Toon posts:

Constante shutdowns tijdens spelen van games op hi-end setup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker, JIJ JA!!!! O+

Bedankt voor je interesse in mijn thread! Alhoewel ik niet weet of ik deze in de juiste categorie heb geplaatst volgt toch mijn volgende vraag (en uitleg). Eerst laat ik even weten wat mijn exacte setup is met constant aangesloten apperatuur en daarna helder ik mijn probleem op en tot slot mijn vraag.

Mijn specs;

CPU: i5 4670K 3.4Ghz op stock settings, geen overclock, stock cooler (zo'n gewone.. sorry ik heb niet echt verstand van hardware specs)
Moederbord: MSI B85-G41 haswell unlocked
GPU: MSI Geforce GTX980Ti 6GB
RAM : (1x) 8GB 1600Mhz Corsair Ballistix
Geheugen: SAMSUNG 850PRO 250GB SSD (C Drive)
Geheugen: WD 1TB Blue 7200RPM
Geheugen: LACIE 1TB 7200RPM
Voeding/PSU: Corsair VS550 (zo'n goeie.. die destijds overal werdt aanbevolen)
DVD/r writer.. geen idee wat het merk of whatever is. lol.

Rand apperatuur (dit betekend de rest van de zooi die erop aangesloten zit, toch?)

Monitors:
(1)Acer GN246HL 144hz >> Aangesloten op GPU via Dual link DVI
(2) Phillips Brilliance 220CW >>Aangesloten op GPU via vga naar HDMI
(3) Phillips Brilliance 220CW >>Aangesloten op GPU via DVI naar Displayport

Toetsenbord: Sharkzone K-30 Gaming keyboard
Muis: Logitech G-502
Microfoon: Een Logitech USB mic, geen zin om de doos te zoeken voor exacte specs.
Game controller PC xbox 360 controller.

Case fans:
120mm sidefan voor het uitblazen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU
120mm sidefan voor het inzuigen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU
120mm sidefan voor het inzuigen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU
90/nogwat mm Backfan voor het uitblazen van de lucht, deze zit aangesloten op de PSU.

LED Verlichting: Phillips Remote control LED Case lighting, deze zit niet aangesloten op de PSU maar wel aangesloten op hetzelfde verlengsnoer als waar de PC op aangesloten zit.

>> HET PROBLEEM

Sinds het aansluiten van de 2 nieuwe beeldschermen valt mijn mijn computer soms abrupt uit tijdens ''heavy load'' momenten van zowel mijn simulator (Universe Sandbox) als Battlefield 4 (Video settings 5040x1050, 200% maxed out, zonder MSAA). Met ''abrupt uitvallen'' bedoel ik dat de computer plotseling uitvalt alsof je de stekker uit het stopcontact trekt. Vervolgens blijft deze uit totdat je hem weer handmatig dmv de powerknop aandrukt. Vervolgens komt dan het ''windows did not shut down correctly'' scherm met 3 opties: safe mode, safe mode huppeldepup en normaal opstarten. Dit gebeurd soms wel 6 keer per dag en sinds ik al ruim 2,000,- in mijn setup heb gestoken baart dit mij toch wel zorgen. Mijn theorie is dat mijn 550w PSU niet genoeg is voor al deze apperatuur, let alone de videokaart.

MIJN VRAAG
Waarop is dit probleem gebaseerd? Te weinig stroom vanuit de 550w PSU? Ben ik vervloekt? Word ik gehaunt door een spook die mij wilt irriteren vlak voor een nette headshot in Battlefield? What's going on???

Dat dus. Let me know wizards. _/-\o_

Mvg,
Yarnell

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2015 23:49 . Reden: Bier + taalfout + perfectionist. ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Installeer eens speedfan en zet de logging aan.
Dan kan je precies zien of je voltages inzakken onder zware belasting. Plus temperaturen bijhouden e.d.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Speedfan is daar geen handige tool voor, o.a. omdat Speedfan vaker als andere programma's de verkeerde sensoren pakt en/of valse waarden weergeeft. Daar komt bij dat je softwarematig je voltages niet fatsoenlijk bij kan houden, in geen enkel programma.

Welke adapters gebruik je allemaal? Voor het zelfde geld klapt de boel dicht omdat je een rukke videoadapter gebruikt, meestal crashed de videodriver software wanneer dit het geval is maar het kan natuurlijk een stukje extremer.

Sowieso vind ik het vreemd hoe je het hebt gedaan, waarom niet gewoon DVI>DVI, HDMI>HDMI en DP>DP? Zowel je monitoren als de GPU zelf hebben alle aansluitingen. VGA zou je niet moeten willen gebruiken op die resolutie, ook niet omgevormd naar HDMI.

Maar een simpele manier om dit uit te sluiten: Trek je nieuwe schermen er eens een dagje uit en kijk of het dan nog gebeurt? En houd natuurlijk je temperaturen in de gaten met bijv HWMonitor, GPU-Z en Realtemp.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2015 00:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Voeding.

Ik had een 550W gold Seasonic voor mijn systeem aangeschaft, tijdens BF4 klapte mijn systeem er steeds uit terwijl hij dat met m'n 850W niet deed.
Ik heb een 3930k en 980ti, in theorie zou het prima moeten draaien, maar de praktijk was anders.

[ Voor 15% gewijzigd door unfor op 10-09-2015 00:11 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

unfor schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:10:
Voeding.

Ik had een 550W gold Seasonic voor mijn systeem aangeschaft, tijdens BF4 klapte mijn systeem er steeds uit terwijl hij dat met m'n 850W niet deed.
Ik heb een 3930k en 980ti.
De voeding is ruim voldoende, zelfs een pricewatch: Antec VPF Series 450W zou voldoende moeten zijn. Met een TDP van 250W is de 980Ti relatief mild, de R9 290 met een TDP van 275W werkt bijvoorbeeld ook prima op bovenstaande voeding.

De TS kan natuurlijk altijd nog een maandagmorgenmodel hebben, maar 850W is gewoon zware overkill tenzij hij overgaat op een SLI setup.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:13:
[...]

De voeding is ruim voldoende, zelfs een pricewatch: Antec VPF Series 450W zou voldoende moeten zijn. Met een TDP van 250W is de 980Ti relatief mild, de R9 290 met een TDP van 275W werkt bijvoorbeeld ook prima op bovenstaande voeding.

De TS kan natuurlijk altijd nog een maandagmorgenmodel hebben, maar 850W is gewoon zware overkill tenzij hij overgaat op een SLI setup.
Zoals ik al zei, in theorie wel ja. Mijn ervaring is anders.
850W is overkill, daarom wilde ik een 550W proberen omdat ik toch geen SLI meer ging draaien.
Daar ging ik dus hard mee op mijn bek :)

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:10:
Speedfan is daar geen handige tool voor, o.a. omdat Speedfan vaker als andere programma's de verkeerde sensoren pakt en/of valse waarden weergeeft. Daar komt bij dat je softwarematig je voltages niet fatsoenlijk bij kan houden, in geen enkel programma.

Welke adapters gebruik je allemaal? Voor het zelfde geld klapt de boel dicht omdat je een rukke videoadapter gebruikt, meestal crashed de videodriver software wanneer dit het geval is maar het kan natuurlijk een stukje extremer.

Sowieso vind ik het vreemd hoe je het hebt gedaan, waarom niet gewoon DVI>DVI, HDMI>HDMI en DP>DP? Zowel je monitoren als de GPU zelf hebben alle aansluitingen. VGA zou je niet moeten willen gebruiken op die resolutie, ook niet omgevormd naar HDMI.

Maar een simpele manier om dit uit te sluiten: Trek je nieuwe schermen er eens een dagje uit en kijk of het dan nog gebeurt? En houd natuurlijk je temperaturen in de gaten met bijv HWMonitor, GPU-Z en Realtemp.
Hey man,

Ten eerste een antwoord op je vraag mbt hoe ik al mijn aansluitingen heb gerealiseerd; kijk, mijn middelste beeldscherm is een ''duur'' nieuw beeldscherm.. deze zit vanwege de 144hz-alleen-mogelijk-via-dvi dual link optie aangesloten op de enige dvi aansluiting op mijn gpu, de resterende aansluitingen zijn 3x displayport en 1x hdmi. Aangezien ik eergister via marktplaats twee 1,680x1050 beeldschermen voor een lachwekkende prijs heb aangeschaft (die helaas alleen 1x vga en 1x dvi aansluitingen hebben) heb ik hierdoor converters moeten kopen zodat ik deze vervolgens kon aansluiten op mijn videokaart. sinds ik nog een vga naar hdmi converter kabeltje had liggen, is ''beeldscherm 2'' dus aangesloten via vga>hmdi op de hmdi poort van mijn videokaart. Op dit moment had ik dus nog maar 3x een displayport beschikbaar, aldus mijn 3e monitor connected via dvi> displayport converterblokje.

First thing in the morning ga ik eens even kijken of mijn PC ook uitvalt als ik dus met een enkele monitor ''heavy loads'' toepas. Ik zal morgen dan ook uitgebreid een reactie plaatsen wat de gevolgen hiervan zullen zijn. Speedfan heb ik helaas moeten de-installeren omdat deze problemen gaf op mijn pc.(ik weet dat velen dit programmatje gebruiken echter gaf mijn error log vroeger telkens aan dat deze software faulty was en vaak voor freezes zorgde.)

>Update< De 2 adapters of converters in mijn engelstalige mond, zijn beide brand new aangeschaft bij de HardwareOutlet en deze zijn dus niet faulty of oud.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2015 00:46 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja alleen al door het spontaan uitvallen zou ik het in de voeding zoeken. Twee schermen erbij zorgen ervoor dat je videokaart meer moet werken en dus meer stroom vraagt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Topicstarter
Frostbite schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:46:
Tja alleen al door het spontaan uitvallen zou ik het in de voeding zoeken. Twee schermen erbij zorgen ervoor dat je videokaart meer moet werken en dus meer stroom vraagt.
Bedankt voor je reactie!

Daar was ik dus al bang voor. Zou een 750w psu in jouw mening mijn probleem oplossen? Anders haal ik morgen een 1350w psu op bij de hardwareoutlet waardoor theorietischmatig mijn systeem futureproof gemaakt zal worden..

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou het toch in de richting thermal guard zoeken, maar vooralsnog niks uitsluiten: Windows 10 is erg duidelijk maar Windows 7 (weet niet wat de TS draait...) gooit bij het verkeerde soort BSOD ook de power om, van het niveau: laat UEFI het maar oplossen (hoewel ik stiekem gok dat de TS in MBR draait...)

Test je CPU eens buiten game zaken om en meet de temperatuur. Zelfde voor de GPU: ga ze eens écht stressen: eerst afzonderlijk, daarna tegelijk (CPU burnin met furmark er naast oid...). De Intel boxed cooler is voldoende in veel situaties maar je hebt nogal wat warmte binnen je machine en de turbo staat waarschijnlijk aan.

Een ding vind ik apart aan je PC overigens, en dat is dat je single-channel draait met je geheugen (RAM).

Oh, en alsjeblieft: noem je opslag nooit meer geheugen. Dat is gewoon evil!
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:50:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Daar was ik dus al bang voor. Zou een 750w psu in jouw mening mijn probleem oplossen? Anders haal ik morgen een 1350w psu op bij de hardwareoutlet waardoor theorietischmatig mijn systeem futureproof gemaakt zal worden..
Alstjeblieft ga je niet hals over de kop in geld uitgeef modus zetten. Die machine gebruikt hooguit 400W, je huidige voeding is, tenzij je een maandag model hebt, RUIM voldoende. Ik zeg er echter gelijk bij:

METEN IS WETEN.

Zelfs software is nu niet uitgesloten, het kan al dit zijn en meer:

* Windows driver issue
* UEFI bug
* CPU wordt te heet en knalt in safety
* GPU wordt te heet (hoe is je airflow?)
* dood geheugen
* een harddisk die foutjes geeft

Voeding is zeker mogelijk, maar in theorie zou hij ruim voldoende moeten zijn, en je hebt nog niks anders getest.

[ Voor 37% gewijzigd door Umbrah op 10-09-2015 00:55 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:40:
>Update< De 2 adapters of converters in mijn engelstalige mond, zijn beide brand new aangeschaft bij de HardwareOutlet en deze zijn dus niet faulty of oud.
Hardware zonder bewegende componenten zijn soms nogal geinig, gaan ze binnen de eerste zegwat 2 weken niet kapot (DOA) dan is de kans klein dat ze alsnog kapot gaan binnen de economische levensduur. Nieuw zegt dus lang niet alles. VGA <-> HDMI converters zijn trouwens niet goedkoop, of laat mij dat anders verwoorden: De converters die de voltages en frequenties fatsoenlijk binnen de normen houden zijn niet goedkoop.

Gebruik dan liever een HDMI>DVI adapter en een actieve DP>DVI converter: pricewatch: XFX Standard DP-to-DVI KIT
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:50:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Lees mijn eerdere reactie. Tenzij jij van plan bent om een Quad SLI setup te draaien (Wat zwaar waardeloos is) is alles boven de 550W gewoon overkill. Je huidige voeding zou ruimschoots moeten volstaan, maar kan natuurlijk altijd een brak maandagmorgenmodel zijn.
Umbrah schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:51:
Een ding vind ik apart aan je PC overigens, en dat is dat je single-channel draait met je geheugen (RAM).
Er is dan ook maar 1 DIMM, daarnaast: het verschil in prestaties is verwaarloosbaar klein voor 99/100 toepassingen, in games ga je het verschil sowieso niet merken tenzij het geheugen geheel volloopt.

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2015 00:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook zijn dat ik starting from my wallplug 3x een verlengsnoer gebruik? Ik heb mijn PC namelijk in mijn slaapkamer staan en deze is ivm ruimtegebrek aangesloten op de volgende manier: muur stopcontact > verlengsnoer > verlengsoer > pc.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

3x een verlengsnoer is nooit verstandig nee. :|

Heb je daar geen enkel stopcontact beschikbaar??

[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2015 00:53 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:52:
Kan het ook zijn dat ik starting from my wallplug 3x een verlengsnoer gebruik? Ik heb mijn PC namelijk in mijn slaapkamer staan en deze is ivm ruimtegebrek aangesloten op de volgende manier: muur stopcontact > verlengsnoer > verlengsoer > verlengsnoer.
Zeer zeker dat het dat kan zijn. Maar ook daar geld: meten is weten. Ben je nog wel geaard?

Pak eens een multimeter er bij en meet als je toch bezig bent 12, 5, en 3,3V na op je PC.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:53:
3x een verlengsnoer is nooit verstandig nee. :|

Heb je daar geen enkel stopcontact beschikbaar??
Ik heb in mijn slaapkamer vreemdgenoeg alleen maar 4 stopcontacten beschikbaar, de eerste 2 zijn verbonden aan mijn tv en surround soundbar, en de andere 2 zijn verbonden aan mijn bedverwarming (waarvan wordt aanbevolen deze ivm veiligheid direct in de muur aan te sluiten). de enige aansluiting die dus overblijft is een enkele muurplug waaraan meerdere electronica op is aangesloten, verlengsnoer 1 > verlichting van mijn slaapkamer en een 2e verlengsnoer waar plafond led verlichting en de hele rambam van mijn computer op aangesloten zit. nogmaals excuses voor mijn nederlands. Engels is mijn eerste taal.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:57:
[...]

Zeer zeker dat het dat kan zijn. Maar ook daar geld: meten is weten. Ben je nog wel geaard?

Pak eens een multimeter er bij en meet als je toch bezig bent 12, 5, en 3,3V na op je PC.
Thanks a million, ik ga dit morgenochtend gelijk meten. Ill keep you updated.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik heb hetzelfde gehad met mijn pc, bleek geheugen te zijn Ik zie dat je 1 reepje hebt van 8GB, probeer die in andere sloten uit, en eventueel op 1333mhz. Als je dit hebt geprobeerd, vertel dan je bevindingen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:59:
[...]

Ik heb in mijn slaapkamer vreemdgenoeg alleen maar 4 stopcontacten beschikbaar, de eerste 2 zijn verbonden aan mijn tv en surround soundbar, en de andere 2 zijn verbonden aan mijn bedverwarming (waarvan wordt aanbevolen deze ivm veiligheid direct in de muur aan te sluiten). de enige aansluiting die dus overblijft is een enkele muurplug waaraan meerdere electronica op is aangesloten, verlengsnoer 1 > verlichting van mijn slaapkamer en een 2e verlengsnoer waar plafond led verlichting en de hele rambam van mijn computer op aangesloten zit. nogmaals excuses voor mijn nederlands. Engels is mijn eerste taal.
Hang de TV en soundbar aan een verlengsnoer en je hebt een mooie poort vrij om je PC + Randapparatuur op aan te sluiten. Sowieso; wat verlichting kan je prima in een stekkerdoos steken, daar ben je geen 2 poorten voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2015 01:02 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

fynrd1 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:00:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn pc, bleek geheugen te zijn Ik zie dat je 1 reepje hebt van 8GB, probeer die in andere sloten uit, en eventueel op 1333mhz. Als je dit hebt geprobeerd, vertel dan je bevindingen.
Ook hier geld weer: meten is weten. Wat jij omschrijft is een defect slot. Dat, én natuurlijk het geheugen zelf test je met memtest.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

Umbrah schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:01:
[...]

Ook hier geld weer: meten is weten. Wat jij omschrijft is een defect slot. Dat, én natuurlijk het geheugen zelf test je met memtest.
Geen van de repen faalde in memtest, maar op 1333 draaien hielp wel als in rocksolid. Ik heb het setje toen vervangen door een nieuwe, die wel op 1600mhz zijn werk kon doen. Een te lage PLL voltage kan dit probleem ook veroorzaken, maar weet niet of dat op het Haswell platform ook zo is.

Aan TS, heb je ook gekeken of je geheugen officieel wordt ondersteund op je moederbord?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties guys,

Ik ga morgen ochtend vroeg aan de slag met behulp van jullie top adviesen. Ik zal het resultaat rond 12u posten. De pc zal getest worden terwijl deze in een directe stopcontact aangesloten zit, ik ga het voltage en andere relevante statistieken meten en ik ga mijn temperaturen in de gaten houden.

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:51:
Ik zou het toch in de richting thermal guard zoeken, maar vooralsnog niks uitsluiten: Windows 10 is erg duidelijk maar Windows 7 (weet niet wat de TS draait...) gooit bij het verkeerde soort BSOD ook de power om, van het niveau: laat UEFI het maar oplossen (hoewel ik stiekem gok dat de TS in MBR draait...)

Test je CPU eens buiten game zaken om en meet de temperatuur. Zelfde voor de GPU: ga ze eens écht stressen: eerst afzonderlijk, daarna tegelijk (CPU burnin met furmark er naast oid...). De Intel boxed cooler is voldoende in veel situaties maar je hebt nogal wat warmte binnen je machine en de turbo staat waarschijnlijk aan.

Oh, en alsjeblieft: noem je opslag nooit meer geheugen. Dat is gewoon evil!

[...]

Alstjeblieft ga je niet hals over de kop in geld uitgeef modus zetten. Die machine gebruikt hooguit 400W, je huidige voeding is, tenzij je een maandag model hebt, RUIM voldoende. Ik zeg er echter gelijk bij:

METEN IS WETEN.

Zelfs software is nu niet uitgesloten, het kan al dit zijn en meer:

* Windows driver issue
* UEFI bug
* CPU wordt te heet en knalt in safety
* GPU wordt te heet (hoe is je airflow?)
* dood geheugen
* een harddisk die foutjes geeft

Voeding is zeker mogelijk, maar in theorie zou hij ruim voldoende moeten zijn, en je hebt nog niks anders getest.
de gpu draait @ 70c average, de cpu's rond de 60c. windows drivers zijn 3 dagen terug ALLEMAAL geupdate.
mijn ram is net een jaartje oud en alle opslag hardware zijn 3 dagen terug ge defragmenteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:13:
[...]

de gpu draait @ 70c average, de cpu's rond de 60c. windows drivers zijn 3 dagen terug ALLEMAAL geupdate.
mijn ram is net een jaartje oud en alle opslag hardware zijn 3 dagen terug ge defragmenteert.
Idle of load? :+

offtopic:
Kudos trouwens als Nederlands niet je 1e taal is, pas nadat ik je reacties voor de 2e keer las merkte ik dat er enkele (non-technische) Engelse woorden in verstopt zaten. Net als velen hier is m'n 2e taal Engels (C1 niveau) dus het zal de meeste gebruikers niet opvallen. Ik kom genoeg topics tegen van Nederlandse gebruikers welke zo onleesbaar zijn als het maar kan. :N

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:14:
[...]

offtopic:
Kudos trouwens als Nederlands niet je 1e taal is, pas nadat ik je reacties voor de 2e keer las merkte ik dat er enkele (non-technische) Engelse woorden in verstopt zaten. Net als velen hier is m'n 2e taal Engels (C1 niveau) dus het zal de meeste gebruikers niet opvallen. Ik kom genoeg topics tegen van Nederlandse gebruikers welke zo onleesbaar zijn als het maar kan. :N
>>

oja sorry, load.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op donderdag 10 september 2015 @ 01:14:
[...]

offtopic:
btw dude, jullie d's en t's zijn een nachtmerrie voor mij, nonetheless.

Verwijderd

Topicstarter
Guys ik ga slapen. Morgen ochtend vroeg schakel ik over naar testmode.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou als ik jou was inderdaad die stekkers omzetten. En ervoor zorgen dat je 1 stopcontact hebt voor je PC. Bij sommige verlengsnoeren mag je ook niet meer dan zoveel watt aansluiten.

Ik heb zelf zo'n antibliksem contactdoos met schakelaar waar maximaal 3500watt op aangesloten mag worden. Standaard zit er al 3 meter kabel aan die stekkerdoos.

Afbeeldingslocatie: http://static.blokker.nl/BLKCAS/380x380/1123836.jpg Zoiets

De TV en soundbar kun je samen in een blokje stoppen. Lampen kunnen ook bij elkaar die trekken niet zo veel.

Wel goed dat je dit vermeld want dat kunnen we natuurlijk niet zien.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetworkFreak
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-02-2021
I
Frostbite schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:12:
Ik zou als ik jou was inderdaad die stekkers omzetten. En ervoor zorgen dat je 1 stopcontact hebt voor je PC. Bij sommige verlengsnoeren mag je ook niet meer dan zoveel watt aansluiten.

Ik heb zelf zo'n antibliksem contactdoos met schakelaar waar maximaal 3500watt op aangesloten mag worden. Standaard zit er al 3 meter kabel aan die stekkerdoos.

[afbeelding] Zoiets

De TV en soundbar kun je samen in een blokje stoppen. Lampen kunnen ook bij elkaar die trekken niet zo veel.

Wel goed dat je dit vermeld want dat kunnen we natuurlijk niet zien.
Een stekkerdoos of verlengsnoer (zelf 3 in elkaar geplugd) kan er niet voor zorgen dat zijn computer uitvalt tijdens het gamen of onder full load.
Als het wattage te hoog wordt en dus de stroom door de leidingen en verlengsnoer te hoog worden gaat of toewel de zekering doorsmelten of de automaat (breaker) afslaan.

Als de draadsectie van de verlengsnoer te klein is ten op dichte van de zekering/automaat en de stroom te groot wordt, dan zullen eerder de draden doorsmelten of alsinds eerst de plastic eromheen wegsmelten en zo voor kortsluiting zorgen.

Ik denk eerder de psu, maar dit weet ik niet zeker.

Zoals eerder is gezegd meten is weten. Meet alles eerst eens uit. Download desnoods eens Aida 64 als je die niet nog niet hebt. Je kan trouwens eerst een week trial doen voor je hem moet aanschaffen.

Hiermee kan je ook eerst je cpu stressen, en dan ram, gpu bijvoegen en dan kijken wanneer hij afslaat. En alles ondertussen monitoren. Misschien ook ff een watt meter kopen en kijken hoeveel watt je trekt aan de kant van het stopcontact en dan kijken watt de effiency is van je psu en berekenen hoeveel watt dit ongeveer is binnen in je pc.

Edit:

Hier ff een link naar je psu specs:
https://www.techpowerup.c...CoolerMaster/V550S/5.html

https://www.techpowerup.c...CoolerMaster/V550S/6.html

[ Voor 3% gewijzigd door NetworkFreak op 13-09-2015 03:20 ]

Pagina: 1