Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Ik ben op zoek naar styluspennen die niet zo'n slappe lomp kussentje hebben (6mm punt?) die als je het iets te hard indrukt voelt alsof je met het plastic van de pen over het scherm schraapt.

Ik zoek dus eigenlijk een stylus van het formaat (kwa punt) dat iets is als bij de Nvidia Shield tablet of de Samsung Note tablets / telefoons.

Ik kan zo gauw niet iets op internet vinden anders dan dat het gelijk 20 of 50 euro moet gaan kosten. Maar mijn voorkeur heeft toch wel voor iets (flink) goedkopers.

Iemand die wat kan aanraden of weet waar ik op kan zoeken?

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-11 14:27
Je kan zoeken op Jot Pro. Deze is te gebruiken op een normaal touchscreen.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:59
Dat lijkt me niet echt een allround stylus en vind ik ook niet echt praktisch met die disk op de punt die je waarschijnlijk alleen maar kwijt kan raken en het zicht rondom de stylus belemmerd.

Het moet gewoon iets zijn in het kaliber balpen (zoals de Jot Pro), maar dan zonder moeilijke accessoires zoals een schijf op de punt. Gewoon een kleine punt.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 19:45

TommieW

Numa numa.

Ik denk niet dat je zoiets snel zal gaan vinden. De stylus van een Samsung Note of Nvidia Shield werkt op een hele andere manier. De meeste apparaten hebben "alleen" een capacitief touchscreen: een touchscreen dat je vingers kan herkennen. Om een stylus met een dergelijk touchscreen te laten werken, moet de stylus dus een vinger "nadoen".

Het scherm van een Samsung Note is niet alleen een capacitief touchscreen, maar er zit ook een digitizer in voor Wacom stylussen. Deze werken dus met een heel ander principe.

Wat jij wil, een stylus met een kleine punt, gaat gewoon niet werken op alleen een capactief touchscreen. De oppervlakte waarmee de stylus het scherm raakt is te weinig om een vinger te simuleren.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

De pen van de Surface Pro 2? Dat is wat je zoekt denk ik. Bevalt mij als een gek iig! Weet alleen niet 100% of ie ook op smartphones werkt..

Professioneel Heftruck Syndroom

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Zoals TommieW al aangaf, zo'n stylus gaat niet werken op een capacitief scherm aangezien deze schermen niet drukgevoelig zijn. Tenzij je een resistief scherm hebt, zou ik me verdere moeite besparen om het uit te zoeken.
Pagina: 1