verstandig, je hebt gigantische verschillen tussen de nauwkeurigheid van de opgegeven tijden door fabrikanten. Sommige auto's zijn iets sneller, vaak zijn ze veel langzamer.
De opgegeven waardes voor maximale PK's die de motor kan leveren zijn net zo onbetrouwbaar... Tenslotte moeten die PK's nog wel aan de weg zien te komen en kan het binnen het toeren bereik sterk afwijken.

• ByteMe_
  • Niet online
Even een update voor dit topic: omdat het nog niet heel duidelijk is wat de inruilwaarde is van mijn auto was ik op 8000 euro budget begonnen. De auto heeft namelijk een probleem, waarschijnlijk met de automaat. Omdat ik niet van plan ben een revisie erop te laten uitvoeren, ruil ik hem gewoon zo in.

Omdat de auto 4000-4500 waard is en een revisie ruim 2000 euro, ga ik er vanuit dat de auto hoogstens 2000-2500 nog zal opleveren. Ik hoop dan toch rond de 10.000 uit te komen en zo een leuke deal te vinden. Ik ga morgen ook kijken voor een Ford Focus 1.8 125pk SW met lage km-stand, ik had gisteren in een andere gereden met helaas hoge km stand (153k), maar het was een bak die mij goed beviel. En ik heb nu wel het plan om er 10 jaar mee te rijden.

Ik zal vandaag de TS nog compleet aanpassen ivm het budget.

Update: 'mijn' garage wil er toch 3500-4000 nog voor geven dus budget kan nog wat gerekt worden, ik ga morgen eens na bij de volgende proefrit bij een andere garage vragen wat ze daar ervoor willen geven.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 15-09-2015 20:46 ]

Pagina: 1