Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TP-WR1043ND gebruiken als Access Point, hoe precies?

Pagina: 1
Acties:

• sandis_nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-10 17:03
Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reactie.

Ik heb een TP-WR1043ND gekocht en wil deze als Access Point gebruiken.
Nu heb ik het hele forum doorgezocht maar kan niet vinden HOE ik deze precies moet instellen.

Ik heb nu mijn Ziggo modem met een netwerkkabel aangesloten op (één van de vier LAN poorten van) de TP, klopt dat?

Kan iemand me (in eenvoudige taal) vertellen wat ik precies moet doen als ik inlog op de TP?

(Overigens lukt het ook niet meer om op de TP in te loggen, als ik 192.168.1.1 intyp kom ik in het inlogscherm van Ziggo i.p.v. de TP, wat doe ik verkeerd?)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
sandis_nl schreef op woensdag 09 september 2015 @ 22:07:
Kan iemand me (in eenvoudige taal) vertellen wat ik precies moet doen als ik inlog op de TP?
Nou, daar hebben we in principe een heel mooi topic over:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Als je er dan nog niet uit komt horen we graag wat er precies niet lukt.
(Overigens lukt het ook niet meer om op de TP in te loggen, als ik 192.168.1.1 intyp kom ik in het inlogscherm van Ziggo i.p.v. de TP, wat doe ik verkeerd?)
Zo bijvoorbeeld ja, daar kunnen we wat mee. Ware het niet dat je wat stappen uit bovenstaand topic overslaat.

Hang de TP-Link eerst direct aan je computer, niet aan de router. Dan kun je wel bij de webinterface op 192.168.1.1 om de rest van het stappenplan te doorlopen.

Daarbij een hint: het subnet van je Ziggo-router is als het goed is 192.168.178.0/255.255.255.0.

• InfraTreads
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11 16:12
Ik heb toevallig afgelopen weekend ook een wr1043 als AP ingesteld, dus ik wil je best helpen.
Een van de belangrijkste dingen is de DHCP server uitzetten, als je dat begrijpt.
Het aansluiten van de TP, door een kabel vanuit de Ziggo in een van de LAN poorten te stoppen klopt in ieder geval, dat heb je goed.
Om de TP link te bereiken, als het goed is staat er op de onderkant iets van tplinklogin.net ? (Wellicht niet precies zo, maar iets in die richting). Kun je proberen dat te vinden?

• sandis_nl
@Thralas,

Onwijs bedankt! Ik heb het stappenplan doorlopen maar het is niet helemaal goed gegaan. Ik heb alle kabels losgekoppeld en het stappenplan opnieuw doorlopen en ik denk dat ik dezelfde fout gemaakt heb. Ik zal met screenshots vertellen wat ik (verkeerd?) gedaan heb.

stap 1;
Ingelogd op de TP (is gelukt) en de DHCP op "disable" gezet.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m22w8etje61o2rn/TP_stap1_xs.jpg?dl=0

Echter, nu weet ik het niet meer zeker... Sorry dat ik het vraag maar WAT moet ik niet WAAR aanpassen en WAARIN? Er staat in de [HOWTO] bij stap 6;

==========================================================================
Je past het standaard-ip van de Wireless router aan zodat deze niet in conflict komt met de MODEM/ROUTER/SWITCH, deze moet wel nog in dezelfde range liggen als het IP van de MODEM/ROUTER/SWITCH.
Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres. Houd bij het instellen van een IP-adres ook rekening met andere apparaten die je een statisch adres hebt gegeven.
Deze adressen kan je ook niet gebruiken want elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen
===========================================================================

maar dat verwart me want als ik bij de TP bij "Netwerk" kijk snap ik niet WAT ik aan moet passen en WAARIN... Ik heb je hint (het subnet van je Ziggo-router is als het goed is 192.168.178.0/255.255.255.0.) gelezen maar kom er echt niet uit...

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9ltu9bac5t8ifcz/TP_Network_WAN_xs.jpg?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9ltu9bac5t8ifcz/TP_Network_WAN_xs.jpg?dl=0

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/dtbt4wp72yoimeg/TP_Network_MAC%20CLONE_xs.jpg?dl=0

Zou je me ajb nog verder willen helpen?

• InfraTreads
Ik heb OpenWrt op mijne staan, maar ik gok dat het onder LAN (waar je dus net geen foto van hebt staan, wel twee keer WAN) een regel staat met IPV4 adress, daar kan je dan iets invullen wat nog niet in gebruik is. Als je router bijvoorbeeld 192.168.178.1 heeft, geef je AP dan bijvoorbeeld 192.168.178.2
Het kan zijn dat dat IP adres al in gebruik is, dan geeft ie wellicht een melding, kies dan een andere. Onthoud dat adres, want daar kan je hem dan in de toekomst ook op bereiken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een emulator voor iedereens verbeelding (v3 router)
http://www.tp-link.com/re...43ND%28UN%293.0/Index.htm
en dan: netwerk -> lan

meer ...voor andere modellen
http://www.tp-link.com/en/emulators.html

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 10-09-2015 21:24 ]

Iperf

• sandis_nl
Beste Infra Treads,

Hartelijk bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad 2x dezelfde afbeelding toegevoegd.....

Hierbij de juiste;
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/kjxuozqy4xcj26i/TP_Network_LAN_xs.jpg?dl=0

Ik zal de stappen die je me gegeven hebt uitvoeren en je (jullie) laten weten of het gelukt is!

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,
Sander

• sandis_nl
Nou, ik snap er niets van... (de reden waarom ik deze TP-Link ertussen wilde hangen was om te proberen om mijn Wifi snelheid te verhogen. Mijn UPC (Tegenwoordig Ziggo) modem levert maximaal 50mb/sec.

Nu heb ik alle wijzigingen doorgevoerd maar mijn Wifi snelheid is nog steeds hetzelfde!!

Mijn IPconfig geeft het volgende;

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/5z5bls7qe08zgd6/TP_Link_ipconfig.jpg?dl=0

Oftewel 192.168.0.12, toch?

Ingelogd op de TP Link en de DHCP op "disable" en

Bij LAN gekozen voor 192.168.13

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/cg0lyay3pwvpjp9/TP_Link_LAN.jpg?dl=0

Toch verandert er niets in de Wifi snelheid, kan iemand me vertellen OF ik iets fout doe en zo ja, wat dan??

Alvast bedankt voor al jullie hulp!!

• InfraTreads
De behaalde wifi snelheid is afhankelijk van het apparaat waarmee je het test, dus het zou daar aan kunnen liggen (Al weet ik niet wat je apparaten aankunnen). 50mbit moet in ieder geval wel te doen zijn, dus aan het AP zou het niet moeten liggen.
Welke wifisnelheden haal je? Zijn er echt grote afwijkingen met wat je verwacht te halen/kan halen(met je apparaten)?
Ik heb je ook een DM gestuurd, misschien kan ik je daarmee sneller helpen.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Je wifi snelheid is afhankelijk van vele factoren.
Dit zijn:
-De router zelf
-De gebruikte adapter
-Interferentie (door andere apparaten)
-Interferentie (door objecten (zoals muren) )

Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat WiFi half-duplex is.
Als je een link snelheid van 144Mbit/s hebt (de snelheid die windows aangeeft) dan is je maximum download snelheid 72Mbit/s.
Daar gaat nog overhead en interferentie vanaf, dus dan zal 50Mbit/s snel realistisch worden.

Nou heeft jou model een maximum van 450Mbps, dus je maximum haalbare (zonder interferentie) is 225Mbit/s, er vanuit gaande dat je draadloze adapter OOK die snelheden kan hebben.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• sandis_nl
Beste Infra Treats,

Allereerst bedankt voor je geduld!
Test de snelheid met de Ziggo Speedtest (https://www.ziggo.nl/speedtest/).

Het was ook op hun advies om deze stap (het aanschaffen van de TP-Link) te zetten. Volgens hen was het mogelijk om een significant hogere snelheid te halen.

Het abonnement dat ik bij Ziggo heb is 200MB/s download, echter levert het modem van Ziggo maximaal 50MB/s (en daar haal ik ongeveer 45-48MS/s). Best behoorlijk dus...

Om een hogere snelheid te behalen ben ik met deze stappen begonnen, niet wetende dat het zoveel werk zou zijn...

Vóórdat ik de TP-Link ertussen had gezet haalde ik, zogezegd, 45-48MB/s, nu haal ik 42-45MB/s terwijl dat volgens Ziggo veel hoger (richting de 200MB/s zou moeten zijn.`

Bedraad haal ik de snelheid met gemak!!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ShadowAS1 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 13:13:
er vanuit gaande dat je draadloze adapter OOK die snelheden kan hebben..

Iperf

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

@Sandis_NL,
misschien een beetje een overbodige vraag. Maar waarom neem je geen kabel als je dergelijke snelheden wilt?

Met de interferentie die in ons land hangt zijn hoge snelheden op 2.4 zo goed als uitgesloten, jouw 50Mbit/s is al vrij goed.
Als jij echt 200Mbit/s op wireless wilt gaan halen... Dan mag je top-of-the-line spul gaan kopen :P.

En nogmaals: Welke draadloze adapter heb je? dat kan namelijk een key zijn in jouw probleem.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• sandis_nl
Hallo Fish, Infra Treads en ShadowAS1,

Sorry dat ik al 3x over jullie vraag heen gelezen heb....

Ik heb een ASUS K95VJ met een Qualcomm Atheros ar9485wb-eg. Volgens mij moet die makkelijk een hogere snelheid halen dan 50MB/s.

Om op de andere vraag (Als jij echt 200Mbit/s op wireless wilt gaan halen... Dan mag je top-of-the-line spul gaan kopen) te reageren.....

Ik werd door Ziggo benaderd voor een nieuw abonnement. Aangezien het een actieperiode was kon ik 200MS/s krijgen voor hetzelfde geld als de 50MB/s die ik tot dat moment had.
Uiteraard ben ik meteen verhaal gaan halen toen ik dat niet haalde en toen werd mij verteld dat die snelheid alleen bedraad gehaald kon worden. Op advies van Ziggo (die me vertelde dat d.m.v. de aanschaf van deze TP-Link een veeeeeeel hogere downloadsnelheid kon halen) heb ik deze TP-Link gekocht omdat ik in de veronderstelling was dat het relatief eenvoudig zou zijn om een hogere WiFi snelheid te behalen.

Het is niet zo dat ik persé 200MB/s moet hebben, het zou fijn zijn als het me zou lukken om, d.m.v. deze TP-Link, een iets hogere snelheid te halen dan 45-48MB/s.

Heb ik zo de juiste info gegeven?

Nogmaals mijn hartelijke dank voor jullie betrokkenheid!

Met vriendelijke groet,
Sander

• InfraTreads
Met die info is het wel een iets ander verhaal ja.
Wat ziggo zegt, "toen werd mij verteld dat die snelheid alleen bedraad gehaald kon worden", haal je die snelheden ook bedraad op hun modem of via de tp-link? Want dan heeft ziggo wat dat betreft gelijk.
De TP link gaat je geen 200mbit over wifi geven. Daarvoor had je een andere router kunnen nemen bv die AC en 5Ghz aankon, dan kon je hogere snelheden behalen.

• sandis_nl
Ja, misschien had ik daar m'n verhaal mee moeten beginnen...

Bedraad haal ik het met gemak! 198-202MS/s, zowel via de TP als het Ziggo modem.

Ik begrijp dat ik dat niet ga halen, die illusie heb ik niet hoor. Iets hoger moet toch wel kunnen?

• InfraTreads
Nou, niet heel veel hoger.
Ik heb als netwerkstatus bij windows 72.2 mbit, maar in de praktijk haal ik ook zo rond de 50 als ik er langs sta, en 35 door een paar muren heen. Dus iets hoger zit er denk ik niet in.
Ps Mijn apparaat (laptop) kan wel hoger, want op 5Ghz AC haal ik gewoon de volledige snelheid (120mbit).
Wellicht, als je geld over hebt, zou je zo'n router kunnen aanschaffen. Maar dan blijf je het probleem houden dat je adapter (volgens mij) dat niet meer ondersteund.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:18
De enige manier om hogere snelheden te behalen is een betere wifi kaart in je laptop inbouwen in combinatie met een 5Ghz wifi zender

Als ik zo snel google is het huidige kaartje 1x1 2.4Ghz :'(
Pagina: 1