Toon posts:

Macbook Pro oxidatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik breng gisteren de laptop van mn schoonzusje binnen omdat de scharniertjes van haar display wat kraakten en krijg een mail terug van Switch (Belgische distributor van Apple) dat:

1) Er oxidatie op het logic board is (deze foto sturen ze mee) https://i.gyazo.com/5efab23d61c922cc4fdad95e56f5aa13.png
https://i.gyazo.com/4c2664c6a133490e7057275ed754c919.png

2) Ze geven het advies dat ik nu meteen ingrijp (en 600E betaal) voor vervanging. Anders zou het evt andere onderdelen aantasten.

Best raar want ze zegt dat hij zelf nog nooit in de badkamer heeft gestaan laat staan echt in de regen.

Wat zouden jullie doen? Op de tanden bijten en 600 euro betalen om heel dat moederbord te laten vervangen of gewoon blijven gebruiken? Of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je zou gek zijn om dat meteen te laten vervangen. Het is vochtschade, dat wel. Koop een flesje 99% alcohol (niet minder) en een ZACHTE tandenborstel. Voorzichtig schrobben en klaar. Daarna kijken wat de schade is. Het is wel een heel raar plekje.

Een logicboard zou ik niet nu al vervangen. Poetsen en verder werken.

Overigens (maar dat is verdenkingen uitspreken die misschien niet eerlijk zijn): je kunt nergens écht checken dat die vochtschade bij jouw laptop hoort. Zodra je hem terug hebt zeker ook je serienummer checken in de software EN op de case! Daarna ZELF kijken of die schade er inderdaad zit.

[ Voor 31% gewijzigd door sebastius op 09-09-2015 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:34:

2) Ze geven het advies dat ik nu meteen ingrijp (en 600E betaal) voor vervanging. Anders zou het evt andere onderdelen aantasten.
Onzin en daarmee heeft de reparateur wat mij betreft iedere geloofwaardigheid verloren. Zoals Sebastius al zegt, alles controleren bij terugkomst. Ik zou die toko voor geen meter meer vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, ik ga hem morgen ophalen en gelijk zelf nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 01-10 12:59
Vergeet niet de batterij los te koppelen van het logicboard voordat je gaat schrobben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe die plekjes op die specifieke plek komt en nergens anders zitten?

Ik heb een beetje mijn twijfels over dit maar dat doet er verder niet toe.

Verder heb ik ook een soortgelijk iets gehad, bij Card services in Zwolle, bracht er een retina 2012 model binnen voor de recall van de videokaarten, en dat ging allemaal goed.

Volgens deze mensen was er niets aan de hand, maar er was wel vochtschade, en dan kon ik voor een nieuw moederbord kiezen of kiezen om hem op te halen, dat laatste heb ik maar gedaan.

2 weken later de machine in Amsterdam ingeleverd en nagevraagd of ze konden checken of er vochtschade in zat, en dat zat er niet, maar wel op de foto's van Card.

Weet niet wat er gaande was, maar die reparatie bedrijfjes hebben soms een beetje een vreemde kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wisselt gewoon de kwaliteit van die bedrijfjes sterk. Dus wie een goede tip heeft, houd mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Breng hem bij mij :) Heb diploma's en ben gecertificeerd Apple technici.

Werk op dit moment ook gewoon in een Apple winkel, stuur mij maar een PM met meer info.

*Is het kraken, wanneer je hem sluit? een soort krak geluid?*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joon
  • Laatst online: 01-10 12:59
Speakerfreak95 schreef op zondag 13 september 2015 @ 20:02:
Ben ik nou de enige die zich afvraagt hoe die plekjes op die specifieke plek komt en nergens anders zitten?

Ik heb een beetje mijn twijfels over dit maar dat doet er verder niet toe.

Verder heb ik ook een soortgelijk iets gehad, bij Card services in Zwolle, bracht er een retina 2012 model binnen voor de recall van de videokaarten, en dat ging allemaal goed.

Volgens deze mensen was er niets aan de hand, maar er was wel vochtschade, en dan kon ik voor een nieuw moederbord kiezen of kiezen om hem op te halen, dat laatste heb ik maar gedaan.

2 weken later de machine in Amsterdam ingeleverd en nagevraagd of ze konden checken of er vochtschade in zat, en dat zat er niet, maar wel op de foto's van Card.

Weet niet wat er gaande was, maar die reparatie bedrijfjes hebben soms een beetje een vreemde kant.
Het kan op veel vreemdere plekken zitten dan dit hoor, maar heb dan ook al zo veel vochtschade gevallen gezien in de tijd dat ik technici ben, het volume aan apparaten dat bij ons er door heen komt is dan ook veel groter dan menig Apple store.

Zo vreemd is deze plek niet eens imo, je ziet ook een spettertje op de fan, het moet er wel redelijk vreemd in lopen omdit te laten gebeuren maar vergeet niet dat er een gaatje zit bij de toetsenbord folie precies daarachter, het hoeft maar in de fan te komen en je hebt een klein feestje daar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
joon schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:53:
[...]

Het kan op veel vreemdere plekken zitten dan dit hoor, maar heb dan ook al zo veel vochtschade gevallen gezien in de tijd dat ik technici ben, het volume aan apparaten dat bij ons er door heen komt is dan ook veel groter dan menig Apple store.

Zo vreemd is deze plek niet eens imo, je ziet ook een spettertje op de fan, het moet er wel redelijk vreemd in lopen omdit te laten gebeuren maar vergeet niet dat er een gaatje zit bij de toetsenbord folie precies daarachter, het hoeft maar in de fan te komen en je hebt een klein feestje daar binnen.
Klopt helemaal, het enige wat wij regelmatig zien zijn defecte retina's waar er dan koffie of andere rommel via de vents aan de randen binnen komt, ziet er wel mooi uit hoe dat door die machine gegaan is.
Pagina: 1