Beste Tweaker, JIJ JA!!!!
Bedankt voor je interesse in mijn thread! Alhoewel ik niet weet of ik deze in de juiste categorie heb geplaatst volgt toch mijn volgende vraag (en uitleg). Eerst laat ik even weten wat mijn exacte setup is met constant aangesloten apperatuur en daarna helder ik mijn probleem op en tot slot mijn vraag.
Mijn specs;
CPU: i5 4670K 3.4Ghz op stock settings, geen overclock, stock cooler (zo'n gewone.. sorry ik heb niet echt verstand van hardware specs)
Moederbord: MSI B85-G41 haswell unlocked
GPU: MSI Geforce GTX980Ti 6GB
RAM : (1x) 8GB 1600Mhz Corsair Ballistix
Geheugen: SAMSUNG 850PRO 250GB SSD (C Drive)
Geheugen: WD 1TB Blue 7200RPM
Geheugen: LACIE 1TB 7200RPM
Voeding/PSU: Corsair VS550 (zo'n goeie.. die destijds overal werdt aanbevolen)
DVD/r writer.. geen idee wat het merk of whatever is. lol.
Rand apperatuur (dit betekend de rest van de zooi die erop aangesloten zit, toch?)
Monitors:
(1)Acer GN246HL 144hz >> Aangesloten op GPU via Dual link DVI
(2) Phillips Brilliance 220CW >>Aangesloten op GPU via vga naar HDMI
(3) Phillips Brilliance 220CW >>Aangesloten op GPU via DVI naar Displayport
Toetsenbord: Sharkzone K-30 Gaming keyboard
Muis: Logitech G-502
Microfoon: Een Logitech USB mic, geen zin om de doos te zoeken voor exacte specs.
Game controller PC xbox 360 controller.
Case fans:
120mm sidefan voor het uitblazen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU
120mm sidefan voor het inzuigen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU
90/nogwat mm Backfan voor het uitblazen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU.
LED Verlichting: Phillips Remote control LED Case lighting, deze zit niet aangesloten op de PSU maar wel aangesloten op hetzelfde verlengsnoer als waar de PC op aangesloten zit.
>> HET PROBLEEM
Sinds het aansluiten van de 2 nieuwe beeldschermen valt mijn mijn computer soms abrupt uit tijdens ''heavy load'' momenten van zowel mijn simulator (Universe Sandbox) als Battlefield 4 (Video settings 5040x1050, 200% maxed out, zonder MSAA). Met ''abrupt uitvallen'' bedoel ik dat de computer plotseling uitvalt alsof je de stekker uit het stopcontact trekt. Vervolgens blijft deze uit totdat je hem weer handmatig dmv de powerknop aandrukt. Vervolgens komt dan het ''windows did not shut down correctly'' scherm met 3 opties: safe mode, safe mode huppeldepup en normaal opstarten. Dit gebeurd soms wel 6 keer per dag en sinds ik al ruim 2,000,- in mijn setup heb gestoken baart dit mij toch wel zorgen. Mijn theorie is dat mijn 550w PSU niet genoeg is voor al deze apperatuur, let alone de videokaart.
MIJN VRAAG
Waarop is dit probleem gebaseerd? Te weinig stroom vanuit de 550w PSU? Ben ik vervloekt? Word ik gehaunt door een spook die mij wilt irriteren vlak voor een nette headshot in Battlefield? What's going on???
Dat dus. Let me know wizards.
Mvg,
Yarnell
Bedankt voor je interesse in mijn thread! Alhoewel ik niet weet of ik deze in de juiste categorie heb geplaatst volgt toch mijn volgende vraag (en uitleg). Eerst laat ik even weten wat mijn exacte setup is met constant aangesloten apperatuur en daarna helder ik mijn probleem op en tot slot mijn vraag.
Mijn specs;
CPU: i5 4670K 3.4Ghz op stock settings, geen overclock, stock cooler (zo'n gewone.. sorry ik heb niet echt verstand van hardware specs)
Moederbord: MSI B85-G41 haswell unlocked
GPU: MSI Geforce GTX980Ti 6GB
RAM : (1x) 8GB 1600Mhz Corsair Ballistix
Geheugen: SAMSUNG 850PRO 250GB SSD (C Drive)
Geheugen: WD 1TB Blue 7200RPM
Geheugen: LACIE 1TB 7200RPM
Voeding/PSU: Corsair VS550 (zo'n goeie.. die destijds overal werdt aanbevolen)
DVD/r writer.. geen idee wat het merk of whatever is. lol.
Rand apperatuur (dit betekend de rest van de zooi die erop aangesloten zit, toch?)
Monitors:
(1)Acer GN246HL 144hz >> Aangesloten op GPU via Dual link DVI
(2) Phillips Brilliance 220CW >>Aangesloten op GPU via vga naar HDMI
(3) Phillips Brilliance 220CW >>Aangesloten op GPU via DVI naar Displayport
Toetsenbord: Sharkzone K-30 Gaming keyboard
Muis: Logitech G-502
Microfoon: Een Logitech USB mic, geen zin om de doos te zoeken voor exacte specs.
Game controller PC xbox 360 controller.
Case fans:
120mm sidefan voor het uitblazen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU
90/nogwat mm Backfan voor het uitblazen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU.
LED Verlichting: Phillips Remote control LED Case lighting, deze zit niet aangesloten op de PSU maar wel aangesloten op hetzelfde verlengsnoer als waar de PC op aangesloten zit.
>> HET PROBLEEM
Sinds het aansluiten van de 2 nieuwe beeldschermen valt mijn mijn computer soms abrupt uit tijdens ''heavy load'' momenten van zowel mijn simulator (Universe Sandbox) als Battlefield 4 (Video settings 5040x1050, 200% maxed out, zonder MSAA). Met ''abrupt uitvallen'' bedoel ik dat de computer plotseling uitvalt alsof je de stekker uit het stopcontact trekt. Vervolgens blijft deze uit totdat je hem weer handmatig dmv de powerknop aandrukt. Vervolgens komt dan het ''windows did not shut down correctly'' scherm met 3 opties: safe mode, safe mode huppeldepup en normaal opstarten. Dit gebeurd soms wel 6 keer per dag en sinds ik al ruim 2,000,- in mijn setup heb gestoken baart dit mij toch wel zorgen. Mijn theorie is dat mijn 550w PSU niet genoeg is voor al deze apperatuur, let alone de videokaart.
MIJN VRAAG
Waarop is dit probleem gebaseerd? Te weinig stroom vanuit de 550w PSU? Ben ik vervloekt? Word ik gehaunt door een spook die mij wilt irriteren vlak voor een nette headshot in Battlefield? What's going on???
Dat dus. Let me know wizards.
Mvg,
Yarnell
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 23:49 . Reden: Bier + taalfout + perfectionist. ]