Toon posts:

Windows 10 installeren op een nieuwe pc - foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. onlangs heb ik een nieuwe pc laten bouwen en omdat ik student ben en gratis windows 10 kan krijgen heb ik besloten om dat er zelf op te zetten, dat gaat alleen verre weg van soepel..

Ik heb het .iso bestand van windows 10 64-bit gedownload en op een dvd gebrand die ik vervolgens tijdens het opstarten in mijn pc heb gedaan. De melding die ik constant blijf krijgen: 'reboot and select proper boot device'. Ik heb inmiddels al meerdere dvd's geprobeerd dus daar zal het niet aan liggen.. In de BIOS heb ik bij boot aangegeven dat optie 1 de cd drive is, dus ik dacht dat hij vanaf daar dan zou kunnen opstarten?

Wat zou ik mogelijk fout doen en hebben jullie hier misschien een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

welk moederbord heb je precies?
Vaak kun je dmv een f*-toets handmatig een bootdevice selecteren.

Verder wil het natuurlijk niet zoveel zeggen dat je verschillende dvd's hebt geprobeerd. Wellicht is de .iso corrupt. Heb je toevallig de MD5 al gecheckt?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe heb je de DVD gebrand? Toch niet gewoon de ISO op DVD gezet als een DATA schijf?
Zou anders proberen om met rufus een bootable USB te maken.
Gewoon via rufus het iso bestand aanwijzen. Even wachten en dan booten vanaf de USB.

Je hoeft niet je bootvolgorde aan te passen in je bios. Gewoon HDD op 1 laten staan.
Meestal kan je tijdens booten wel op F9 oid klikken om even van USB te booten.

Dan is het gewoon next next finish

[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 09-09-2015 21:46 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:45:
welk moederbord heb je precies?
Vaak kun je dmv een f*-toets handmatig een bootdevice selecteren.

Verder wil het natuurlijk niet zoveel zeggen dat je verschillende dvd's hebt geprobeerd. Wellicht is de .iso corrupt. Heb je toevallig de MD5 al gecheckt?
Ik heb een ASRock B85 Pro4.

MD5? Daar moet je me even mee helpen,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 09 september 2015 @ 21:46:
Hoe heb je de DVD gebrand? Toch niet gewoon de ISO op DVD gezet als een DATA schijf?
Zou anders proberen om met rufus een bootable USB te maken.
Gewoon via rufus het iso bestand aanwijzen. Even wachten en dan booten vanaf de USB.

Je hoeft niet je bootvolgorde aan te passen in je bios. Gewoon HDD op 1 laten staan.
Meestal kan je tijdens booten wel op F9 oid klikken om even van USB te booten.

Dan is het gewoon next next finish
Ik heb de .ISO wel gewoon op de dvd gebrand via de windows verkenner, dus ik denk als een normale data schijf ja..

Ik heb helaas geen USB waar het bestand in zijn geheel op past. Is er een manier om het goed op een dvd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:22
Ja, gebruik ImgBurn om de .iso op DVD te branden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thralas op 09-09-2015 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd gebruik dan een ander programma. Windows verkennner branden gaat (bij mij iig) regelmatig fout.
Imgburn of een ander programma brand hem wel goed., En niet als data schijf.
Maar maakt hem goed bootable.
Als het goed is zie je fysiek het verschil ook op de DVD.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Oke super, dan ga ik dat vanavond even proberen, bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, bedankt! Weten jullie misschien ook hoe ik er nu voor kan zorgen dat de wifi het doet binnen windows 10?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als wifi het niet doet moet je de driver van je wifi stick of whatever je gebruikt voor je wifi updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n wifi usb adapter en een cd-rom, maar nog komt er daarna niet automatisch een verbinding, kan dat kloppen?

• Reepje
  • Niet online
blijkbaar klopt dat, want je ondervind het zelf.

Kijk op internet naar de laatste driver voor je usb stick, want het is zeer onwaarschijnlijk dat je cd rom de laatste driver bevat. Zelfs een driver van een en half jaar oud kan al te oud zijn (zoals ik zelf ondervond met mijn stickje van TPlink)

Verwijderd

Topicstarter
Oke super, dan kan ik de nieuwste driver downloaden op een dvd zetten en in de pc stoppen?

• Reepje
  • Niet online
De nieuwste driver zet je even op een usb stickie, is wel wat handiger, en run je vandaaruit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus geen usb meer liggen.. niet erg handig! Heb het op een dvd gezet maar bij de setup krijg ik een foutmelding: unhandled exception. Error number: 0x80040702 Beschrijving: failed to lead DLL: Install98. Setup will now terminate

Zegt dit je iets? En heb je enig idee hoe ik het kan oplossen. De usb adapter zelf staat al een tijdje in de kast en is dus niet nieuw, is dit een probleem?

• Reepje
  • Niet online
Verkeerde driver.
Probeer een andere. Laat een pc met internet zoeken naar de juiste driver is het handigst.

Is de pc waar de stick aanhangt wel van alle andere updates (windows en drivers) voorzien?

• DarkSide

DarkSide

kan je niet even bekabeld het internet op? En dan de drivers zo downloaden?
Anders zou ik gewoon voor een paar euro even een USB stick halen. 1GB is al genoeg voor de meeste zaken. Maar een 8GB (handig voor iso e.d.) kost je ook geen rib uit het lijf, En is goedkoper dan telkens DVD;s verknallen (tenzij je nooit genoeg onderzetters hebt natuurlijk )

Verwijderd

Topicstarter
Heb net windows 10 geinstalleerd, verder is het nog helemaal een nieuwe pc, dus staat ook nog niks op. Hoe kun je laten zoeken naar de juiste driver? Ik had via mijn laptop gezocht naar de driver op basis van het type etc.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:45:
kan je niet even bekabeld het internet op? En dan de drivers zo downloaden?
Anders zou ik gewoon voor een paar euro even een USB stick halen. 1GB is al genoeg voor de meeste zaken. Maar een 8GB (handig voor iso e.d.) kost je ook geen rib uit het lijf, En is goedkoper dan telkens DVD;s verknallen (tenzij je nooit genoeg onderzetters hebt natuurlijk )
Hoe zou ik eventueel bekabeld het internet op moeten gaan?

Gebruik de dvd nu ook gewoon als schijf, dus kan het er wel afhalen en iets anders er op zetten

• Reepje
  • Niet online
Begin dan eerst maar eens die pc aan een internet kabel te hangen en ga updaten. Dat moet zowiezo. Er zit gewoon een aansluiting achter op je pc waar je de internet kabel aan kan hangen.

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:47:
[...]

Hoe zou ik eventueel bekabeld het internet op moeten gaan?

Gebruik de dvd nu ook gewoon als schijf, dus kan het er wel afhalen en iets anders er op zetten
Ken je situatie niet (of de PC) maar elke PC heeft inprinciepe gewoon een ethernet aansluiting waar je een netwerkkabel op aan kunt sluiten. Deze moet dan naar je modem/router toe. En dan ga je niet via wifi, maar bekabeld het internet op.
Verder kan je bij apparaatbeheer (wintoets+x) je wifi adapter zien en daar gaan zoeken op nieuwe drivers op het internet.
Anders gewoon zelf de drivers downloaden en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkabel hebben we helaas niet.. Nog maar een x proberen om een driver te downloaden.. Kan het niet zijn dat de usb adapter te oud is?

http://www.belkin.com/us/support-article?articleNum=4896 ik heb de 4xxx driver gedownload maar die werkt niet, er staat ook niet bij dat die voor windows 10 is.. Waar zou ik er eentje kunnen vinden voor windows 10?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2015 19:25 ]

• Reepje
  • Niet online
Dat gaat inderdaad tot windows7, die drivers.

Misschien toch even sparen voor een nieuwere wifi stick. Zijn ongeveer 10 euro

Zoiets bijvoorbeeld pricewatch: TP-Link TL-WN722N

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan doe ik dat! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ja, en het werkt zeker, want ik heb nu internet via precies die stick.
Pagina: 1